Spring naar bijdragen

Zondag, 9 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Dank je Reacher, ik kwam hier al sinds eind mei onder een andere naam.  Vorige naam gaf bepaalde herkenbaarheid. 

En dit past bij mn herstelplan van 6 weken eerst.  Ik vind de kreet die in veel aa groepen wordt gebezigd namelijk mooi: " alcoholist in herstel". 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linda, Hierboven , een paar berichtjes terug, heb je iets gekopieerd van jezelf maar er staat nu boven dat ik dat zou hebben gezegd. Dat is dus niet zo. Het was van een eerder bericht van jouzelf. Geen idee hoe je dit gedaan hebt, maar dat schept wat verwarring. :(

 

Is nmiddels aangepast/ verwijderd door d moderator. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef het in mijn vorige berichtje eigenlijk verkeerd. Ik heb niet verteld dat ik alcoholist ben maar verteld dat ik vond dat ik wat teveel dronk en daarom een periode helemaal niet heb gedronken. En dat me dat wel goed beviel en daarmee door wil gaan. Ik ga niet vertellen dat ik een doorgewinterde alcoholist ben. Daar schaam ik me nog steeds voor. Ook al sta ik nu alweer een aardige tijd droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle drogen onder ons: super en hou vast!
Ik ben niet altijd ingelogd, maar in gedachten LIKE ik elk resultaat hoor, voor wat het waard is...? ...

ZBB ik volg je hoor! Gedraag je ! :D potverdrie, je kunt het!!

Korte dagdraden.... het is zomer.... en ik, ik lees wat mee en heb weinig toe te voegen, behalve dat ik Spirit nog
even extra wil waarschuwen voor "al" die mannen.... kiek toch uut! :D Liefde is een illusie!! :(

Verders adb hier, en het roken is minderen geworden... (heb nu een patient wiens voorbeeld ik in gedachte zal hebben voortaan)
Moeilijk-moeilijk....

Slaap goed allemaal. Doe ik ook. En wat ik doe is goed hihi :rolleyes: ben iig redelijk happy ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rosa45:

Hier ook weer een droge dag.

Is wel een beetje lastig, krijg van mijn vriend onbegrip omdat ik niet eens één wijntje wil drinken. Maar ik peins er niet over. 

Een echte vriend eist geen (in zijn hoofd) afdoende verklaring voor welke oprechte keus dan ook, Rosa! Misschien, als de vriendschap of liefde verder gaat dat bij beiden de behoefte ontstaat om je achtergrond te delen, maar het wel of niet respecteren (dus niet goedkeuren omdat je het begrijpt maar respecteren enkel en alleen omdat het jouw keus Is,  ook al begrijpt hij er niets van) zegt iets. 

Als uitgebreide (en dramatische) uitleg nodig Is is er iets niet ok! Niet doen dus. Juist nu niet. 

Iemand hoeft niet slecht te zijn om toch niet goed te zijn voor jóu!

Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is er mis met onbegrip Rosa? Ook in relaties. Ik herinner me hoe graag ikzelf altijd begrepen wilde worden in de mijne.
Achteraf gezien bracht mij dat vaak in de underdogpositie, want het bracht veel onrust en onzekerheid. Partners hadden die behoefte niet en accepteerden meer dan ikzelf het verschillend zijn en respecteerden meestal wel onbegrip. Nu ik al jaren geen relaties meer heb op liefdesvlak accepteer ik mezelf meer en observeer meer, soms met begrip vaak zonder. En heel vaak voel ik iets van: ja ik kan iets wel begrijpen in de ander, maar het tolereren is wat anders. Niet drinken hoort daar natuurlijk zeker niet bij. En ooit hoop ik voor jou dat je er wel over kunt praten samen. Ik herinner me nl dat over je drinken praten voor jou ook een issue is/was, toch? (in elk geval bij je kind(eren) als ik het goed heb. En dan is in een gelijkwaardige relatie het wel belangrijk dat alles wat jij belangrijk vindt bespreekbaar is. En het is aan de ander of hij jou er in kan respecteren. Of blijven houden van jou, met ook jouw lastige punten. Andersom zal hij die ook hebben en wie weet wat die jou weer te leren hebben. Maak er wat van meis. en vooral; geniet ervan (helder en puur)♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...