Spring naar bijdragen

Zaterdag, 17 juni 2016

jowan

Aanbevolen berichten

Lars, het is hier heel moeilijk om drinkende mensen te omzeilen. Als ik me goed voel en sterk in mijn slippers sta, kijk ik er meestal niet op die manier naar. Soms overvalt het me zoals van de week bij de supermarkt dat een echtpaar een koud biertje naar binnen klokt. Wel vermijd ik zoveel mogelijk nu uit eten gaan, happy hour en sport van de  kinderen.

Ijs met aardbeien en slagroom coming up.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het me niet meer goed herinneren,maar denk dat ik er in het begin wel moeite mee had,nu niet meer.

Ik neem fris te drinken,of thee met een lekker broodje,of  een ijs sorbet,en mocht ik ineens trek krijgen dan bedenk ik me heel erg goed,hoeveel glazen er zullen volgen op dat ene glas,en hoe naar ik me dan de volgende dag zou voelen.

Als het je echt alleen om de smaak van bier zou gaan,dat zou je een alcohol vrij bier kunnen proberen.

gaat het je om de roes dan heb je aan 1 glas niet genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, gelukkig geen last van. Zou geen leven hebben als ik dat vervelend zou vinden. Ben er echt voor mezelf van overtuigd dat ik niet meer hoef.
Vanaf dag één dat ik aan m'n huidige herstelperiode begon, dwz. toen ik met herstel volgens de 12 stappen begon.
Dorst is dorst, dan neem ik water of icetea of cola. Dorst is wat anders dan behoefte aan alcohol.
Toen de 'redenen om alcohol te drinken' ontrafeld werden en daarmee belachelijk gemaakt, was 't over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen last van Lars maar ik ben dan ook geen.geheelonthouder. Wat niet wil zeggen dat ik altijd iets alcoholisch drink als ik eens weg ga. Wat overigens al weinig gebeurt. 

Sigaretten zijn verleidelijk op t moment en dat zal nooit iets zijn dat ik de baas ben vrees ik. Maar dat heb ik altijd geweten. Uit ervaring weet ik dat t roken door anderen me op termijn niet meer zal storen. Maar dat t heel occasioneel nog wel zal trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand t idee geven dat dit gemakkelijk is geweest. Ik denk dat ieder na een tijdje weet wat haalbaar is. Nicotine is voor mij wat alcohol is voor jou. Ik heb dat altijd geweten. 

Zoals jij weet dat alcohol niets is voor jou. Waarom dit zo kan verschillen voor mensen ligt aan veel factoren denk ik.

Gewoon met je fikken afblijven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaloers hoef je er niet op te zijn. Ik drink raar of zelden. Ik zou en wou alcohol de baas zijn. Dat was een heel traject. Ook nu gaat dat niet zoals bij anderen. Zonder nadenken bedoel ik. Ik kan t moeilijk uitleggen.. 

T is geen strijd maar ik blijf wel wakker..zoiets.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf vandaag ook thuis. . Goed gesprek met aa dame uit x. De goep waar ik kom. En omdat de meeting vanavond praktisch gzien niet kan extra de24 uur lijn gebeld. Fijn advies. Luisterend oor. Knap wat wie kan tegenwoordig nog echt luisteren. 

bewerkt door Mazzelaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...