Spring naar bijdragen

Dinsdag, 19 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Sheila, ik ben een alleen drinken dat is de punt, daar wil ik vanaf en werk er ook hard aan, daarom zit ik ook hier op het forum  buitenshuis drink ik hooguit 2 glazen en wil er dan ook van genieten 

dat wilt nog niet zeggen dat ik er makkelijk mee omga zoals de meeste het wel denken ik probeer zo mogelijk alles eerlijk over te brengen . Ik wil genieten vanavond samen met mijn man ook al zit er een glas witte wijn bij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot:
"Ik voel me hier zo alleen omdat de meeste helemaal willen stoppen ."

 

Volgens statische gegevens kunnen verslaafden (tot die doelgroep zou je dan eerst moeten behoren) nagenoeg geen van allen succesvol minderen.
Die hebben de rem defect: één is teveel en duizend nooit genoeg. Die hebben een akkefietje in hun hersenen wat onder andere het beloningssysteem zwaar ontregelt.
Daar geldt voor: Ik wil meer, nog meer en ik wil het onmiddellijk. Het zijn de onmatigen. Ikzelf ben er daar een van. Abstinentie bracht mij de bevrijding.
Er zijn er die hier op het forum beweerd hebben dat ze "op karakter" en "op wilskracht" een poosje gestopt geweest zijn of dat misschien nog zijn, voor wat het waard is, maar die behoren tot de zeer kleine groep (die ook weer statisch moet bestaan) van die uitzonderingen die dat schijnen te kunnen.

Als je je bekend tot de groep verslaafden (degenen die moéten drinken) en niet tot de groep probleemdrinkers (die wíllen drinken), ga je naar alle waarschijnlijkheid in die groep vallen die naar verloop van tijd, na een aantal terugvallen, gaat inzien dat echt helemaal stoppen  voor jou de enige en de beste weg is. 
Daar is bovendien helemaal niets mis mee, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Er bestaat wel degelijk een fijn en goed leven zonder C2H5OH. Het is wat anderen (de commercie oa)  en drinkers je willen laten geloven dat dat niet zo is. En vergeet je eigen alcoholische brein niet, wat zich tot in elke cel verzet tegen de gedachte dat die rommel er niet meer in komt.
Geef jezelf een kans: drink een half jaar of zo helemaal niet. Als je dat zonder problemen kunt, heb je wellicht helemaal geen alcoholprobleem. Dan neem je hier van dit forum ook met plezier afscheid, want dan kun je je tijd wel beter besteden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Tinto, je hebt het niet erg diplomatiek aangepakt vanmorgen door te vermelden dat je van het dagpact afging met vermelding van het waarom.
Misschien was het handiger geweest morgen te vertellen dat je tóch wat gedronken had met vermelding van het waarom.
Ik snap je redenering. Toen je je op het dagpact zette was van dat visrestaurant nog niets bekend. En je verteld nu dat je zo af en toe wel wat wilt kunnen
drinken en dat een etentje één van die momenten is. Het siert je dan weer wel dat je de dagpactlijst zuiver wilt houden, maar had vanmorgen dan
meteen wat tekst en uitleg gegeven. Misverstanden alom...
Eet smakelijk en heb een plezierige avond. Laat je vakantie niet op het laatst bederven door wat misvattingen.,:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is waarom ik verslaafd raakte. Een glas is nooit genoeg, de volgende MOET ( ik spreek hier nu alleen voor en over mijzelf dus), de rem is weg etc. En ja ik vond het ook lekker, maar het as die beloning, en die verdoving. 

Ik gun je een prettig etentje maar ik hoop dat je het voortaan anders hier aanpakt. Dit triggert mij enorm, dus ik log ff uit. Is effe niet goed voor mij. Dat zegt alles over mij, dat weet ik heus wel. Ik ga effe naar het strand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik begrijp het ook niet goed, Tinto. Als je overtuigd bent van je handelswijze, kun je je gewoon afkeren van wat iedereen hier zo wijsneuzerig schrijft.
Als het je op de één of andere manier toch aan het denken zet, is het ook goed. Daarom hoef je nog niet te huilen. Als je het dan niet helemaal snapt, zou je daarover vragen kunnen stellen.
Er is hier geen mens die je iets wil of kan 'afnemen'. 
Als dát de reden is waarom je huilt, zou je wel eens in de geslagen hoek, de slachtofferhoek kunnen zitten. Dat zóu onder omstandigheden weer aan kunnen duiden dat er iets van verslaving in het spel is. Zelfmedelijden is een sprekend voorbeeld. Ik zeg nu niet dat dat het geval is, maar ik geef alleen mijn verhaal  weer, hoe ikzelf reageerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei jopie:

1. Je hebt voor jezelf (!) het dagpact gedëvalueerd tot een "ik besluit vandaag niet te drinken tot ik anders besluit-pact"

Dat is het pact toch eigenlijk altijd al?
Als het dat niet was hoefden we die belofte niet eens te doen, dan was 't een vanzelfsprekendheid en de moeite van het vermelden niet waard.

(toch?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Suikertje:

Lucht zit weer aan de verkeerde kant, morgen maar even doen. Ik kijk nu naar wielrennen dames en ga straks mijn eten klaar maken

Ik zou er voor een paar euri een nieuw biba in doen, de buba goed controleren aan de binnenzijde op inrijdsels en gaan met die banaan. Waarom moeilijk doen als het ook goedkoop kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinto de rede dat ik zo fel reageerde op het weekpact is omdat ik weet dat deze beslissing niet goed genomen is. Als jij weken van te voren weet dat je vanavond een feestje hebt, kun je je er op voorbereiden, wel drinken en wat zijn daar de consequenties van en wat  voor 'n risico's, en niet drinken en wat zijn daar de voordelen van. Want nadelen zijn er dan helemaal niet. Jouw beslissing om te gaan drinken heb je te vlug genomen. Zo vlug je die neemt, zo vlug beslis je misschien ook meer te gaan drinken. Zie je wel ik heb er twee op en eigenlijk kan ik best stoppen dus kan ik er ook nog eentje nemen. En dan kan je  het vanavond wel sober houden maar de volgende keer neem je nog makkelijker de beslissing te gaan drinken.

Je staat nog zo aan het begin beste Tinto. Gooi je leven niet weg. Er zijn zoveel lekkere dingen om te drinken.

O ja en heu wij zijn ook verslaafd geweest we weten hoe je je nu voel.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het nare begin van deze dag door het vreselijke bericht over mijn moeder toch een goede en positieve dag gehad. Dat klinkt heel raar, dat weet ik. En misschien zelfs best egocentrisch. Weet ik ook. Ik weet dat ik vandaag niets maar dan ook niets kon doen. Ik zit nu op ongeveer 3 en een half tot 4 uur rijden bij moeder vandaan, een bezoekje mag alleen " er in en eruit". Ze herkent me zeer waarschijnlijk niet.en heeft vooralsnog vooral veel rust en zo min mogelijk prikkels nodig. Dus daarom besloten, na advies van een verpleegkundige, toch in zeeland op mn vakantieadres te blijven. 

Wat werd hier bij de receptie etc gaaf gereageerd. Belangstelling, warmte, geen financieel gemier als ik toch eerder weg moet/ ga/wil. En naar aanleiding van een vraag over sapjes hadden ze vanmiddag wat alcoholvrije wijn ingekocht speciaal voor mij. Ik drink dat eigenlijk nooit meer maar het werd nu spontaan aangeboden aan mij. Zeer bijzonder. Er is een medewerker speciaal dit alleen voor mij gaan halen. Dus toch aangenomen . Erg warm gebaar. Zo kan het dus! 

Ik bel morgenochtend weer naar het verpleeghuis, heb een grote opvallende kaart voor moeder gekocht, en beslis per dag of ik naar huis moet of wil. Alle medewerking, ook qua alcoholvrij zijn, zo kan het dus als je durft te zeggen dat alcohol geen optie is. 

Daar ben ik blij om. Zo direct nog een rondje hondje en dan op tijd in het zeeuwse bedje duiken. Droog. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...