Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Thanks Sheila. Word gewoon echt zenuwachtig als ie in de buurt is. Vandaag vriend van mij gesproken en die vertelde dat hij zulk soort gevoelens op een gegeven moment uit kon schakelen. Zou voor mij op dit moment ook handig zijn. Maar goed, misschien dat mijn onderbewuste via de hypnotherapie mij een handje mee gaat helpen :D

Geplaatst

Vandaag op de meeting groot deel van mijn leven verteld. Het gaat niet goed met mij, het janken staat me nader dan het lachen. Na de meeting met iemand gesproken over mijn dilemma op andere meeting, over mijn verliefdheid. Het lijkt misschien een kleinigheidje, maar ik ben op dit moment gewoon echt niet stabiel.

Het luchtte wel op. Zat eerst te denken om te gaan sporten om mijn hoofd leeg te krijgen, maar op een gegeven moment was de knop om, ik moest naar de meeting. Blij dat ik dat gedaan heb, ik voel me wat meer gesteunt nu. Denk dat de hypnotherapie toch echt wel wat doet, want beslissingen nemen is echt niet mijn sterkste kant. Therapeut zei de afgelopen keer dat mijn onderbewustzijn gaat aangeven wat ik nodig heb, nou, dit dus!! 

Nooit gedacht dat ik in een groep volslagen onbekenden mensen mijn verhaal zou kunnen doen, met mijn trekken van een ontwijkende persoonlijkheid.... I did it!!

Geplaatst

@Herstel, ben ook wel benieuwt naar jouw ervaring met de hypno. Verwacht er niet teveel van, als je hetzelfde denkt als ik en meteen wil dat alles opgelost word, tja, dan word je teleurgesteld.

Ik heb het idee dat er wat meer in werking is gezet voor verwerking etc. Ik voelde me echt rot! Tja, dan krijg je niet het idee dat de hypno iets doet natuurlijk. Maar juist omdat ik me niet goed voel, zet ik nu wel deze stappen, waar ik eerst wat meer moeite mee had. Zit zelfs te denken om me nu toch ziek te melden, om hier verder aan te kunnen werken en mijn aandacht even op mezelf te richten. Volgende week moet ik weer beginnen met werken, maar ik weet niet of dat nu verstandig is.

Ik ga in ieder geval jouw draadje ook volgen nu. Krijg het er druk mee, maar ik vind het nu ook wel leuk eigenlijk. Het forum, de meetings, mijn echte gevoelens en geen nep-vrolijkheid door de drank. 

Geplaatst

Zojuist weer een sessie hypnotherapie gehad, de 3e van de 4. Tjee wat komt er een hoop los! 

Heb het gevoel alsof ik in een rouwperiode zit, en was aan het twijfelen of het toch geen depressie was. Mijn gevoel blijkt juist te zijn, het is een soort van rouwperiode, ik ben aan het loslaten...

Tijdens mijn sessie vandaag kreeg ik een dikke knuffel van mijn overleden moeder. Zover ik me kan herinneren is dit de 2e knuffel die ik heb gekregen van haar. En ik heb het idee dat die eenzaamheid die ik al tig jaar met me meedraag, niet van mij is maar van haar. 

Heel apart om mee te maken dit allemaal.... ga het nog eventjes laten bezinken.

• 4 weeks later...
Geplaatst
Op 13-8-2017 om 08:22 zei Charisma:

Nicky, het is denk ik vooral dat ik vastberaden ben dat ik het een jaar vol wil houden. Als ik dat streven niet had....

@Charisma Ik citeer even bovenstaande regel van 13 augustus.  En ik las je bericht op het jaarpact. What happened? Je was al een eind op weg en zo vastberaden. En nu vind je het zelfs niet eens erg...

Geen verwijten hoor, wél oprechte interesse. Hoop dat het goed gaat met je!

Geplaatst

Hup naar de huisarts inderdaad. Je hebt eerder een burnout gehad, je weet hoe het is dus ga maar volop in de remmen nu.

Jou zomaar even volledig verantwoordelijk maken voor de toko pfff:angry:, die manager is 'koekkoek' zeggen wij dan hier thuis.

Je hebt je best gedaan, tijd om voor jezelf te zorgen nu!

Geplaatst
18 minuten geleden zei Charisma:

Het gaat me niet om waardering, ik kreeg gewoon echt flink op mijn kop dat ik hem hiermee lastig viel. Dus ik mag hem niet vertellen dat we een probleem hebben en de winkel misschien dicht moet blijven, en ik mag al helemaal niet hem om hulp vragen. 

Wat een klootzak die manager. Hij wordt betaald om dit soort dingen op te lossen. Gewoon ziek melden want je klinkt ook ziek of anders word je het heel snel op deze manier.

sterkte

Geplaatst
37 minuten geleden zei Charisma:

Maar ik ga dus echt geen 7 dagen werken, 80 uur achter elkaar... no way!!

Precies. Je hebt je ziel niet aan je baas verkocht. Je werkt X uren en dan krijg je X salaris en dat is het. Je bent geen machine en je hebt een privé leven buiten je werk. 

Succes hee

Geplaatst

Thanks allemaal. Ondertussen heel veel bijgepraat met anderen hierover, ben nog ff aan t dubben wat de beste oplossing is. Feit is in ieder geval dat ik het gedrag van mijn manager door ga spelen, hij komt hier niet mee weg.

Voor de rest morgen even afwachten wat de huisarts en de vertrouwenspersoon te melden hebben.

Geplaatst

Succes vandaag Charisma. Hoop dat de huisarts en de vertrouwenspersoon je kunnen helpen met het nemen van de juiste beslissingen. Vervelende en moeilijke situatie hoor! Stay strong en kom maar goed voor jezelf op:rose:

Geplaatst

Maak ook nog een afspraak met de bedrijfsarts Charisma. Die kan wat meer dan de huisarts wanneer je kijkt naar je werksituatie. Een ziekmelding kan nou nét even de rust geven om jezelf weer goed op de rails te krijgen. En met een akkoord van de bedrijfsarts, kan je je er ook makkelijker aan over geven dan.

De eerste stappen zijn gezet nu, maar ik zou deze zeker ook nog doen. Overspannen is heel vervelend en een grote waarschuwing dat je op de rem moet gaan staan nu. Je bent nu toch zeker niet alsnog die 80 uur aan het maken hè?!?! Jíj bent niet verantwoordelijk, ook al voel je dat misschien wel zo.

Zo, was ik streng? Mooi, dat was de bedoeling ook ;)

Slaap je wel een beetje? En lukt het om de alcohol te laten staan of heb je daar moeite mee?

Geplaatst

Lijkt me een goede keuze meid, hoe vervelend het misschien ook is. Ik hoop dat het je lukt om even pas op de plaats te maken. Slaap lekker bij. En wees vooral lief voor jezelf, ook in je gedachten:rose:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...