Spring naar bijdragen

Ontwenning nitrazepam


muis

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben een vrouw van begin 40 en ben nu 4 weken afgebouwd van nitrazepam. Dit heb ik zo'n 5 maanden geslikt. Mijn complete verhaal staat bij het thema 'vraag het de hulpverlener'. Daar heb ik echter nog geen reactie van een hulpverlener ontvangen dus ik probeer hier nu reacties van forumleden te krijgen.

Ik heb vandaag een terugslag: voelt weer of veel langs me heen gaat en of ik op watten loop. Herkenbaar? Na 4 weken zou dit toch over moeten zijn?

Ook heb ik veel pijn aan mn ogen. Volgens opticien was mn sterkte echter in orde en oogdruk ook. Heb nu oogdruppels gekregen van huisarts.

Groet muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @muis

Ik ken nitrazepam niet en weet niet hoe zich dit verhoudt tot diazepam (langwerkend). Ik hoop dat je heel langzaam hebt afgebouwd. Ja de naweeen van de benzo kunnen heel lang aanhouden. Vier weken is in ieder geval erg kort en als dat zo is mag je van geluk spreken. Ik ben echter bang dat he wat langer gaat duren.

 

Start in ieder geval niet meer met deze troep. Kijk op 

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Lees ook de verhalen van anderen op dit forum dan weet je wat benzodiazepines met je kunnen doen maar ook hoe je er vanaf kan komen en hoe lang de klachten kunnen aanhouden. 

Het komt wel weer goed!!

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Jose voor je reactie. Nitrazepam is ongeveer even sterk als diazepam en werkt middellang. Ik heb in 2 weken afgebouwd omdat ik ziek werd van t slikken van mijn normale dosis. En ik me niet meer mezelf voelde. En ik er toen heel snel van af wou. 

Het boek van dr. Ashton was ik idd al aan t lezen. Thnx. 

Groet Muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cox

Dank voor je bericht. Idd weinig activiteit op deze site. Met mij gaat het iets beter maar heb nog wel last van ontwenning 5 weken na laatste slaappil. Was overigens Zopiclon nadat ik wanhopig was na totaal 14 uur slaap in 4 nachten nadat nitrazepam via diazepam was afgebouwd in 2 weken. Alhoewel ik kleine hoeveelheden slikte (4 mg) had ik veel last van afbouw en daarna ook ontwenning. Het is me niet bevallen om weer op te starten met benzo's nadat ik al paar dagen gestopt was. Las later op deze site dat je dat ook nooit moet doen. Beste is langzaam afbouwen. Ik zal jouw verhaal ff lezen en daar ook reageren.

Sterkte en groetjes muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die slapeloze nachten zijn vreselijk... bij mij nu al een goede vijf maanden dat ik per nacht, amper 4 uren slaap. En in die 4 uurtjes word ik dan ook nog constant wakker... het beheerst je leven... maar ik blijf hoopvol... ik weet dat er een nacht komt dat onze slaap zal beteren... 

succes aan allen!

liefs, HOOPVOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hoopvol ja erg he wakker liggen. Vannacht bij mij ook maar uurtje of vijf. Zaterdagnacht 3 uur maar zondagnacht gelukkig 7. Heb je al eens magnesiumbisglycinaatpoeder geprobeerd? Werkt bij mij in driekwart van de nachten. Wel 2x zoveel calcium innemen als magnesium.

Sterkte ik vind t knap dat je al zolang korte nachten volhoudt!!

Groet Muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog helemaal niks genomen om beter te kunnen slapen. Eerlijkheidshalve... ik durf niet goed. Ik heb het echt wel gehad met pillen/medicatie... ik probeer zo goed het nog kan om normaal te functioneren. Maar dat lukt nog amper... uuuuurgh...

we blijven HOOPVOL. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik dacht ik ga nog eens terug maar wel met slecht nieuws. Dag 776 en heb nog steeds heftige ontwenningssymptomen en dit allemaal voor een benzo inname van een vijftal weken, wel CT gestopt. Dit is echt niet te doen en zie het einde maar niet komen. Ik wil jullie niet bang maken hoor misschien ben ik hier een uitzondering en duurt het bij anderen veel minder lang. Alle symptomen zitten nu ter hoogte van de borstkas tot en met het hoofd. Heb nog veel last van derealisatie en concentratie. Het genezingsproces heeft echt elke centimeter in mijn lichaam herstelt spijtig genoeg duurde dit telkens zeer lang heb bevoorbeeld maandenlang hevige pijnen in de benen gehad, de armen, de voeten enz... Heb bijna alle ontwenningssymptomen mogen aflopen maar het ergst waren en zijn toch de pijngolven. Ik heb ook maandenlang ademhalingsproblemen gehad en enorm veel last van braakneigingen. Die golven zitten nu al een 26 maanden in mijn lijf en dit 24u op 24u kan het zelf niet geloven dat ik hier al zo lang in zit. Ik hoop echt dat hier binnenkort een einde aan komt. Het verbetert maar op een zeeer trage en tergende manier zeer onmenselijk. 

@ Hoopvol en Muis,

Ik heb ook maandenlang maar een paar uurtjes mogen slapen (tussen 2u à 4u max) maar op een zekere nacht ben ik zomaar blijven doorslapen en sindsdien heb ik geen slaapproblemen meer en slaap ik ongeveer 8 uur. Dus bij jullie komt dit ook wel in orde.

Ik hoor hier  nooit iemand iets zeggen over heftige (pijn) golven, ben ik hier een uitzondering ?

@ Sneeuwhoen hoe zit dat bij jou ? Ik weet nog dat jij ook jarenlang hebt moeten lijden. Ben jij nu verlost van jou symptomen ?

@ Gaba hoe zit dat met jou ? Bij jou was het ook heel heftig. Ben jij nu helemaal hersteld ?

Aan allemaal blijven volhouden, groetjes.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzoslachtoffer.... oh my... wat lees ik hier allemaal van jou!! Heb jij deze ontwenning van 5 weken inname? Dit maakt me toch wel wat ongerust.... ik heb bijna 5 jaar genomen, en ook cold turkey gestopt. Ik heb voornamelijk last van mijn ademhaling, hartkloppingen, opgefokt gevoel, brain-zaps, en dus heeeeel moeilijk slapen... ik hoop echt dat jij je toch heel snel wat beter mag voelen hoor. DAMN!!! Ik heb hier soms echt geen zin meer in... ik moet hoopvol blijven, maar verlies toch met momenten de hoop...

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hoopvol

Ja ik heb deze ontwenning van 5 weken inname maar je MAG JE NIET vergelijken met anderen hoor want elk persoon is echt anders er zijn er die jaren pillen hebben ingenomen en bij het allemaal veel gemakkelijker gaat. Mijn bedoeling is niet om hier mensen bang te maken. Jou symptomen heb ik ook allemaal gehad maar die zijn nu wel allemaal verdwenen zoals ik al zei mijn grootste probleem zijn die verschrikkelijke pijnen. Kan best begrijpen dat je er geen zin meer in hebt, heb dit ook dagelijks toch slaag ik ermee iedere keer doorheen. En jij gaat dit ook doen. Vergeet niet Hoopvol ook al is dit momenteel niet te vatten maar ooit zijn we hier van af. Leef van dag op dag en kijk niet in de toekomst gewoon stapje per stapje.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzoslachtoffer

Bedankt voor je reactie. Wat een heftige en lange ontwenningsperiode heb jij zeg! Knap dat je t volhoudt. Ben wel benieuwd wat je huisarts of de arts die je de medicatie heeft voorgeschreven hiervan vindt. Slikte jij ook nitrazepam?

Ik heb geen last van pijnaanvallen wel van benauwd zijn maar die fases worden minder. En van hartkloppingen.

Heel veel sterkte nog!

@hoopvol

Ik heb ook soms last van hartkloppingen. T is eigenlijk verschrikkelijk dat artsen en apothekers zo lang benzo's blijven verstrekken. Ik ben door afbouwen en ontwennen overspannen geworden dus weet soms niet of bepaalde verschijnselen bij ontwennen horen of bij overspannen zijn. Maar bij beiden is de remedie: accepteren, rust nemen en veel bewegen en ontspannen. Althans voor mij werkt dit.

Heel veel sterkte en verlies niet de hoop!

Groet Muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Muis

Het afschuwelijke benzoverhaal (mijn verhaal) kan je lezen op de site en FB pagina van Ron Fonteine van Leefbewust. Spijtig genoeg was er maar weinig reactie. Mensen geloven je gewoon weg niet, we leven in een pillencultuur voor alles is er wel een pilletje beschikbaar. Pillen zijn er om ons te genezen tot je op verder onderzoek gaat en beseft dat de medicijnen meer kwaad dan goed doen. Mijn verhaal verzenden vond ik toen een goed idee maar besef nu wel dat dit geen zin heeft want de enigen die zich hierin interesseren zijn de slachtoffers zelf maar dan is het al te laat. Niet slachtoffers lezen geen benzoverhalen en kijken niet op Youtube. Het zijn in feite de dokters die ingelicht moeten worden vandaar dat ik een brief ga opstellen met mijn getuigenis en hen eveneens verwijzen naar forums en andere verhalen op youtube om deze dan in hun brievenbussen te droppen en dan maar hopen dat zij hiervoor eventjes de tijd zullen nemen. Dit zijn maar enkele druppels in een oceaan maar wie weet kan ik hiermee iemand wakker schudden. Dit misbruik mag en kan zo niet verder gaan hierbij  denk ik dan vooral aan al die arme mensen die er niet meer zijn gewoon omdat zij deze hel niet meer aankonden. Daarom ben ik dankbaar dat ik tot nu wel de kracht heb gevonden. 

Bij deze wens ik alle strijders de nodige kracht toe.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar, Benzoslachtoffer, dat je na 2 jaar nog heftige ontwenningsverschijnselen ervaart !

Ik heb nog een hele tijd na stoppen ontwenningsverschijnselen ervaren.

De klachten, die ik nu heb, link ik meer aan mijn psychische problemen .

Ik vind het zwaar zonder benzo. En ben niet blij, zoals veel mensen, dat ik ervan af ben.

Ik gebruik nu antidepressiva, die soms wat verlichting geven en zeker energie.

Maar ook bijwerkingen, die ik minder geslaagd vind.

Ik heb er het afgelopen jaar en nog ,enorm aan moeten wennen, om zonder de bescherming van een dekentje, door het leven te moeten/mogen.

Ik vind het zo bizar, dat ik niet gemerkt heb, hoe een benzo mij jarenlang verdoofde. Ik vond het wel best, maar mijn lever kreeg problemen met de stapeling van de zeer langwerkende flurazepam. Als dit niet het geval was geweest, dan had ik mijn ongezonde benzoslikgewoonte gewoon voortgezet. Ik merkte niks van ontwenningsverschijnselen tijdens jarenlang gebruik van flurazepam. En het bleef vooral werken tegen angst overdag. Achteraf zie ik in, dat ik impulsief kon zijn en ik was heel vlak, maar dat ben ik ook zonder medicatie. Maar tsja, alerter ben ik zeker.

Het heeft mij 6 jaar gekost, inclusief een turkey poging en overige te snelle ontwenningpogingen, om van het spul af te komen.

Uiteindelijk is het mij gelukt, door niet te luisteren naar hulpverleners, maar door op zoek te gaan naar mijn manier, om te ontwennen. In een slakkentempo.

Ik weet, dat het een hel is, waar jullie doorheen moeten

Was het leven voor jullie afkickpoging (en)  beter?

Wees gerust....zo zal het weer worden, na verloop van tijd.

Soms valt ontwennen mee, maar meestal niet. Pffft....

 

 

 

bewerkt door sneeuwhoen
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwhoen @benzoslachtoffer @muis... wat ik me ook afvraag: voor welke reden zijn jullie gestart met inname van benzo's? Als jullie hier hier niet op willen antwoorden, geen probleem hoor. Ik ben dit door mijn neuroloog beginnen nemen (maar mocht dit maar max. 2 maanden nemen, en ik heb er 5 jaar van gemaakt) omdat ik een immens slaapprobleem had/heb. Voor de rest was alles ok met mij voor mijn benzo gebruik. Maar door dat slaaptekort had ik belachelijke lichamelijke klachten... zijnde: migraine-aanvallen, duizeligheid waardoor ik niet meer recht liep, en eigenlijk totaal geen concentratie meer... voor de rest had ik niet echt psychische klachten. Nu... is er eigenlijk niet veel meer goeds...  nog een groter slaaptekort, nog minder concentratie, en regelmatig een val van mijn bloeddruk... ik voel wel, dat als ik eventjes een nacht van enkele uurtjes slaap heb (zonder al te veel wakker te worden) dat mijn dag daarop wel beter lukt... maar die positieve nacht en dag word telkens wel gevolg door een slechte nacht, waardoor ik dan terug in een neerwaardse spiraal zit. Heb soms echt het gevoel dat ik 1 stap vooruit zet, om er dan 2 terug te zetten. 

