Spring naar bijdragen

Wie is EejEej

viciente

Aanbevolen berichten

Dag mede forum-leden,

Ik las in één van de posts dat het een goede gewoonte hier is om je eerst te introduceren voordat je verdere berichten schrijft.

EejEej, 32 jaar uit omgeving Amsterdam.

Plaatje buitenwereld: goede baan, krullenbol, leuk appartementje & auto, vriendenkring, single, geen kinderen.

Plaatje binnenwereld: ontevreden met werk, sociale angst, negatief zelfbeeld, overmatig piekeren over toekomst en matig depressieve gevoelens. Humor als redmiddel.

Oorzaken liggen in de opvoeding en daarna een eenzaam verleden in een cruciale periode van ontwikkeling.

Alcohol gebruik ik al tien jaar dagelijks met een weekgemiddelde tussen de 21 en 30 glazen met de nodige uitschieters (vorige week nog even mezelf mijn gang laten gaan met een eindscore van 49 standaardglazen). Eigenlijk voor ontspanning, lekker voelen en om het piekeren even te ontlopen. Voor mij is alcohol een manier maar wel één van de schadelijkste.

Sinds afgelopen maandag is mijn behandeling op AdB gestart. Eigenlijk met als doel de weg vrij te maken daarna voor verdere ontwikkeling, om uit te sluiten dat de alcohol de veroorzaker is van negatieve gevoelens en om meer energie op te doen.

Ik kom jullie vast nog tegen bij één van de onderwerpen...!

Vanaf deze plek iedereen heel veel succes met zijn gevecht. Die met jezelf zijn altijd het lastigst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom eejeej

Wat goed van je dat je hetzelf inziet
van je alco probleem, en heel goed dat je de AdB internetbehandeling gestard bent .

Mij heeft het heel goed geholpen en jou jou hopelijk ook.

Wat wil je minderen of stoppen , stoppen is wel het makkelijkst
dan minderen dan wet je voor jezelf waar je aan toe bent en heb je rust

Ik herken dat wel zo'n beetje humor om te overleven , en zoals zoveel herkennings punten die jij beschrijft.

Het zal geen gemakkelijke weg worden maar je krijgt er echt veel voor terug en dat is heel wat waard toch????

wens je veel sterkte en succes

Knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ej, zo noem ik je maar als je het niet erg vindt, is sneller te typen en ligt lekkerder in de muil om zo maar te zeggen.
goed dat je hier bent, ik ben er zelf ook pas en ben zelf ook een beetje aan het rondkijken, maar ik kan je wel vertellen dat dit een goed forum is.
er zijn bijna continu mensen online in de dagdraad(te vinden bij ditjes en datjes), dus geen berichten plaatsen en pas de vcolgende dag iets terug horen of nog later.
actie roept reactie op zeg ik altijd maar, en aktief meedoen helpt een forum in bloei te houden.
dus doe mee zou ik zeggen, doe je verhaal luister naar anderen, en probeer op die manier te bepalen of je dit forum verder helpt.
ikzelf ben nog in het onderzoek stadium, maar denk wel dat ik profijt zal hebben om op dit forum te zijn.
ik wil minderen (iedereen zegt totaal stopen is het beste) maar dat ligt aan jezelf en volgens mij ook aan het opgebouwde verleden van drinken.
wat je wilt bereiken ligt natuurlijk voor een groot deel aan jezelf, maar lotgenoten spreken op dit forum helpt altijd , of niet?
dus van harte welkom, en wellicht spreken we elkaar op de dagdraad,
groetjes herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo EJ en een warm welkom op dit forum,
je bent al aan de behandeling begonnen en
misschien heb je al duidelijkheid in wat je wilt
en hoe je dat wilt gaan doen.
Wat je ook kiest, de ADB kan daar goed mee helpen
en als je het niet weet, [robeer je het alltwee
en dan kijk je wat het beste bij jou past.
Ik wens je veel succes en zie je graag op de
dagdraad terug; hoe meer je meedoet hoe meer
je er waarschijnlijk aan hebt, maar er zijn er ook die vnl meelezen
en das ook prima natuurlijk, als je je hier maar thuisvoelt.
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nogmaals welkom EJ
We hebben elkaar vanavond ontmoet op de draad.
Enne die humor als redmiddel hebben we gemeen.
Veel sterkte moed en kracht hoor.
Ga ervoor, en je weet ons te vinden. Je instelling is TOP!
liefss
Cocootje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...