Spring naar bijdragen

Zondag, 17 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Ik reageer op een opmerking die ik kreeg nadat ik stelde dat het volstrekt onbelangrijk is waarom je steeds teruggrijpt naar de fles.
Mijn volgorde van herstel is eerst nuchter worden (!) , daarna de vrijgevallen tijd en energie opnieuw indelen voor een nieuw leven.
Ik probeerde steeds weer dingen op te lossen uit mijn vroegere leven terwijl ik  nog zoop: Dat schoot niets op, niets loste ik op, ik maakte er steeds meer zooi bij. De puinhoop werd steeds groter.
Totdat ik leerde en besefte dat dag voor dag mijn focus vestigen op droog blijven en dat ook realiseren, mij de mogelijkheid gaf door de vrijgevallen tijd, nuchter aan mijn leven te werken.

Als je het omdraait kan ik dat niet anders zien als dweilen met de kraan open.

Ik loop zo aan naar een NA meeting in woonplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ovenschoteltje zit te garen. Mijn tasjes zijn gepakt. Ik had een fijne teatime met de vriendin, die ook alles heeft zien en horen gebeuren. Even kunnen ventileren, even kunnen relativeren, voor zover dat in deze situatie kan. zeelandweek  komt als geroepen. Hondje heeft weer  gegeten, die durfde ook niks , zelfs niet naar haar drinkbak te sluipen....en mijn maaltje is in de maak. Poehee, dit was weer erg , heel erg, maar ik hoop dat er definitieve dingen gaan gebeuren."  Meneer"  is volkomen knockout afgevoerd. Ja 16 man politie dus, maar wanneer vervolg. Ik hoop het niet voor de jonge vrouw ( die hu aan het feesten is)  en ook niet voor medebewoners en mijzelf.  Ik wil er zo mn mogelijk over nadenken en vooral me nu concentreren op mezelf, mijn hondje en hoe wij doorgaan. Daar is een kleine zeeland retraite heel goed voor. En die doen hondje en ik. 

Vanavond vroeg wandelen en bedwaarts want voor zo een reisje alweer twee nachten niet slapen werkt een pietsie naar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je een hele fijne vakantie in Zeeland toe Herstel. Dot me denken aan mijn kinderjaren toen ik elk jaar daar met mijn ouders zomervakantie vierde.

Zojuist kwam hier nog iemand langs om te vragen of ik wel iets had gegeten. Even een praatje gemaakt, doet me weer goed. Ik ga straks nog radio luisteren en niet te laat naar bed. 

Veel plezier bij de meeting jowan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jOwan, ik denk dat bedoeld wordt dat het vinden van de oorzaak van het teruggrijpen naar de fles je ertoe kan zetten dingen anders te bekijken en te doen.
Waardoor je dan kan stoppen met drinken zonder er een gevecht van te maken maar in plaats daarvan een logisch gevolg.
Maar je hebt gelijk dat de oorzaak, het 'waarom', niet de schuld is van drinken, slechts de aanleiding tot (herhaalde) niet helpende 'oplossingen' en
dat je, om dat anders te doen, beter op de eerste plaats nuchter kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gniffel...

Slaap momenteel wel 9 uren per nacht

Na de koffie lekkere warme douche genomen

En sinds jaren weer koud afgedoucht, heerlijk!

Na banaan, en appel mee voor onderweg, om de beurt met de ouwe knarren door het park gesjouwd 

(mooi!)

Rond half 3 boterhammetje kaas en een soepje. Met de gedachte zo rond vieren een hardlooprondje te gaan doen

Ware het niet dat ik daarna toch een dik uur op de bank heb liggen pitten, tijdens een zeer interessante documentaire :)

Daarna (alweer) koffie met wat lekkers

Kortom, lekker kneuterig zondagmiddagje

Zo nog maar eens in de benen

(denk ik)

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap ook super veel de laatste dagen en lui, heel erg lui. Ben vandaag maar 3x uit de bank geweest en heb voor de rest liggen lezen en eerlijk gezegd zou ik nu zelfs ook nog een dutje kunnen doen. Het is hier ook zo lekker stil. Maar eigenlijk mag dat niet hé van Facebook want daar moet je laten zien hoe leuk en fantastisch veel je gedaan hebt van het weekend, leuke feestjes, mooie mensen..

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge avond. Even toch bj vriendin langs gegaan. Ben kapit van spanning en al die tijd niet of nauwelijks slapen. Hond en ik gaan hopelijk nu maffen en morgen een mooie werk hebben. Ik meld me weer vanuit zeeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...