Spring naar bijdragen

Wat doen tot behandeling internetbehandeling start?

Karlijn

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zal me op een later moment uitgebreider voorstellen. 

Afgelopen donderdag heb ik me aangemeld voor de internetbehandeling en advies voor de intensieve behandeling gekregen. A.s. woensdag heb ik een afspraak met de huisarts om het door te nemen (ze is al enigszins op de hoogte). Ook mijn partner en beste vriendin heb ik op de hoogte gesteld en die juichen het alleen maar toe. 

Mijn vraag is nu wat ik moet doen tot de behandeling start. Ben in ieder geval begonnen mijn alcoholschrift bij te houden. Maar omdat ik met name een 'binge drinker' ben om spanning te verlichten heb ik het juist dit weekend erg moeilijk. De beslissing om mijn probleem onder ogen te zien levert juist veel spanning op... 

Is het raar als ik mezelf toesta om dit weekend 1 fles wijn te drinken? Al het overige aan alcohol in huis heb ik weggegooid. Ik denk dat ik het hiermee voor mezelf 'makkelijk' maak omdat ik bang ben de fout in te gaan en dan weer met dat enorme schuldgevoel/fout zijn zit. 

Zou graag jullie mening hierover horen. Vind het overigens jammer dat er in het weekend geen hulpverlener online is. 

Groet,

Karlijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karlijn, welkom hier :rose:

Heel goed dat je wat aan je probleem gaat doen en ik wens je daar veel succes bij.

Ik heb de internetbehandeling ook gedaan en heb daar veel aan gehad.

Het beste is natuurlijk om geen alcohol meer te drinken. Maar dat weet je zelf ook wel.

Aan de andere kant zul je van een weekend extra nou ook niet echt wat krijgen, schat ik zo in.

Je moet je eigen plan trekken. Mij is het ook niet in één keer gelukt.

Het forum kun je veel aan hebben. Er is veel te lezen en je kunt ook veel schrijven, als je wilt.

Je hebt nu je stukje geplaatst onder "Tips en adviezen". Misschien goed om dat ook onder "Wie is wie" te doen; dan krijg je wat meer reacties denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karlijn,

alles wat je minder drinkt is voor nu winst

en de kans op alles of niets kan zo maar

doorslaan naar alles als je onzeker bent.

Je hebt je voorbereid in elk geval

en gaat aan jezelf werken.

Gelukkig is er op het forum hier bijna altijd wel iemand

dus aarzel niet steun te vragen mocht dat nodig zijn.

Op de dagdraad bij ditjes en datjes heb je zo contact

desnoods schrijf je even in hoofdletters, dat is virtueel "roepen"

en valt meteen op. succes meis en fijn dat je stappen onderneemt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reacties. Zal het volgende keer in ditjes en datjes plaatsen.

Het is me gelukt dit weekend aan 1 fles wijn te houden verdeeld over 2 dagen. Dat was eerlijk gezegd erg moeilijk, maar ben er zelf erg tevreden mee. 

En dan nu maar wachten tot de behandeling start, want hulp kan ik echt wel gebruiken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karlijn,

Goed gedaan, dat je je doel voor het weekend hebt gehaald. Minder drinken vond ik heel erg moeilijk.

Het starten van de behandeling kan wel even duren. Ik heb alles bij elkaar wel een week of zes moeten wachten. Inclusief een gesprek met de huisarts.

Ik hoop dat het bij jou wat vlotter verloopt allemaal.

Goede week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...