Spring naar bijdragen

Z


Gast

Aanbevolen berichten

Net terug van een vakantie en ben zo,n beetje hier terecht gekomen, het is geweldig als het helpt natuurlijk, zelf kan ik er niet over oordelen want ik heb het nooit gedaan. Maar als het zo duidelijk is als wat jij zegt en jou helpt heel erg goed ik ben ook benieuwd naar berlioz hoe hij of zij het zou vergaan.

alleen begrijp ik dit niet :

bij mij is het al zo,n 18 jaar geleden dat ik het voor de eerste keer heb gedaan,.......ben je weer begonnen met drinken dan of is het een voorzorgsmaatregel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overdags heb ik ook gedronken, we zaten behoorlijk in de schulden met 2 hypotheken zo is het begonnen met een glaasje wijn op de avond toen we uit de schulden kwamen het huis is verkocht kreeg mijn man pleinvrees en een burn-out als ik de deur uitging kreeg hij gelijk een paniek aanval zodat ik de deur niet uit kon uit verveling ben ik overdags tv gaan kijken met wijn, met mijn man gaat het nu goed 

maar uiteindelijk is de verveling van drinken een verslaving geworden .  Ook ik ben nu bezig met verbeteringen het hoe en waarom weet ik wel . Het wordt steeds minder elke dag drink ik niet meer, maar laatst een hele fles toen ik te horen kreeg dat mijn dochter gaat scheiden, dit wordt mijn 4e dag dat ik niet gedronken heb .ik hoop dat ik geen terugval krijg en zo langzaam aan steeds meer een verbetering zie stoppen wil ik wel maar dat gaat niet, ik slik geen medicijnen hier voor probeer het eerst zelf zolang er verbetering in zit, als ik een terugval krijg ga ik liever voor hypnose dan medicijnen.

bedankt voor je uitleg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee de jaarpact is nog te vroeg, eerst weekpact lijk me beter een maandpact is er niet geloof ik, nee GGZ of AA ga ik niet mijn huisarts weet het ook niet alleen jullie haha en mijn man.

ik ben een 60+ er en de schaamte zit erin ben ook na mijn 50e begonnen met drinken daarvoor eigenlijk niet vond het niet lekker ja alleen met oud en nieuw een glaasje om te toosten en later op een verjaardag een glaasje.

voel me vandaag sterk 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zoveel steun van mijn man hij vind het nogal meevallen af en toe vind hij dat ik tever gaat en zegt hij het dan ook 

nee online heb ik niks mee, Dit vind ik wel prettig hoe anderen zo verschillend er mee omgaan daar leer je ook van maar uiteindelijk moet je zelf beslissen hoe en wat je wilt doen, zoals ik, wil het eerst zelf proberen als het niet lukt zoek ik een andere weg 

het is mooi weer ga lekker met de honden wandelen

een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, dat je dat onthouden hebt zeg!! Het was een hele aparte ervaring, het is me in ieder geval gelukt om onder hypnose te komen!

Ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben, alleen vertelde ze er wel bij dat door de antidepressiva die ik slik, het kan zijn dat alles wat afgevlakter is. Maar als het zijn werk voor de rest doet dan kan ik de antidepressiva af gaan bouwen, zou wel fijn zijn.

Ik heb nog 3 afspraken staan, dus ik laat hier wel regelmatig wat weten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop toch niet dat ik slecht ga slapen, slapeloosheid is een reden om hypnotherapie te proberen. Maar goed, we zullen zien...

Heb wel een klik met haar, vond het echt een vreemde ervaring. Het was net alsof ik mijn lichaam niet meer voelde. Ik ben echt heel benieuwd hoe het verder verloopt, ik was echt doodmoe toen ik thuis kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gisteravond wezen sporten, naderhand thuis rustig series gekeken, en ik heb daarna heerlijk geslapen! Moet wel zeggen dat ik seroquel heb om te slapen, normaal gesproken tegenwoordig 2 tabletjes, gister maar 1 gepakt om te kijken hoe het ging. Goed dus! Gisteren wel vrij geweest, en vandaag later beginnen op het werk, dat scheelt ook dat ik wat rustiger was. 

Maar als dit zo doorzet, dan komt het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik niet zo verliefd was geweest merkte ik wel verschil denk ik. Kan die jongen niet loslaten, word er gek van. Ik kan zowiezo trouwens heeeeeeel slecht loslaten. Dat merk ik nu heel erg nu ik gestopt ben met alcohol.

Gisteren 2e sessie gehad en het thema was natuurlijk 'loslaten'. Het lukte dit keer niet echt om in hypnose te komen, maar dat was volgens de therapeut niet zo erg bij deze sessie. Ze zei dat ik niet teveel bezig moest zijn met die hypnose en gewoon door moest gaan met de dingen die ik normaal doe.

