Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is het niet mogelijk om in overleg met je werkgever het tijdstip van die afspraak te verplaatsen zodat de psycholoog door kan gaan? Is het trouwens een oproep van de bedrijfsarts of wil je leidinggevende je gewoon spreken? 

Ik realiseer me dat ik een hele behulpzame werkgever heb, maar het lijkt me toch vanzelfsprekend dat een werkgever in deze situaties wat inschikkelijker is. Je hebt immers geen afspraak met de psycholoog omdat je teennagel is afgebroken:angry:

Wat bumperjim zegt lijkt me ook wijs in jouw geval.  Eventjes in het kort in een schriftje opschrijven. Zonder er gelijk een dagboek van te maken, maar gewoon een opsomming van afspraken en contactmomenten.

Heb je vandaag wel eventjes ergens een klein momentje rust kunnen vinden? Of loop je alleen te piekeren?

Geplaatst

Adem in, adem uit;)

En gewoon een appje terug sturen met de mededeling dat je een afspraak hebt met de psycholoog om zo en zo laat en dat je het geen enkel probleem vindt om daarná  langs te komen? Kan dat niet?

Geplaatst

Ff lekker klagen hier, het gaat totaal niet goed. Nergens zin meer in, zelfs geen zin in alcohol, hele dag janken, en op het werk verwachten ze dat ik deze week een paar uurtjes kom reintegreren. Ik ga wel lekker in de kantine zitten janken onder het genot van een kop koffie, dat word mijn reintegratie denk ik...

Dacht dat alcohol ervoor zorgde dat ik depressief werd, maar dit ligt niet meer aan de alcohol, die kan ik echt niet meer de schuld geven nu... 

Gelukkig belde een vriend van mij die ik nog uit de kliniek ken, even knuffeltjes halen. 

Pffff ik vraag me echt af of het nog ooit goed komt hier...

Geplaatst (bewerkt)

Wat Sheila zegt. Laat maar even gaan. Ik ben na een jaar nog steeds aan het 'ont-verdoven'. Ook heel veel mooi gevoel zal uiteindelijk zijn plek weten te vinden. Nu eerst dit. Sterkte.

bewerkt door Lika
Geplaatst

Thanks voor jullie reacties. Ik laat het er ook gewoon zijn, er blijkt in ieder geval dat ik me niet voor niks ziek heb gemeld. 

Ze willen morgen dat ik er ben, op het werk. Een paar uurtjes, achter de schermen. Ik ga er gewoon naartoe, zie het wel hoe het gaat. Waarschijnlijk zien ze vanzelf dat het gewoon niet gaat. 

@bumperjim, ik weet dat die uitspraak positief bedoelt is. Maar heb dit vaker gehad, en het blijft steeds terug komen. Maar goed, ik zal er maar positief naar proberen te kijken, en misschien is er hoop, dat ik er deze keer zo goed uitkom dat het me in de toekomst niet meer overkomt. Maar ik ben bang dat ik gewoon een erg kwetsbaar mensje ben...

Geplaatst
7 uur geleden zei Charisma:

Thanks voor jullie reacties. Ik laat het er ook gewoon zijn, er blijkt in ieder geval dat ik me niet voor niks ziek heb gemeld. 

Ze willen morgen dat ik er ben, op het werk. Een paar uurtjes, achter de schermen. Ik ga er gewoon naartoe, zie het wel hoe het gaat. Waarschijnlijk zien ze vanzelf dat het gewoon niet gaat. 

@bumperjim, ik weet dat die uitspraak positief bedoelt is. Maar heb dit vaker gehad, en het blijft steeds terug komen. Maar goed, ik zal er maar positief naar proberen te kijken, en misschien is er hoop, dat ik er deze keer zo goed uitkom dat het me in de toekomst niet meer overkomt. Maar ik ben bang dat ik gewoon een erg kwetsbaar mensje ben...

Wacht ff ben je ziek OF ga je aan het werk? Als ik het goed begrijp allebei? Je bent toch ziek met een doktersverklaring? Hoe kunnen ze dan vragen of je komt werken? Ik begrijp jensituatie niet en ik denk dat je op je werk duidelijk moet maken dat je echt ziek bent. Volgens mij wordt er zwaar misbruik van je grmaakt. 

Dit heeft ff niks met alcohol te maken maar met het beschermen van jeneigen gezondheid. Praat met je dokter, praat met een expert!

Geplaatst

@bumperjim, ben naar de huisarts geweest, maar die mag geen verklaring zwart op wit geven dat ik me ziek moet melden. Psycholoog en bedrijfsarts hebben allebei vakantie. 

Pffff weet ik veel, als ik niet mee werk dan zeggen ze misschien dat ik niet genoeg eraan doe om beter te worden of zo. Ik weet allemaal niet hoe dat zit. Weet eigenlijk helemaal niks meer.

Geplaatst

Heel lastig Charisma!

Veel dingen zijn herkenbaar en je moet ook maar net weten hoe het allemaal werkt idd. Waardeloos dat die bedrijfsarts op vakantie is en er geen vervanging is.

Veel sterkte en als het niet gaat, gewoon aangeven en niet over de grenzen heen blijven gaan, makkelijk gezegd tegen een ander, dat weet ik. Succes!! Kom voor jezelf op hoor.

Geplaatst
25 minuten geleden zei Charisma:

@bumperjim, ben naar de huisarts geweest, maar die mag geen verklaring zwart op wit geven dat ik me ziek moet melden. Psycholoog en bedrijfsarts hebben allebei vakantie. 

Pffff weet ik veel, als ik niet mee werk dan zeggen ze misschien dat ik niet genoeg eraan doe om beter te worden of zo. Ik weet allemaal niet hoe dat zit. Weet eigenlijk helemaal niks meer.

Charismaatje :rose::rose::rose::rose::rose:

je klinkt alsof je helemaal op bent.

Ik ben geen expert op dit gebied, weet eigenlijk helemaal niks van de NL wetgeving maar 1 ding weet ik: het is niet zo dat je niet ziek kan zijn als de bedrijfsarts op vakantie is.

Neem jezelf in bescherming, doe heel rustig aan, probeer zo veel mogelijk te slapen en zo gauw je bedrijfsarts terug is dan duik je erop en laat hem niet ontsnappen ;) 

Geplaatst

Het gaat wel. Die paar uurtjes per week werken gaan ook wel, maar dat is meer omdat de chef ook tijd neemt om te praten en te vragen hoe het gaat. Ik zie het nu ook meer als bezigheidstherapie dan werk. Dus.... misschien heb ik te vroeg geoordeeld. 

Maar de rust heb ik nog lang niet gevonden. Eigenlijk word het gewoon tijd voor een andere baan, maar daar ben ik nu nog niet toe in staat. Heb tijd nodig om aan mijn herstel te werken, en dat gaat niet zolang ik fulltime werk. Gisteren naar een meeting geweest die heel fijn was, en waar ik vaker naar toe wil gaan.

Dus.... zoals het nu gaat, gaat het...

Geplaatst

Ik ben blij te horen dat het is meegevallen op het werk. En fijn dat er van daaruit nu niet té veel druk op je wordt gelegd. Een andere baan zoeken kost veel energie inderdaad, probeer eerst maar even weer een beetje tot jezelf te komen. 

Wat fijn dat je een prettige groep hebt getroffen! Daar zal je dan vast de nodige steun uit kunnen halen.  

Rustig aan en zorg goed voor jezelf:rose:

Geplaatst

Charisma, herken veel in jou. Ik ga vanaf de 30e weer halve dagen werken. Ik ben wel actief bezig met het vinden van een andere baan(gister definitief besloten). Hoe lief aardig begripvol etc ze nu ook tegen mij zijn, dit werk/deze werkplek heeft mij wel bijna een burn-out opgeleverd ondanks dat ik heel vaak heb aan gegeven dat dr druk voor iedereen te groot werd. Werd eigenlijk niets mee gedaan en ik maar door rennen en alle ballen omhoog proberen te houden. Ik heb het geluk denk ik dat ik nog net op tijd ben. En het geluk dat ik in een sector werk waar veel vacatures open staan natuurlijk.

Denk goed om/aan jezelf en niet te streng voor jezelf. Sterkte met alles!

Geplaatst

Thanks voor jullie reacties.

@Smaragd, ik weet gewoon helemaal niet wat voor soort werk ik wil doen, in welke branche, etc. Vind allemaal maar lastig. Eigenlijk moet ik daar op dit moment ook helemaal niet mee bezig zijn, maar ja, control freak he... ook dat ballen omhoog proberen te houden en maar doorrennen herken ik, al was het sinds mijn vorige ziekteperiode wel minder. Ik kan het nu beter loslaten en heb meer onverschillligheid als het werk niet af is. Maar toch.... heb ik liever voldoening van mijn werk, dat ik naar huis kan gaan met het idee dat alles oke is. Ik kan dit gewoon niet op deze manier, en dan ga ik me vergelijken met anderen die dat wel kunnen, en dan komt die gedachte weer van: dan moet dat mij toch ook lukken.... Zucht........

Geplaatst

Charisma, ik word er zelf een beetje 'moe' van als ik je lees (één en al herkenning namelijk). Je bent heel druk in je hoofd volgens mij. Ik lees haastigheid en gejaagdheid in je schrijfsels. Heb je iets leuks gepland voor het weekend? Iets dat even kan afleiden van je zorgen? Volgens mij ben je daar namelijk hard aan toe. Misschien lees ik het helemaal verkeerd hoor, dan excuses daarvoor. Ik bedoel het wel écht goed. Hoop dat je wat kalmte vindt. Je hoeft nú geen grote beslissingen te nemen. Lief zijn voor jezelf is volgens mij even genoeg!

Geplaatst

Is inderdaad heel druk in mn hoofd Nicky. Zojuist is mn pa hier geweest, zo vaak komt ie niet dus dat vind ik al heel leuk. Morgenavond salsadansen met een vriendin, zit op salsacursus. Zo meteen even rustig boodschappen doen en wat rondkijken in de winkeltjes. En vanavond moet ik eigenlijk naar een verjaardag, maar ik ga niet. Te druk, teveel dronken mensen, heb geen zin om daar tussen te moeten staan. 

Morgenavond eens met vriendin afspreken om naar de sauna te gaan, dat zal wel helpen.

Geplaatst

Gisteren geprobeert er een leuk dagje van te maken. 's Ochtends meeting, daarna wezen lunchen, daarna kwam mn pa wat ik helemaal vergeten was en 's avonds salsa dansen. Was een iets te druk dagje misschien.... maar goed. Vriendin van mij gaat mee naar de sauna binnenkort, we maken er een weekendje van :)

Vanmorgen gesprek gehad op het werk, ik kom er achter dat ik wel serieus word genomen en dat ze me de tijd willen geven om te herstellen. Wel aantal uurtjes werken in de week, om een beetje in het ritme te blijven en contact te houden, maar geen stress in ieder geval. 

Mijn enige doel op dit moment is proberen van dag tot dag te leven, daar heb ik het al druk genoeg mee, mijn hoofd werkt niet echt mee. Maar goed, geen drank, geen trek, dus dat is al heel wat!

Geplaatst

Fijn te lezen dat je werkgever welwillend is. Je klinkt weer iets opgewekter. Wat een heerlijk plan van die sauna, ben er gewoon jaloers op:)

Dag voor dag is helemaal goed, ik doe lekker met je mee!

Geplaatst

Afgelopen week van de psycholoog bevestigt gekregen wat ik al wist, dat ik een Kopp-kind ben (kind van ouders met psychische problemen).

Zijn er meer mensen hier die dit hebben? Vast wel.... als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Moet een planning maken, voor iedere week. Op tijd op staan, klusjes afwisselen met leuke dingen. Ook al voel ik me futloos, toch iets doen. Bij een goede dag mezelf inhouden en niet teveel hooi op mn vork nemen. Balans zien te vinden. En dag voor dag blijven leven. 

Ik dacht, ik schrijf het allemaal even in mijn eigen draadje, zodat ik het weer eens terug kan lezen hoe het ook alweer moest.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...