Joyce Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Hallo allemaal. Ik ben vorige week gestart met mijn traject bij alcoholdebaas. Ik ben een vrouw van 48 met een gezin en baan. In de weekends drink ik vaak teveel waarbij ik soms ruzie krijgt met mijn man en de volgende dag vaak de hele dag met een kater op bed lig. Het is er langzaam ook ingeslopen dat we elke dag bij het eten een wijntje drinken. Ik wil niet helemaal stoppen met drinken. Mijn doel is door de week niet meer drinken en in de weekends matig. Op dit moment zit er 'geen rem op' en drink ik vaak teveel. Ik hoop te kunnen leren te matigen, dat ik stop na een paar drankjes. Mocht dit niet lukken dan zal ik de keuze moeten maken om helemaal te stoppen met drinken. De eerste week heb ik me keurig aan mijn doel gehouden. Gisteren ging het echter weer fout en heb ik teveel gedronken. Hier baal ik heel erg van. Mijn aanmelding op dit forum komt ook door mijn ervaring van gisteren. Ik hoop hier tips en steun te krijgen om wel vol te houden en niet te drinken of dronken te worden. groetjes, Joyce
Skyer Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Welkom en veel succes! Joyce reageerde hierop 1
Droppie Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Welkom Joyce, goed dat je de stap hebt genomen om je aan te melden bij alcohol de baas en nu hier op dit forum. Je zult veel hebben aan de tips en adviezen die hier worden gegeven en het is goed om ervaringen van andere mensen te lezen. Zelf ben ik 16 weken geleden begonnen met het traject en kwam gaandeweg tot het inzicht dat minderen en sociaal drinken niet voor mij is weggelegd. Dus ben ik 10 weken geleden volledig gestopt. Ik heb ook heel veel gehad aan het programma én dit forum. Af en toe heb ik een berichtje geplaatst en daar kwam altijd wel een reactie op. Voor de rest reageer ik niet zoveel, maar jouw bericht sprak me aan omdat je net als ik het programma volgt (wat ik overigens vandaag heb afgesloten, mijn account blijft nog een half jaar slapend) Ik wens je heel veel succes en hoop nog regelmatig wat van je te lezen! Joyce reageerde hierop 1
Vol Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Hoi Joyce, ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt! Van lezen en schrijven valt veel te leren en steun te halen merk ik Joyce reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Welkom Joyce, Succes en sterkte met het vinden van jouw weg. Dagpact is misschien een helpende hand voor je door-de-week? Joyce reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 Welkom en succes met jouw traject. Joyce reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Geplaatst 29 augustus 2016 welkom Joyce de enige zinnige tip die ik heb is helemaal stoppen en ik ban bang dat je dat nog niet wilt horen dus hopelijk lees je hier later betere tips. Joyce reageerde hierop 1
Joyce Geplaatst 30 augustus 2016 Auteur Rapport Geplaatst 30 augustus 2016 Welkom Joyce, Succes en sterkte met het vinden van jouw weg. Dagpact is misschien een helpende hand voor je door-de-week? Door de week gaat het eigenlijk wel goed. Maat houden in het weekend is lastiger.
Joyce Geplaatst 30 augustus 2016 Auteur Rapport Geplaatst 30 augustus 2016 welkom Joyce de enige zinnige tip die ik heb is helemaal stoppen en ik ban bang dat je dat nog niet wilt horen dus hopelijk lees je hier later betere tips. Ik heb dat inderdaad ook gelezen bij berichten van anderen. Jarenlang heb ik wel gewoon matig kunnen drinken. De laatste 2 jaar is dagelijks drinken en teveel drinken in het weekend erin geslopen. Ik hoop dus dat ik met begeleiding weer terug kan naar hoe het was en wat 25 jaar goed is gegaan. Mocht dat niet lukken dan is helemaal stoppen inderdaad de enige andere optie. Maar ik ga eerst proberen te matigen. Eigenwijs hè ;-)
lady jane Geplaatst 30 augustus 2016 Rapport Geplaatst 30 augustus 2016 Tja niets eigenwijs is mij vreemd Joyce net als velen hier heb ook ik (tientallen zelfs) jaren matig kunnen drinken met enkele doorzak-uitschieters die niet afhankelijken ook wel eens hebben. Maar naarmate mijn afhankelijk zijn duurde werd het toch vaker, en meer dan 2 a 3. Toen volgenden wat stressvolle en traumatische dingen en toen was ik "zomaar" ineens zo afhankelijk dat het minderen niet echt meer ging. En het woord stoppen joeg me angst aan. Dus bleef ik nog jaren in de ontkenning ook al werd het drinken dwangmatiger. Stoppen bleek een makkie uiteindelijk. Gestopt blijven was moeilijker. Ik gun jou ook je eigen wijze hoor. Droppie reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 30 augustus 2016 Rapport Geplaatst 30 augustus 2016 Eigen-wijs is ook wijs Herkenbaar allemaal. Je zou ook eens een periode helemaal zonder kunnen doen? Droppie reageerde hierop 1
Droppie Geplaatst 30 augustus 2016 Rapport Geplaatst 30 augustus 2016 Ook n.a.v. de twee berichtjes hierboven van ladyjane en kruidenthee, wil ik een citaat van een advies met je delen uit de internet behandeling, die ik inmiddels heb beëindigd. "Maar ook stoppen met drinken heeft zeker een aantal voordelen. Je geeft je lichaam maximaal kans op herstel. Voor je omgeving is het ook duidelijk: je bent gestopt Het feit dat je niet meer hoeft af te wegen of je wel of geen drankje neemt, geeft rust. Je hebt immers besloten niet meer te drinken, dus die afweging, die soms best lastig kan zijn, hoef je niet meer te maken. Door een periode helemaal geen alcohol te drinken, kom je ook beter los van de gewoontevorming van het drinken." Ik heb hier veel aan gehad, sinds ik besloot om helemaal te stoppen en heb dit citaat zelfs uitvergroot als voorblad van mijn mapje ADB internettraining naslagwerk Nogmaals heel veel succes en blijven lezen én schrijven op dit forum! lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden