Spring naar bijdragen

Donderdag, 13 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. 

Gisteren Is een keurig einde gekomen aan ruim 6 maanden onzekerheid. Niet lymfklierkanker, wat t eerst zou zijn, maar doodordinaiire kattekrabziekte. 

Deze maanden hebben me voor keuzes gezet die je gezond niet zou hebben. Dat was pittig en heeft me weer veel geleerd. 

Een van de redenen dat ik hier weer meer schrijf Is dat ik verrast ben door de dynamiek die ontstaat bij je omgeving (je gelieven) als je het over dit soort keuzes hebt. Buitengewoon normaal, maar ook buitengewoon storend om zelf en zuiver mijn eigen keuzes te maken, gedachten te ordenen voordat ze verstoord worden door de heftige en ook waardevolle meningen van anderen die je lief zijn. 

Dat heb ik hier, op dit forum, niet. Hier zijn geen gelieven en wat men hier van mij of mijn gedachten vindt in oordelende zin laat mij geheel koud. En hier Is niemand die zo van mij houdt dat ik m kan raken met mijn gedachten of wensen. 

De inhoudelijke reacties echter, het feit dat ik onder woorden breng (of probeer) en dat dat niet of wel lukt, dat helpt me weer wél. 

Ieder woord brengt, binnen relaties, reacties teweeg, verandert de relatie ook onomkeerbaar. Verandert in ieder geval het beeld. En soms, soms zijn de verschillen in perspectief domweg te groot, de emoties gewoon te heftig, om dat in reallife te rIs keren.  

Kort gezegd: ik ga en wil nóg minder en minder vroeg delen in het echt. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat de diagnose nu echt goed gesteld is Joop. 
En las inderdaad dat de symptomen op heel wat anders kunnen duiden. 
En ja, de mensen die jou heel na staan zullen allen op hun heel eigen manier met alles zijn omgegaan, 
en kan me indenken dat dat jou weer belemmerde in jouw eigen denken en doen... 
Ik las dat je weer aan het 'bouwen' bent en aan het vooruit kijken... Mooi Joop, ben blij voor je. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Goed bericht Jopie, gefeliciteerd. Ik heb net met iets vergelijkbaars te maken gehad. Nu ook goed bericht. En ik snap de strekking van je verhaal. Te open zijn is ook niet altijd goed. Ik weet dat uit ervaring van mezelf. Kan zelfs vriendschappen kosten, heb ik ervaren. En dat is heftig. Ik leer van je bericht. 

Jannigje: veel sterkte vandaag. 

Ik doe nog even heel rustig aan, maar heb zowaar weer wat geslapen. En dat is fijn. Rust en herstel is nu het belangrijkste en droog houden. Dag voor dag.Dag twee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een opluchting voor je diagnose Jopie! Zes maanden is lang om in onzekerheid te zitten. Ook om in je eentje te dragen. Je wil voor je geliefden zorgen ( en daarmee voor jezelf) door hen minder snel op de hoogte te brengen als ooit weer zoiets zou spelen. Stel je voor dat de diagnose wel correct zou zijn geweest? Ik zou als naaste er last van hebben als ik niet vanaf het begin op de hoogte zou zijn geweest. Ik zou me afgewezen voelen. Liever zorgen en verdriet om een ander en tegelijkertijd dichtbij en samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ook, Reacher.

En blij voor jou, Jopie dat de onzekerheid voorbij is. Dat kan slopend zijn. 

Succes Suiker bij volgende keer bezichtigen. 

Lars: vanwaar je vraag over cannabisolie? Is mij ooit aangeboden door arts, net als medicinale wiet ( als thee) tegen de pijn. Vanwege mijn verslavingsgevoeligheid nooit gedaan. 

Zo, hier nog even in de ruststand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoveel mensen zoveel meningen lees ik bij Herstel ;)

Ik las net de laatste berichten van gisteren en ik sluit me aan bij Lika. Je hebt up en downs Spirit. Bij beiden zie ik niet helemaal een realistisch beeld van hoe je het leven ziet. Misschien op zoek naar een balans?

Ook sluit ik mij aan bij Lika dat ijsjes lekker zijn :lol:

Wow! I'm on a rol here :D nog iemand mijn mening nodig? 

Aan het werk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb ik ook gehoord. Ik slaap ook slecht en wat rust in de tent zou voor mij ook fijn zijn. Er gebeurt soms TE veel. Misschien met je arts bespreken? Ik weet er te weinig van, maar durf het ook niet aan . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...