Afgelopen maandag heb ik wel iets moois meegemaakt. Ben toen naar een meeting gegaan, waar ik nog nooit was geweest. Er waren ongeveer 17 mensen, dus best wel een grote groep. Heb vroeger heel veel sociale angst gehad, wat gelukkig al een heel stuk minder is geworden. Maar afgelopen maandag heb ik daar mijn zegje gedaan, iets verteld wat ik heb meegemaakt, en zat een beetje op de praatstoel. Dinsdag moest ik naar psycholoog, en ik vertelde dat, en ze zei: zou je dit een jaar geleden ook gedaan hebben? Toen viel het kwartje pas bij mij, want afgelopen maandag ging het praten voor zo'n groep zo vanzelf en zonder angst, dat ik het niet eens opmerkte wat ik deed.

Ik probeer nu niet teveel verwachtingen te hebben met die hypnose ( en met andere dingen zou het ook wel goed zijn om niet teveel verwachtingen te hebben ;)) en gewoon door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Combinatie psycholoog en hypno is goed inderdaad! Ik dacht dat ik met de psycholoog niet vooruit kwam, maar juist dit soort dingen heb ik nodig. Ik ben zelf vooral gefocussed op dingen die NIET goed gaan, dus het is wel fijn dat iemand me erop wijst dat ik wel degelijk vooruit ga. Ik merk het zelf nog maar amper op. Uberhaupt het feit dat ik al bijna 3 maanden alles doorsta zonder drank, zonder ziektewet of kliniek is eigenlijk al een applausje voor mezelf waard, zeker nu ik vakantie heb. 

Vandaag in ieder geval wat meer rust in mijn hoofd, heb goed geslapen (wel mede door de seroquel, maar heb besloten niet te streng voor mezelf te zijn en die maar te gebruiken, niet kunnen slapen is een hel, dan leef ik als een zombie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Therapeut heeft de alcohol bij mij niet aangepakt Sheila. Mijn zelfvertrouwen was belangrijker. Het ging ook echt even een stuk beter met mij, kon dingen gemakkelijker loslaten en zo.

Helaas door heel veel stress en gezeik op het werk is het nu eventjes minder. Maar het werkt door heb ik me laten vertellen, dus ik probeer niet teveel met verwachtingen van de hypno bezig te zijn.

Ben nogal snel geneigt om te zeggen van: zie je wel, het werkt niet. Alleen omdat het even wat minder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 4 sessies gehad, nu weer even sparen Sheila ;). Eerst maar eens kijken hoe de rest van het jaar zonder alcohol verloopt. 

Morgenvroeg naar de psycholoog, maar ik denk dat mijn baan gewoon teveel stress oplevert. Misschien iets anders gaan zoeken, maar heb niet zo'n fijne ervaringen wat dat betreft, ben een grote angsthaas geworden met nieuwe banen. Weet ook echt niet wat ik zou willen, op kantoor is te saai voor mij, maar in een winkel wil ik denk ik ook niet meer. Tja wat dan.... in de zorg lijkt me niks, techniek heb ik geen verstand van, pffff ik weet t niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet specifiek om de alcohol gevraagt, maar wil zowiezo beter in mijn vel zitten. Die alcohol had ik nodig om rustiger te worden, dus ze heeft meer de oorzaak aangepakt. Ook dingen uit het verleden waar ze mee aan de slag is gegaan, dus verwerken en zo. Dat was ook wel nodig, heb nogal wat meegemaakt vroeger in mijn jeugd, wat gewoon niet los komt door te praten met een psycholoog. Dus ze heeft echt wel gedaan hoor :).

Voor de alcohol kan ik nog altijd kijken of ik terug ga, eerst zo maar eens even alles bekijken. Het jaar is nog niet voorbij. 

En wat je zegt over een magazijn, met computer en actief bezig zijn, dat zou wel mooi zijn ja. Minder prikkels door klanten met klachten, gemopper, etc. Kom nergens vacatures tegen die zoiets hebben, wellicht dat ik een uitzendbureau kan opzoeken. Maar zit ook te denken aan een jobcoach of iets dergelijks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ga woensdag de eerste sessie doen, na de zeer uitgebreide intake afgelopen donderdag. Ik heb het alcoholprobleem zeer specifiek genoemd. Daarbij zijn andere zaken ook aan bod gekomen waar de oorzaak en het begin van het probleem ligt/ kan liggen. En verder heeft een heleboel van mijn levensgeschiedenis de revue gepasseerd. Maar ik heb het alcoholprobleem voorop staan/ voorop gezet. Ben benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...