Dubie Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 5 uur geleden zei Clau: Als je iedere 6 uur een dosis neemt, bv 8 uur 14 uur 20 uur en 2 uur in de nacht. Oxazepam is snel uitgewerkt 4 x innemen geeft veel meer rust merkte ik. Oke dankjewel clau ja lijkt mijn ook dan wel 4x 40mg halfje is zo uitgewerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 Zojuist zei Dubie: Oke dankjewel clau ja lijkt mijn ook dan wel 4x 40mg halfje is zo uitgewerkt 4x 10mg bedoel ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 19 uur geleden zei Bianca78: @Dubie je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde het ook eerst proberen met de oxazepam en dat is gelukt, was ook niet zo’n hoge dosis maar toch pittige ontwenningsverschijnselen. Ben er nu 8 wkn vanaf en het is nog steeds niet top, heb goede en slechte dagen. Het komt goed daar ben ik van overtuigd. Het gaat jou ook lukken! Hoi Bianca hoe heb jij het gedaan ?ik wil het via tappering strips doen paar maanden niét té snel kost wel wat als ik er maar vanaf kom hoelang heb jij genomen en hoe afgebouwd? Groetjes Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 @Dubie Hoi Anja, Ik heb 3x5 Mg oxazepam geslikt 14 feb begonnen met slikken en 1 april begonnen met afbouwen, ben gaan afbouwen door een kwart van het halve pilletje in de middag te gaan vijlen. Eerst een hele pil wegen op een weegschaal dan door de helft snijden met een pillensnijder en dan elke dag wat meer van dat helftje afvijlen zodat ik na een week op een kwart uitkwam. Dan liet ik mijn lichaam er een week aan wennen en dan ging ik verder met de rest van het kwartje van de middag. 1 pilletje was 0,067 gram door de helft ong 0,033 gram en dan elke dag 0,002 gram en laatste dag 0,003 gram eraf vijlen. Ik schreef ook elke dag op hoeveel ik moest nemen anders vergat ik hoeveel eraf moest. Het is wel wat werk en gepriegel met die pilletjes maar het werkte voor mij. Was na 3 maanden klaar, elke maand een halfje eraf. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven Succes met afbouwen Groetjes Bianca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 19 minuten geleden zei Bianca78: @Dubie Hoi Anja, Ik heb 3x5 Mg oxazepam geslikt 14 feb begonnen met slikken en 1 april begonnen met afbouwen, ben gaan afbouwen door een kwart van het halve pilletje in de middag te gaan vijlen. Eerst een hele pil wegen op een weegschaal dan door de helft snijden met een pillensnijder en dan elke dag wat meer van dat helftje afvijlen zodat ik na een week op een kwart uitkwam. Dan liet ik mijn lichaam er een week aan wennen en dan ging ik verder met de rest van het kwartje van de middag. 1 pilletje was 0,067 gram door de helft ong 0,033 gram en dan elke dag 0,002 gram en laatste dag 0,003 gram eraf vijlen. Ik schreef ook elke dag op hoeveel ik moest nemen anders vergat ik hoeveel eraf moest. Het is wel wat werk en gepriegel met die pilletjes maar het werkte voor mij. Was na 3 maanden klaar, elke maand een halfje eraf. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven Succes met afbouwen Groetjes Bianca Bianca dankjewel voor je uitleg ik ga het via tappering strips doen vindt het heel knap dat je dat zo afgebouwd hebt Chaupo veel liefs Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 1 uur geleden zei Dubie: Bianca dankjewel voor je uitleg ik ga het via tappering strips doen vindt het heel knap dat je dat zo afgebouwd hebt Chaupo veel liefs Anja Anja het gaat jou ook lukken dmv de tapering strips, heel veel succes en schrijf het van je af er zijn altijd mensen die je steunen hier op dit forum. Liefs Bianca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 6 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2019 37 minuten geleden zei Bianca78: Anja het gaat jou ook lukken dmv de tapering strips, heel veel succes en schrijf het van je af er zijn altijd mensen die je steunen hier op dit forum. Liefs Bianca Dankjewel lief van je ja dat is heel fijn om van ons af te schrijven lucht op Liefs Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 16 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2019 @Dubie hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 17 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2019 20 uur geleden zei Bianca78: @Dubie hoe is het met je? Hoi Bianca ik ben nu aan de antidepressiva het ging heel slecht veel paniekaanvallen ik loop nu ziekenhuis Psycholoog psychiater ben nog met de opbouw bezig maar gaat met kleine stapjes vooruit nog wel angst moet nog helemaal aanslaan dat is het al maar moet helemaal aanslaan dat de angsten weg zijn en ik krijg gesprekken met psycholoog maar durf nog niet zo ver rijden naar het ziekenhuis kwam helemaal niet meer naar buiten nu wel ben al in twee winkels geweest afgelopen zondag in het park gelopen hier dichtbij vanmiddag met me hondje gelopen nu overdag want eerst avond laat dus zit vooruitgang in als alles goed gaat aanslaan dan de oxazepam afbouwen dan schijnt het makkelijker té gáán dóór iķ antidepressiva neem dat hoop ik maar dát zégt de psycholoog dankjewel lief dát je aan me dacht Liefs Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 18 oktober 2019 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2019 16 uur geleden zei Dubie: Hoi Bianca ik ben nu aan de antidepressiva het ging heel slecht veel paniekaanvallen ik loop nu ziekenhuis Psycholoog psychiater ben nog met de opbouw bezig maar gaat met kleine stapjes vooruit nog wel angst moet nog helemaal aanslaan dat is het al maar moet helemaal aanslaan dat de angsten weg zijn en ik krijg gesprekken met psycholoog maar durf nog niet zo ver rijden naar het ziekenhuis kwam helemaal niet meer naar buiten nu wel ben al in twee winkels geweest afgelopen zondag in het park gelopen hier dichtbij vanmiddag met me hondje gelopen nu overdag want eerst avond laat dus zit vooruitgang in als alles goed gaat aanslaan dan de oxazepam afbouwen dan schijnt het makkelijker té gáán dóór iķ antidepressiva neem dat hoop ik maar dát zégt de psycholoog dankjewel lief dát je aan me dacht Liefs Anja @Dubie Hoi Anja Wat vervelend dat het zo slecht ging en dat je veel last had van paniekaanvallen en angst. Fijn om te horen dat je nu met kleine stapjes vooruit gaat en dat je geholpen wordt door de psycholoog in het ziekenhuis. Je doet het super goed! Veel succes en sterkte. liefs Bianca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 11 november 2019 Rapport Share Geplaatst 11 november 2019 Op 18-10-2019 om 10:15 zei Bianca78: @Dubie Hoi Anja Wat vervelend dat het zo slecht ging en dat je veel last had van paniekaanvallen en angst. Fijn om te horen dat je nu met kleine stapjes vooruit gaat en dat je geholpen wordt door de psycholoog in het ziekenhuis. Je doet het super goed! Veel succes en sterkte. liefs Bianca Dankjewel Bianca. Veel liefs Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 12 november 2019 Rapport Share Geplaatst 12 november 2019 Op 17-10-2019 om 17:51 zei Dubie: Hoi Bianca ik ben nu aan de antidepressiva het ging heel slecht veel paniekaanvallen ik loop nu ziekenhuis Psycholoog psychiater ben nog met de opbouw bezig maar gaat met kleine stapjes vooruit nog wel angst moet nog helemaal aanslaan dat is het al maar moet helemaal aanslaan dat de angsten weg zijn en ik krijg gesprekken met psycholoog maar durf nog niet zo ver rijden naar het ziekenhuis kwam helemaal niet meer naar buiten nu wel ben al in twee winkels geweest afgelopen zondag in het park gelopen hier dichtbij vanmiddag met me hondje gelopen nu overdag want eerst avond laat dus zit vooruitgang in als alles goed gaat aanslaan dan de oxazepam afbouwen dan schijnt het makkelijker té gáán dóór iķ antidepressiva neem dat hoop ik maar dát zégt de psycholoog dankjewel lief dát je aan me dacht Liefs Anja Hoi Anja dit is Eleo. Ik ben al bijna twee jaar van de oxa af maar heb nog heel veel symptomen .Ik heb ook