Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Daar was 'ie weer.......

gister kletspraatje gemaakt in het cafe en wat gedronken en toch geen fijn gevoel aan overgehouden , was al weer 2 weken droog en dat is toch veel fijner moet ik bekennen , nog steeds in het traject urinecontrole 3 x per week en ambulante hulp bij de jellinek , soort van combie gesprekken ..verslavingszorg en GGZ zorg !

maar het gaat me goed !

Geplaatst
2 minuten geleden zei Sheila:

je hebt strenge controle en toch ga je drinken

er staan geen sancties op , is onderdeel van de behandeling en wilde even de huiselijke sleur doorbreken ondanks dat het wel leuk was aantal personen gezien en gesproke te hebben voelde ik me toch niet fit en dat is opzich wel een goed teken want ben het dagelijkse drinken dus wel ontwend !!!

Geplaatst
1 minuut geleden zei Suikertje:

Ik begrijp weinig van je berichten Marq

volgens  mij ben ik glashelder in mijn berichten........ en het hele gevecht met de alcohol blijf je je hele leven doen......."het is vechten met de beer"........

en een ieder doet dat op zijn eigen manier 

Geplaatst
11 minuten geleden zei lieve:

Er zitten hier genoeg mensen die de strijd wel willen aangaan, beetje respect misschien

respect heb ik zeker maar maar het is voor mij persoonlijk dan zo moeilijk risico situaties uit de weg te gaan , klein voorbeeld, ga maar een de supermarkt in en door het pad moeten lopen waar ik dan spa bruiswater weghaal en de andere kant staat vol met bier soorten...en nu loop ik daar inmiddels fluitend en zonder dat het me triggert doorheen 

Geplaatst

Mijn nuchterheid en herstel begon pas op het moment dat ik me volledig overgaf aan mijn waarheid dat ik verslaafd was en en mijn leven stuurloos was. Dat al mijn strijden tot dan toe HELEMAAL niets dan alleen maar meer ellenden hadden opgeleverd. Ik gaf het gevecht op, handoek in de ring, bokshandschoenen uit, gordel af. Hoofd nederig gebogen verliet ik de arena. Nooit meer in terug geweest. Sindsdien win ik iedere dag dat ik als ik die nuchter sober en helder afsluit. Ik win mijn vrije leven weer terug. Drank komt daarin niet meer voor als iets waar ik wat mee moet. Hooguit ontwijken om de kat niet op het spek te binden.

Mijn oplossing lag/ligt dus in het accepteren en me overgeven. Nederig worden.

Geplaatst
4 minuten geleden zei jopie:

Ben wel benieuwd wat je nou zocht, marq, en hoe bewust deze "keus" was. Is dit nou iets wat je nog een keer gaat doen? 

kan geen 100% garantie op geven of het nog eens voorkomt maar gezien mijn achtergrond en het rugzakje wat ik draag ben ik gewoon erg goed bezig en las net nog iets over strenge controle , het is geen strenge controle maar het is onderdeel van de behandeling en dat ik dit blijf doen zegt al veel natuurlijk en dat ik soms vaker hier actief ben en dan weer minder zegt ook veel..... ik denk ook wel eens minder aan het forum omdat ik bezigheden heb en post zowel goede berichten en ook de minder goede dingen.......

Geplaatst

waarom leg je me nu woorden in de mond ? je vult dingen in die helemaal nergens op slaan........... heerlijk hoor zo de dingen uitvergroten en uit zn verband trekken.

Geplaatst

Ik heb om hulp gevraagd. Maandag naar de huisarts om te kijken of die wel achter refusal staat. Dat in ieder geval en dan met psycholoog overleggen wat verder wijsheid is. Of zij het kan of een door verwijzing naar bijvoorbeeld verslavingszorg. Dit weekend blijf ik binnen. Morgen wel naar dochter word opgehaald en thuis gebracht. Voor nu opgelucht ik ben gehoord en begrepen en er gaat iemand met mij mee naar de afspraken volgende week 

Geplaatst

Beetje een raar gevoel, vandaag 1 volle maand sober. Is al paar keer eerder gebeurd, tot soms wel 7 maanden. Maar daarvoor steeds met Antabuse.  Echter ging ik antabuse manipuleren, als ik wou drinken ging ik het bewust niet nemen. Nu doe ik het dus voor de eerste keer in meer dan 40 jaar, zonder. Zoals reeds eerder gezegd, dank zij jullie, AA in Panama en mijn psychiater. En hunkering is er ni echt, wel af en toe een moeilijk moment maar toch minder van voorheen.Geeft wel een speciaal gevoel, denk een soort van gelukkig gevoel, moet het nog even plaatsen ...

Geplaatst

oh ja........ter info over mijn urinecontrole 3 x per week , dit is op vrijwillige basis want in verband mijn diagnose mag ik geen refusal/antabus slikken ivm bijwerking (wel  geprobeerd maar kreeg toch klachten)

Geplaatst
3 uur geleden zei jopie:

Jij ook graag een beetje respect voor iemand die het anders doet, maar ook doet en dat hier deelt!!

Helemaal mijn idee!!

Ik bedoel...net wat ik dacht jopie! 

Geplaatst
1 uur geleden zei Sheila:

Dan snap ik het nog minder. Zelf ervoor kiezen en vervolgens drinken en het goed praten. Ik snap je niet, sorry. Maar dat is niet belangrijk, als jij het maar snapt.;)

M hoeft zich niet te verantwoorden. En dat gevoel overheerste bij mij van t moment dat hij schreef wat hij schreef.

Ik las zelf t goedpraten niet. Heb ik er vragen bij? Ja. 

Je stelt dat wat jij vindt of niet vindt onbelangrijk is en toch stel je jezelf daarbij door de manier waarop je t formuleert als meerderwaardig op.

Lieve, idem dito.

Volgens joops formule zegt dit meer over mij dan over iemand anders. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...