Spring naar bijdragen

Zaterdag, 16 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, wat is het hier al lekker druk zeg.

Ik las iets van Basta van een tijdje geleden..

"Ga maar een bodyscan doen: linkervoet zonder drank, rechtervoet, linkerbeen, rechterbeen helemaal tot aan je kruin, allemaal zonder drank, lekker schoon"

Het nieuwe alcoholvrije mindfulness, oh ja wat een wollige dag gaan we er van maken vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was 'ie weer.......

gister kletspraatje gemaakt in het cafe en wat gedronken en toch geen fijn gevoel aan overgehouden , was al weer 2 weken droog en dat is toch veel fijner moet ik bekennen , nog steeds in het traject urinecontrole 3 x per week en ambulante hulp bij de jellinek , soort van combie gesprekken ..verslavingszorg en GGZ zorg !

maar het gaat me goed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Sheila:

 je hebt strenge controle en toch ga je drinken

er staan geen sancties op , is onderdeel van de behandeling en wilde even de huiselijke sleur doorbreken ondanks dat het wel leuk was aantal personen gezien en gesproke te hebben voelde ik me toch niet fit en dat is opzich wel een goed teken want ben het dagelijkse drinken dus wel ontwend !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet, en eerlijk gezegd denk ik soms wel eens dat er mensen hier op het forum zitten die ook niet willen volledig stoppen en het eigenlijk wel

ok vinden om te drinken, ieder zijn of haar ding hoor. Maar niet lopen zeuren dan van oh ja ik heb er even een gedronken en vond het best ok..

Er zitten hier genoeg mensen die de strijd wel willen aangaan, beetje respect misschien

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Suikertje:

 

Ik begrijp weinig van je berichten Marq

volgens  mij ben ik glashelder in mijn berichten........ en het hele gevecht met de alcohol blijf je je hele leven doen......."het is vechten met de beer"........

en een ieder doet dat op zijn eigen manier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noem je dat vechten, ik wilde de huiselijk sleur doorbreken? Tuurlijk hoor iedereen doet dat op zijn eigen manier. Een beetje drinken lukt gewoon niet bij mij, blij voor jou hoor MarQ als je dat wel kunt. en nee ik ben daar niet gefrustreerd door dat dat voor mij niet gaat en voor jou blijkbaar wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei lieve:

 

Er zitten hier genoeg mensen die de strijd wel willen aangaan, beetje respect misschien

 

respect heb ik zeker maar maar het is voor mij persoonlijk dan zo moeilijk risico situaties uit de weg te gaan , klein voorbeeld, ga maar een de supermarkt in en door het pad moeten lopen waar ik dan spa bruiswater weghaal en de andere kant staat vol met bier soorten...en nu loop ik daar inmiddels fluitend en zonder dat het me triggert doorheen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok hoor Jopie, ik ken jou niet goed genoeg denk ik en jij mij ook niet... Ik lees hier mensen op het forum die zeer waardevol zijn voor mij en duidelijk een moeilijk moment hebben en dan persoonlijk heb ik het moeilijk als het overkomt of iemand fluitend ff komt vertellen oh gisteren wat op café gezeten om de huiselijke sleur te doorbreken.. Waarschijnlijk ben ik compleet mis hierin hoor en natuurlijk is elk gevecht moeilijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nuchterheid en herstel begon pas op het moment dat ik me volledig overgaf aan mijn waarheid dat ik verslaafd was en en mijn leven stuurloos was. Dat al mijn strijden tot dan toe HELEMAAL niets dan alleen maar meer ellenden hadden opgeleverd. Ik gaf het gevecht op, handoek in de ring, bokshandschoenen uit, gordel af. Hoofd nederig gebogen verliet ik de arena. Nooit meer in terug geweest. Sindsdien win ik iedere dag dat ik als ik die nuchter sober en helder afsluit. Ik win mijn vrije leven weer terug. Drank komt daarin niet meer voor als iets waar ik wat mee moet. Hooguit ontwijken om de kat niet op het spek te binden.

Mijn oplossing lag/ligt dus in het accepteren en me overgeven. Nederig worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei jopie:

Ben wel benieuwd wat je nou zocht, marq, en hoe bewust deze "keus" was. Is dit nou iets wat je nog een keer gaat doen? 

kan geen 100% garantie op geven of het nog eens voorkomt maar gezien mijn achtergrond en het rugzakje wat ik draag ben ik gewoon erg goed bezig en las net nog iets over strenge controle , het is geen strenge controle maar het is onderdeel van de behandeling en dat ik dit blijf doen zegt al veel natuurlijk en dat ik soms vaker hier actief ben en dan weer minder zegt ook veel..... ik denk ook wel eens minder aan het forum omdat ik bezigheden heb en post zowel goede berichten en ook de minder goede dingen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Jowan, ik volg je volledig. Ik heb me er ook aan overgegeven, kan gewoon niet drinken.. punt;

en btw MarQ goed hoor dat jij bezigheden hebt, wat zeg je hier nu eigenlijk mee dat mensen die veel op het forum zitten eigenlijk geen bezigheden hebben en geen leven. Geloof me, ik zou graag meer op het forum zitten maar heb gewoon geen tijd ken die huiselijk sleur waar jij het over hebt ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marq je legt de oorzaken of aanleidingen om toch te drinken buiten jezelf. Het ligt aan omstandigheden, aan je rugzakje, aan je achtergrond , aan.... En aan.... 

Deed ik ook, tot ik er ook op gewezen werd. Het leven is echt niet altijd leuk, achter elke voordeur zit een verhaal. Verzet tegen de feiten is/ was voor mij een van de grootste triggers. Er zijn dagen, momenten dat er verdriet is of angst of misschien wel boosheid. Die doorstaan in nuchterheid levert zoveel op. 

En over de strijd herken ik veel uit jowans bericht. Bokshandschoenen uit, de ring verlaten en niet strijden maar erkennen dat je machteloos staat tegenover drank , en inderdaad.. Overgave. Ik sta best wel weer aan het begin maar ga bovenstaande steeds meer zien en ook beleven,doorleven. 

Vanavond " mijn" aa groep en daar kijk ik tegenwoordig ook echt naar uit. 

Sterkte en wijsheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha .. ja de dingen uitvergroten en uit zijn verband trekken, zijn waarschijnlijk typisch vrouwelijk dingen hé die zijn ook altijd zo emotioneel. Ik zeg gewoon wat ik denk hoor Marq en of het ergens of nergens op slaat in jou ogen I don't give a ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...