Spring naar bijdragen

Radeloos


Cali

Aanbevolen berichten

Wat goed dat je al een afspraak met je huisarts hebt gemaakt! Zo te lezen heb je er goed genoeg van allemaal. En je gaat er wat aan doen, top.

 

Je zou kunnen overwegen je berichten hier uit te printen en aan je huisarts te geven; er staat al heel veel in en het zou best een erg duidelijk voor hem of haar kunnen zijn. Je loopt dan ook niet het risico dat je dingen vergeet, of dingen mooier voorstelt (minder erg) dan je hier hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerrit dat is een goede tip al weet hij al wel veel over mijn situatie ... thuis alles nu een weer een beetje rustig.. ben nog wel depri maar kan ook zijn van de griep want daar hebben we hier nu ook allemaal last van .

Dit forum geeft in ieder geval al wel wat steun.

Stom dat de therapeuten zoiets als dit forum nooit als tip gegeven hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cali,

 

ik herken je paniek, het gevoel 'wat heb ik er een rotzooi van gemaakt' en de teleurstelling over jezelf; 'waarom kán ik dit gewoon niet?'. Weet dat tijdens deze slechte dagen alles veel verschrikkelijker lijkt dan het uiteindelijk is. Je vriend is boos, jij bent zelf ook boos op jezelf, de alcohol heeft een negatieve nawerking en alles is nu zwart en grauw en instabiel.

Dit blijft niet zo. Het wordt weer mooi en fijn, je wordt weer gelukkig en trots. Ook al lukt het nu (nog even) niet; je ziet in dat er iets moet gebeuren, dat is het begin. En al val je nog 17 x, sta steeds weer op en hef je hoofd. Je bent een waardevol mens met een lastig probleem. Accepteer dat dit probleem bij je hoort, wees niet boos op jezelf Maar beloof jezelf dat je goed voor jezelf gaat zorgen. Wat wil je echt? Wat wil je niet? En hoe kun je dit bereiken?

 

Ik ben hier ook pas net. Nu 6 dagen. En het geeft me steun en nieuwe inzichten. Ik wens je heel veel sterkte en vooral veel rust en liefde toe.

 

xDevi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Dewi, ik herken wel een beetje jou positie en das best een lastige om uit te komen. Mijn man kan ook best dominant zijn en werd ik onderdaniger, voornamelijk als ik de fout in was gegaan. Ik merk dat ik nu terugbek (of praat,,) als het me niet zint of als ik anders denk. En als er dan spanning is, dan is er maar spanning. Dat vind ik heel moeilijk want ik ben iemand die het graag gelijk goed maak. En nu laat ik het gebeuren of ik zeg dan blijkbaar denken we er anders over. En weet je dan lost het ook op zonder vreselijk mijn best te doen.

Als jouw man weet dat jij 'zwakker' of verslavingsgevoeliger bent dan hij hoort hij je toch een beetje te beschermen? Geen joints en drank in huis. Mijn mijn gaat volgende week kaarten met vrienden en dan drinkt hij voor mij cola en de rest bier. Gewoon omdat de lucht misschien een trigger zou zijn. Misschien is dat overdreven? Vind ik ook wel lief en hij geeft ook niks om drank. Anders was het misschien weer anders.

Misschien lees ik erover heen maar als ik het goed begrijp hebben jullie drank en jointjes in huis en hij drinkt en rookt wel??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat het rustiger is thuis Cali. Ik merkte de afgelopen twee dagen dat ik me erg rot voelde. Allemaal verklaarbaar hoor. Nu blijk ik snipverkouden te zijn. Voel me lichamelijk slechter, maar geestelijk minder gedeprimeerd. Die griep zal er zeker mee te maken hebben.

Elk klein stapje voor jezelf zetten maken uiteindelijk meters winst... ❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het gaat redelijk met me, de griep weer redelijk voorbij en thuis de vrede terug gekeerd.

Ik ben inderdaad veel te vaak over mijn grenzen gegaan en daar ligt ook mijn probleem. De huisarts heeft weinig nuttigs opgeleverd, daar was ik al bang voor.. hij zegt simpelweg dat her een probleem is waar ik mee moet leren leven, tjee dat wist ik nog niet...

zelf merk ik dat ik me teveel wegcijfer tegenover mijn man. Ik erger mij eraan dat hij wel blowt maar daar iets van zeggen werkt alleen averechts. Zelf vind ik dat hij daarin best een steen zou kunnen bijdragen door simpelweg toe te geven dat gij daar mee moet stoppen!

Zelf moet ik proberen om dat gedrag naast me neer te leggen en los van mij te zien. Ik moet leren daar boven te staan en mijn gedrag daar niet door laten beïnvloeden...

Maar ik ben vol goede moed en probeer me voorlopig vooral bezig te houden met het terug vinden van mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...