Ik wens jullie oprecht veel sterkte, moed, snel herstel, en zoveel meer...

liefs, HOOPVOL. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwhoen

Ik ben blij om je nog eens te mogen lezen en nu mijn hoofd beter aanvoelt kan ik ook beter lezen en dus ook beter begrijpen. Maanden geleden zat ik door de benzo's kompleet in de put en snapte jou manier van denken niet. Maar nu denk ik jou wel te kunnen begrijpen en ook waarom je een voorstander bent van benzo. Volgens mij zwakt de benzo de scherpe kantjes van je innerlijke pijn af,  de inwendige littekens die het dagelijks leven ook soms zwaar maken. Hopelijk lukt het jou nu wel een beetje met de ad of misschien kan jij eens gaan kijken wat de natuur jou kan bieden tegen jouw angsten. In ieder geval voor mij ben jij een zeer sterke vrouw en heb je mij met jouw strijdersverhaal de nodige hoop gegeven waarvoor dank. En ondanks al jouw ellende stond je steeds klaar met raad voor anderen, mijn pet hiervoor af. Ja ik was best gelukkig hiervoor en hoop echt om dit leven terug te krijgen niet enkel voor mij maar ook voor mijn zoon en alle andere dierbaren. Liefs.

@hoopvol

Ik heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen tegen slaapgebrek en pijn, had toen een bacterie opgelopen en had hierdoor een erge maagontsteking ze hebben er wel 2 maanden overgedaan om dit te weten te komen. Ik kon toen niet meer slapen enkel op de rug en kon ook niet meer eten was 12 kilo's kwijt en was totaal uitgeput. Eigenlijk had ik op tijd antibiotica moeten krijgen dan had ik deze hel niet moeten meemaken. Ik was een gezonde persoon en had hiervoor nooit slaapproblemen. Het is inderdaad zo van 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit dit maakt het herstel ook zo moeilijk aanvaardbaar en onmenselijk. Jouw slaap komt zeker in orde want ik heb dit ook meegemaakt en alles is nu ok. Kan je enkel aanraden om van dag op dag te leven en vooral niet bang te zijn ook al is dit heel moeilijk. Het komt allemaal in orde, als ik zie vanwaar ik kom ook al ben ik nog niet herstelt is voor mij dit een bewijs dat het lichaam zich herstelt. Geduld, geduld en nog eens geduld hebben we nodig. Veel sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor jouw aardige berichtje, Benzoslachtoffer.

Tja, het is natuurlijk altijd beter zonder benzo, als dat zou kunnen...

Het is met die pillen vaak kiezen tussen 2 kwaden.

Het blijft natuurlijk troep, hè ?

Alle natuurlijke middeltjes helpen mij helaas geen zier.

Ik heb daar de afgelopen 50 jaar veel geld aan uitgegeven.

Voor dat geld had ik vast wel een privé therapeut kunnen inhuren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. 

@benzoslachtofferik zal de bewuste FB pagina eens bekijken als ik wat meer energie heb. Goed dat je een brief wilt gaan opstellen. Er is idd veel onwetendheid bij artsen.

@hoopvol

Ik ben met nitrazepam begonnen omdat zolpidem na 6 weken bijna chronisch gebruik niet meer werkte. Ik was dat chronisch gaan innemen omdat ik zeer veel stress had omdat 2 naasten tegelijk levensbedreigend ziek bleken en achter elkaar in het ziekenhuis terecht kwamen. In totaal 3 maanden moest ik onder deze hoogspanning leven. Daarna had ik eigenlijk moeten beginnen met afbouwen. Heb ik niet gedaan omdat ik zo blij was dat alles weer goed was en ik onder geen beding weer een slaaptekort wilde oplopen. Voor deze ellende begon heb ik zelf 1.5 jaar met mijn gezondheid gesukkeld waaronder slaapstoornissen. Daarvoor gebruikte ik incidenteel zolpidem maar als ik daar mee stopte in de vakanties bijvoorbeeld had ik nauwelijks afkickverschijnselen. Nitrazepam werkt echter langer door en ik denk dat t daar is misgegaan...

Veel kracht voor iedereen hier...

Groet Muis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...