Spring naar bijdragen

He he eindelijk de stap genomen


bolletje

Aanbevolen berichten

Hallo lieve kanjers,

Ik wil me graag ff voorstellen. Mijn naam is Bolletje. Die naam heb ik van mijn vriend gekregen.
Ik ben 59 jaar en al vanaf mijn twaalfe verslaafd. Ook omdat de drank makkelijk te pakken was, omdat wij een café hadden,
mijn eerste ervaring was, toen we hoorde dat mijn vader gestorven was en ik gelijk achter de bar schoot om mezelf een bierglas vol met cognac in te schenken. was toen 14 jaar Ging bijna over m'n nek. Ook omdat ik drank eigenlijk helemaal niet lekker vind.
Omdat mijn moeder een cafe had en dus had ik het voor het op rapen.
Ben daarna naar een internaat gegaan voor moeilijk opvoedbare kinderen omdat ik overal van school geschopt ben, omdat ik altijd vocht, dus een moeilijk kind. Toch een gebrek aan aandacht omdat mijn moeder altijd in het zakelijke cirquit zat en niet veel aandacht voor ons had.
Ben daarna veel verhuist 35 keer, omdat mijn moeder nergens geen rust had, en wij als puber mee moesten. Ik had lieve ouders maar ze hebben veel onbewust verkeerd gedaan, al heb overigens geen haatgevoelens naar hen omdat ze het naar hun gevoel, goed gedaan hebben maar mijn ouders waren niet op gewassen om kinderen te krijgen, toch ben ik erg blij te leven en te genieten van de kleine dingen. Ik ben op een gegeven moment naar een internaat gegaan en had het super naar m'n zin, maar het vechen bleef. dus kon me niet aanpassen. Heb twee keer per jaar bezoek gehad van mijn moeder omdat ze iemand moest op trommelen om voor haar te rijden. Dat was iedere keer weer een ander. Ook was mijn moeder zoekende naar een man waarbij ze respect kreeg en die van haar hield , maar dat waren er toch een stel, en voor een kind moeilijk te zien dat zij vaak andere relaties had.
Moest een keer het bed ruimen voor een vreemde man. Erg pijnlijk. Ook klampte ze zich erg vast aan mij en wilde het liefst in een huisje op de hei kopen wat ook gebeurd is, en daar samen met mij te gaan wonen, zodat ik haar kon verzorgen.
Daarna ben ik in verschilldende klinieken op genomen om van de drank af te komen maar dat lukte niet. Leerde daar wel mijn huidige vriend kennen die daar klinisch psycholoog was en de afdeling runde voor mensen die met verslavingsproblemen te maken hadden.
Nu woon ik in een kabouterhuisje en knap zelf alles op van metselen, tegels zetten enz., omdat ik het geld niet heb om iemand in te huren
. Daarmee heb ik een grote kennis op gebouwd w.b. creativiteit. Verder ben ik van beroep kunstschilder en beeldhoudster.
Ik slik nu ongeveer twintig jaar refusal en dat doe ik een keer per weer. Dit, meestal na een dag doorzakken. Dan baal ik gruwelijk en neem gauw een pilletje in zodat ik weet dat ik dan een week niet kan drinken. Dit houd ik dan zo'n week -12 dagen vol.
Vorgige week was mijn drinkdag maar zat zo in twee strijd. De behoefte te gaan drinken en het je daarover rot voelen.
Ben toen gaan zoeken naar jullie forum, de verhalen gelezen en gedacht dat ik al het geluk heb om niet iedere dag meer te hoeven drinken., ook omdat ik dat niet kan vanwege de refusal. Heb dan ook helemaal geen behoefte om te drinken, ook al zie ik anderen wel drinken maar zodra ik weet dat het weer kan is mijn zelfbeheersing ver te zoeken. Toch heb ik na wat verhalen te lezen, besloten om een refusal in te nemen. Knap hé? De dag daarna voelde ik geen kater en was trots op mezelf.
Ook mijn vriend drinkt veel, en is hierdoor in een verpleegtehuis terecht gekomen, ook vanwege een fisteloperatie. Het is een man die erg negatief over het leven denkt en vaak depresief en somber is. In die twintig jaar dat we elkaar kennen heb ik altijd hem geprobeerd het zo prettig mogelijk te maken door hem te verwennen met koffie in schenken lekkere broodtjes te maken voor hem en een potje koken.
Hij voelt zich het best wanneer hij om vijf uur een paar glazen wijn kan drinken maar ook de hele dag doorslokjes neut te nuttigen. En dat loopt ongeziens erg op. Heeft ook heel veel aandacht nodig en die vraag is vaak gericht op schelden schelden en medelijden willen hebben voor zijn situatie, dat kost mij een hoop energie en ben er daardoor twee keer bijna onderdoor gegaan. Op aandraden van de huisarts die zei "Je moet hem eens een tijdje niet zien anders gaat het fout.
Ja ik kan geen nee zeggen als hij aandacht vraagt. Als ik s'ochtens kwam was mijn eerst vraag "en hoe heb je geslapen. Dit was vaak erg slecht omdat klagen nu eenmaal bij hem hoor, maar het erg veel vooral erg negatief, aandacht vragen over alle sombere negatieve gevoelens en ellende, breekt toch op.
Maar de rede waarom ik drink is me na al die jaren nog steeds niet duidelijk geworden, wel dat ik bang. ben voor alcohol, als ik me rot voel, bang om dan te gaan drinken. Ik drink wanneer ik me goed voel. en dat gevoel vast wil houden.
Na jullie verhalen gelezen te hebben voelde ik me zo sterk dat ik meteen een refusal gepakt heb en nu weer een week niet kan drinken, dus zou ik het erg fijn vinden in jullie clubje te mogen mee doen.
Hopelijk wijzen jullie me niet af.

lieve groet Bol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje,

Tjonge je hebt het behoorlijk voor je kiezen gehad,
in je leven en het is zeer zeker heftig voor je geweest

maar wat knap van je dat jij je hier aanmeld,
ik vind je wat dat betrefd erg dapper

en tuurlijk wordt je niet afgewezen zo'n dapper iemand laat ik in
ieder geval niet vallen

goed van je da tje refusal in neemt ,
maar eigenlijk zou je dat iedere dag moeten innemen
wantt dan ben je in staat om niet meer te drinken ,

ikzelf heb er geen ervaring mee,
maar wat ik zo hoor van anderen dan kan je echt niet meer drinken,

maar als je nu eens tegen jezelf zegd ja daag vandaag neem ik de eerste niet,
dan gaat het denk ik je toch wat makkelijker af,

maar ik blijf het super vinden dat je er toch vanaf wilt
en dat je het zelf inziet

kom naar de dagdraad toe daar kun je meepraten en het zal
je zeer zeker sterker maken.

Ik wens je heel veel succes ermee

knuffel van meiske voor een dapper vrouwke ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bolleke, die vergissing van man ipv vrouw komt ook doordat jij een plaatje van een man hebt gekozen bij je profiel.

Goed hoor dat jij toch met die refusal je drinkgedrag onder bedwang kan houden. Dat je partner zo depressief is kan natuurlijk ook versterkt worden door de drank. Want die eigenschap heeft teveel drank ook.

Veel succes hier, en wij kunnen gelukkig hier de hobbels met elkaar delen. Zo fijn, als je soms maar 1 half woord nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bol, van harte welkom hier joh!!!
De rede waarom jij drinkt? omdat je een alcoholiste bent, zo simpel.
Als je al zo jong begint dan heb je nooit goed kunnen leren hoe je met het leven om heb moeten gaan.
Laat ik zeggen, dat ik dat bij mezelf zo heb ervaren.
Pas toen ik na een paar jaar droog stond begon ik weer echt te leven.
Eerst de verwondering hoe geweldig het toch allemaal is en dan komt het leven je toch wel weer tegen.
Je wilt graag stoppen, maar het lukt niet.
Wel willen, maar eigenlijk ook niet willen.
Kom gewoon bij ons mee schrijven, lucht je hart en zeg wat er is.
Misschien kunnen we elkaar helpen.
groetjes van An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo -beetje- naamgenoot woman

Nou begrijp ik wat je bedoelde met artiestennaam, je treedt op,
wat een mooie foto zeg!
Hartstikke goed dat je iets anders hebt gevonden dan
die rotdrank om je in uit te leven, fijn voor je!
Veel succes met je optredens :present:

knufff Cocootje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bolletje,

sorry zat iets te posten naar woman met het idee dat ik op de dagdraad zat...
het is immers jouw topic....:huh:

Van harte welkom bolletje !!
Ik ben hier ook nog maar net 2 daagjes aan het rondwandelen
en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Er is volle aandacht voor iedereen,
geeft een heel warm en veilig gevoel. Voel me niet meer zo alleen
met al mijn sores, ben niet de enige die moet knokken.

Een heel verhaal dat je hebt opgeschreven. Valt niet mee wat je allemaal hebt
meegemaakt meid! Dat gaat je niet in je koude kleren zitten.

Hoop dat je hier een goede tijd hebt. Ik wens je veel succes en sterkte
We gaan ervoor

Liefsssss
Cocootje :):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje
welkom op ons forum.
Natuurlijk wijst niemand hier jou af.
Jij bent niet schuldig aan je verleden.
Wel ben je verantwoordelijk voor je toekomst.
Dus via je drankgedrag kun je die weer
positief gaan be-invloeden. Het waarom je dronk/drinkt
is op een gegeven moment niet meer belangrijk
wel dar je er van af komt
je kunt er al steeds beter mee omgaan
dat heb je voor elkaar en daar
heb je hard voor gewerkt.
Als je je wilt aanmelden voor de
AlcoholDeBaas online begeleiding
krijg je extra individuele hulp om
te minderen of te stoppen. Ik ben er ook
mee bezig en heb al ruim 2 maanden niet gedronken
ook niet in crisis-situaties, ook al was het
verleidelijk soms. dat ging ik hulp vragen
hier op de dagdraad en dat zegt er altijd wel iemand
iets waar ik wat aan heb en waar ik mee verder kan.
Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt,
en zie je graag daar terug,
lieve groeten Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bolletje,
Ik ben hier ook nog maar pas, en ondervind al veel steun door hier zo regelmatig in te loggen. Wat heb je al een gevecht achter de rug! Goed weer, dat je nu de refusal hebt genomen en een week alcoholvrij zult zijn. Daarmee kun je het aardig sturen.
Heel veel succes.
Birthe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...