Spring naar bijdragen

Woensdag, 21 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Lars:

Ik heb morgen eerst een gesprek met mijn dochter erbij. Kalmte bewaren en niet in paniek schieten en overal op vooruit lopen. 

En het vooral maar laten gebeuren. Niet te strak en krampachtig aan een eigen plan en idee vasthouden.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt me bekend voor. Het verslaafde denken meent dat de hele wereld en alles eromheen bestuurd en geregeld kan worden. Dat leidt tot veel teleurstellingen, want dat komt niet overeen met de werkelijkheid.
Als we ons (nederig) realiseren dat we slechts deel uitmaken van een groter geheel waarvan het verloop al zo goed als vaststaat, kun je je energie beter besteden aan je eigen welbevinden en aan hulp aan anderen.
Ik ben verslaafd en als ik alleen ben met mijn hoofd, ben ik in slecht gezelschap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

En, lars, viel me gister ook op dat de bw indicatie binnen Was en je 1e reactie ook was: "hoop dat t snel kan". 

Dat Is geen kritiek maar wel iets wat ik herken van mezelf: niet eerst in alle rust blij zijn, verteren, laten bezinken, dat dit treetje genomen Is,  maar hoppa......meteen naar t volgende treetje kijken, meteen de volgende wens.

Rustig an man en laat je niet opdraaien, vooral niet door jezelf. Mij hielp het om heel veel terug te kijken. Waar stond ik vorige week, vorige maand, vorig jaar, 5 jaar geleden om deze tijd? Afstand nemen gaat dan vanzelf, en de rust komt ook makkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Jopie. Ik wil het en wel nu en op de manier zoals ik in gedachten heb. Ik zie ook vaak alleen maar de negatieve dingen. Wat ik niet meer kan. Toch zijn er ook wel positieve dingen. Is er op bepaalde vlakken wel groei te zien. Ik ben alleen zo bang voor wat er gaat komen. De regie uit handen geven maakt me nog banger. Dat ik er geen controle meer over heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes fleurtje 

Ik heb besloten (gepland) dat ik op de warmste dag (morgen) lekker op t strand ga overnachten. Mooi plan, je zal zien dat vandaag de warmste dag Was en t weer morgen omslaat. 

Of zo. 

Dat soort dingen dus. Grijns.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lars, het bevalt steeds beter. Contact met medebewoners wordt steeds beter. Over het algemeen veel jong volk, maar houdt mezelf ook jong. Waarschijnlijk in aug-sept weer verkassen naar gloednieuw appartement. Ik zou niet genoegen nemen met alleen een kamer als je begeleid gaat wonen. Er moeten toch ook bij jou in de buurt mogelijkheden zijn om begeleid te gaan wonen in een appartement. En inderdaad, ze bieden geen hulp voor je verslaving, maar ambulante hulp van verslavingzorg is altijd een optie. Heb ik ook en sluit ik binnenkort hoop ik definitief af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...