overwogen om antidepressiva te vragen,Maar las dat sommigen er alleen maar slechter van werden. Welke antidepressiva heb jij en hoe gaat het nu heb je er baat bij ? liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 12 november 2019 Rapport Share Geplaatst 12 november 2019 (bewerkt) 3 uur geleden zei Eleo31: Hoi Anja dit is Eleo. Ik ben al bijna twee jaar van de oxa af maar heb nog heel veel symptomen .Ik heb ook overwogen om antidepressiva te vragen,Maar las dat sommigen er alleen maar slechter van werden. Welke antidepressiva heb jij en hoe gaat het nu heb je er baat bij ? liefs Eleo Hoi Eleo ik slik Seratriline gaat met kleine stapjes vooruit moest ook opbouwen dus elke keer weer bijwerkingen op 125mg voelde ik me slechter worden nu terug naar de 100mg want dat ging de goede kant op dus nu weer vanaf 100mg weken tellen na 6weken moet het dan nog meer ze werk gaat doen nu al maar straks nog meer plus gesprekken psycholoog wil ik volgende week naar toe zegt al wat dus het is bezig 2vooruit 3 terug maar straks meer vooruit ik moet wel geen keuze ben in n Angst episode terecht gekomen na zware tijd En dan de oxazepam heel langzaam afbouwen vreselijk dat spul dankzij me Huisarts ze had meteen antidepressiva moeten geven dan in begin oxazepam dan meteen weer af moeten bouwen had ik deze verslaving niet gehad Gr Anja 12 november 2019 bewerkt door Dubie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 12 november 2019 Rapport Share Geplaatst 12 november 2019 In begin bijwerkingen daar moet je doorheen maar kan ook je leven weer terug geven ligt eraan wat of hoe lichtelijk of erge symtomen kan je er mee leven dan zal ik het niet zo gauw doen beter Terapy en gesprekken als het niet gaat en je weer normaal kan functioneren ja is keuze maken ik had geen keuze moest ben er nog niet hopelijk dat het gauw helemáál aanslaat er is n lichtje al die moet groter worden sta aan het begin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 13 november 2019 Rapport Share Geplaatst 13 november 2019 Welke bijwerkingen ervaar jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 15 november 2019 Rapport Share Geplaatst 15 november 2019 Nu niet meer maar bij elke ophoging wel in het begin het ergste misselijk darmen moe onrust wiebel benen maar dit bij iedereen verschild het de ene heeft aan lage dosis genoeg de de ander heeft hoger nodig soms is het zoeken naar de juiste dosis en medicijn vanaf vier weken gaat het aanslaan kanook op 6 of 8 of twaalf weken vanaf elke ophoging tellen de weken je moet dit goed met je arts bespreken ik voel al kleine beetjes maar het echte aanslaan moet nog komen die spiegel moet worden opgebouwd en bij elke ophoging tot dat het goed zit en je je beter gaat voelen voor depressies of angsten je gaat je steeds wat beter voelen en dan helemaal grote stappen het is echt doorzetten niet makkelijk de ene sneller als de andere ligt eraan is het de juiste is de dosis goed moet het hoger of lager ik voel me steeds wat beter worden maar is het begin ik ben van hoger weer naar lager ik werdt alleen maar beroerder nu weer wat beter en hoop straks helemaal goed dat is nog afwachten maar als het niks doet had ik nog niet naar buiten gegaan of even de kruitvat in het heeft tijd nódig vorige week naar de 100mg nu weer weken tellen pff maarja ik wil weer mezelf zijn zonder angsten en ja ook ik moet dat zelf doen de medicijnen als ondersteuning Gr Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 16 november 2019 Rapport Share Geplaatst 16 november 2019 Sterkte lieverd, hou me maar op de hoogte! Ik denk er Sims ook aan AD tw nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 16 november 2019 Rapport Share Geplaatst 16 november 2019 Goed overwegen heel veel succes als je er mee begint dankjewel Veel liefs Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 6 december 2019 Rapport Share Geplaatst 6 december 2019 Hoe is het jou Anja, nog steeds je AD , hoe gaat dat nu , voel je hè beter? liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dubie Geplaatst 8 december 2019 Rapport Share Geplaatst 8 december 2019 Gaat al stukje beter gelukkig maar ben er nog niet maar slaat al aan maar nóg niet wat het moet zijn dat moet nog komen maar ga al naar buiten en onderneem al uitdagingen ik zelf met de medicijnen terwijl het nóg niet voorledig is aangeslagen nog beetje wisselend nog niet in stijgende lijn bedoel ik ook de juiste dosis moet het zijn ik zat te hoog dus moest weer terug naar de 100mg maar gaat vooruit maar moet weer opnieuw tellen meestal na de 4weken of 6 weken tot 12weken dan gaat het helemaal goed aanslaan al merk ik nu al duidelijke verbeteringen maar nog niet de rust en nog veel huilbuien maar dat is normaal alles komt eruit en ik moet stabieler worden door de medicijnen en ik zelf dus nog afwachten zit nu op de 4weken Gr Anja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dingetje23 Geplaatst 17 april 2021 Rapport Share Geplaatst 17 april 2021 Op 9-9-2017 om 09:00 zei bolletje: Goeie morgen Clau en welkom, Huisartsen hebben van veel dingen nog nooit gehoord Bij mij werd het rotgevoel ook erger op de zelfde dosis, en ik kwam tot de ontdekking dat ik verslaafd was geraakt aan het spul, dus meer gaan slikken zou ik niet doen, want over een tijdje heb je weer meer nodig en dan word je meer en meer in de cirkel naar beneden getrokken, en hoe meer medicijngebruik des te moeilijker en pijnlijker is het om er af te komen!!!!!!!. Ik weet hoe je je voelt en dat is rot. Kom veel op dit forum en deel met ons. We zitten op "Terugval of niet", daar kan je onze verhalen en worstelingen lezen en jouw verhaal kwijt. Je bent dan niet meer alleen. Succes Hoi bolletje, Dit bericht is inmiddels een tijd geleden maar ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een verslaving aan de oxazepam. Rede hiervoor is dat ikzelf bang ben dat ik verslaafd geraakt ben omdat ik mijzelf dagelijks heel vreemd voel en herken mezelf soms niet meer. Heel veel hierover is namelijk niet te vinden op het internet en mijn psychiater denkt dat het niet kan komen door de oxazepam, terwijl ik er bijna van overtuigd ben dat dat het moet zijn. Huisarts zegt dat ik waarschijnlijk hyperventileren waardoor ik mij zo voel. Maar ik heb nu een cursus gevolgd om het hyperventileren de baas te worden en dezelfde klachten blijven iedere dag terug komen. Het maakt mij verdrietig en ben best radeloos. Ik wil mezelf weer zijn en voelen. Kortom, wat had jij voor klachten? Hoe voelde jij je? En hoe ben je er uiteindelijk van af gekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 april 2021 Rapport Share Geplaatst 17 april 2021 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Dingetje23: Hoi bolletje, Dit bericht is inmiddels een tijd geleden maar ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een verslaving aan de oxazepam. Rede hiervoor is dat ikzelf bang ben dat ik verslaafd geraakt ben omdat ik mijzelf dagelijks heel vreemd voel en herken mezelf soms niet meer. Heel veel hierover is namelijk niet te vinden op het internet en mijn psychiater denkt dat het niet kan komen door de oxazepam, terwijl ik er bijna van overtuigd ben dat dat het moet zijn. Huisarts zegt dat ik waarschijnlijk hyperventileren waardoor ik mij zo voel. Maar ik heb nu een cursus gevolgd om het hyperventileren de baas te worden en dezelfde klachten blijven iedere dag terug komen. Het maakt mij verdrietig en ben best radeloos. Ik wil mezelf weer zijn en voelen. Kortom, wat had jij voor klachten? Hoe voelde jij je? En hoe ben je er uiteindelijk van af gekomen? Hé dingetje, Je kan het beste deze vraag in onze h. kamer plaatsen. Die vind je bij ditjes en datjes, 16-4 . Als het niet lukt zie ik het wel. Dan kunnen er meerderen op reageren. Fijn dat je terug gekomen bent. We gaan er tegenaan. 17 april 2021 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden