monika Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Hallo ik ben Monika, 54 en sinds mijn verhuizing afgelopen april weer dagelijks aan de drank. Ik dacht dat ik dat al lang achter de rug had. Heb vroeger veel gedronken, maar de laatste jaren eigenlijk steeds minder. Zeven jaar lang alleen om de paar weken/maanden (dan wel te veel). Na relatiebreuk 3,5 jaar geleden toch weer een jaartje steviger gedronken. Daarna bijna niets meer. Geen werk meer, geen zorgen meer, ik lag veel op de bank en had geen behoefte meer aan drank. Ik dacht dat ik erover heen was gegroeid. Maar nu, sinds de verhuizing en allerlei vrijwilligerswerk, is het monster weer terug. Fijn dat dit forum er is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 He Monika! Dat monster zelf is volgens mij maar een heel klein ventje, niet noemenswaardig eigenlijk. Maar hij wakkert zo veel aan waardoor hij steeds maar groter lijkt te worden.... Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Goeie morgen Monika, Welkom op ons forum. Ja hier leest je dat ook nog al eens dat mensen denken na een lange periode, och ik kan het wel weer gaan proberen, ben er nu al zo lang vanaf. Maar die gedachte is gevaarlijk, wij zijn en blijven ons hele leven verslaafd. Het is niet anders. Ga je voor helemaal droog of voor af en toe? Das belangrijk voor de toekomst, je weet dan waar je je aan moet houden. Ik zou zeggen, kom eens bij ditjes en datjes de dagdraad kijken. Daar zitten we altijd. Als je het gevoel hebt niet gehoord te worden, dan een keer flink SCHREEUWEN. Heel veel succes in je strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Hoi Monica Dacht je werkelijk dat je er overheen was gegroeid? Wat deed jou de eerste weer nemen...zomaar? Viel er wat te vieren? Miste je wat? Misschien wel eens goed om daar over na te denken... Waarom pakte ik die eerste weer? Denk dat daar je antwoord ligt Succes en welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Welkom monika, weet je ook wat er in je nieuwe huis misschien nog niet goed is? het lijkt alsof je je er misschien nog niet thuis voelt? Misschien lees ik je niet goed, maar ik las dus; eerst te vaak teveel, toen binge-teveel incidenteel en nu weer dagteveel? Dus al die tijd was je niet echt adb? Misschien dat het nu wel lukt met het forum, misschien extra hulp/begeleiding en de keus echt maken? De wijze jaren na de overgang staan voor de deur immers:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Hoi Monika, Je groeit er nooit overheen als je een echte alcoholist bent. Zo is het nu eenmaal. Ik zal altijd waakzaam moeten zijn. En jij kennelijk ook. Zoals het gezegd het is belangrijk helder te hebben of je helemaal wilt stoppen of zo nu en dan toch. Mijn ervaring is dat dat laatste heel moeilijk is. Misschien heb je ook meer hulp nodig dan alleen het Forum? Hoe dan ook veel succes! En welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Hallo Monica, Van mij ook welkom hier. Na een periode van (redelijk geslaagd) minderaar zijn, ben ik sinds een jaar helemaal gestopt. Ik waag het niet meer om te kijken of het lukt of en toe een glaasje te nemen. Voor ik het weet ben ik terug bij af. Dit forum houdt me bij de les en zeker ook de verhalen van mensen die na jaren toch weer de fout zijn ingegaan. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, om erachter te komen wat mijn valkuilen waren en hoe ik alternatieven kon bedenken. Succes en hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 20 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Nou eigenlijk was er geen echte eerste. Het drinken stond alleen op een zeer laag pitje de laatste paar jaar. Had er geen behoefte aan, dronk alleen heel zelden een blikje bier mee als er bezoek kwam. Dan had ik er alweer tabak van. Daarom dacht ik, dat ik erover heen was gegroeid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika Geplaatst 20 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 Overigens: heb ik vandaag niet gedronken. Had de hele dag een kater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2013 en morgen ben je weer niet voor de poes:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden