Spring naar bijdragen

nieuw hier


Gast

Aanbevolen berichten

Bij mij eigenlijk ook ja, ik kan (nog) niet echt blij zijn momenteel, zit nog met die zware teleurstelling over dat ik me weer heb laten vangen.. en ik weet Claartje zoals jij ook schrijft het zal niet gebeuren..

Ik zal me aan alle takken van de bomen vasthouden en er voor zorgen dat ik die ene slok niet meer neem. Maar ben me nu al dagen zo aan het voorbereiden en me proberen in te dekken (lijkt het) op het moment dat die drang

er plots is. Inderdaad het gevoel van niet te mogen verslappen. Pfft misschien maak ik het wel te moeilijk hoor.. mijn doos, mijn gesprekken die er aan komen.. de AA, yoga.. all the way .. teveel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, ik vind het fantastisch, zoals jij je tot de tanden toe bewapent, het betekent dat je inziet hoe groot het monster is.

Quinn, ik denk dat je met een beetje pessimisme een heel eind komt in dit geval. Je erkent de kracht van je tegenstander.

Ach, ik weet het ook niet. Claartje, jouw optimisme is ook onmisbaar.

Ik weet één ding: dit keer zal het me ***** lukken, ik wil daar nooit meer naar terug.

Nuchterheidsdoos, gesprekken, AA, yoga (er bestaat meditatie gericht op verslaving!) optimisme, zwartkijkerij, forum... We gaan gewoon alles in de strijd gooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Basta, dit is zo lief van jou.. doet me zoveel deugd en geeft me nog meer moed. Het monster is heel groot en is sterk als ik hem wat dichter laat komen..

Vandaar inderdaad de bewapening.

 

Ik zou bijna zeggen 'yes we can' maar dat is nu eigenlijk iets wat ik niet zeg

 

Bedankt Basta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Dag 11 vandaag, waarom tel ik die dagen... hoop dat het lukt om tot oneindig te tellen. Wat een taak wel. Gisteren weer naar de AA geweest. Gelukkig ben ik aan het werk, anders zou het lijken of mijn leven nu enkel nog zou

bestaan uit het nuchter zijn en blijven. Begin ik al een afkeer te krijgen van drank? Het stinkt in elk geval wel vreselijk. Gisteren zat ik naast iemand die aan het 'minderen' is, had duidelijk gedronken.. iedereen neemt zijn eigen belissingen zeker.

Een hoop gezeur over dat het niet handig zou zijn om te minderen, nee stoppen moet je doen, dan pas krijg je een beetje respect. Ik stel me de vraag zou iemand stoppen enkel om respect van anderen te krijgen. Ik niet. Ik ben gestopt om mezelf opnieuw te kunnen respecteren om weer echt te kunnen voelen en trots kunnen zijn dat ik het gevoel een "plaats" kan geven.

 

Blijft wel nog dat ik soms ook gewoon niet wil voelen, niet de pijn van anderen me te hoeven aantrekken, het zogezegd een plaats kunnen geven en rustig kunnen doorademenen en doorstappen. Soms gewoon eens kop in het zand en mezelf duidelijk maken dat bepaalde zaken gewoon niet mijn probleem zijn. Kan de wereld niet verbeteren en veranderen.. Moet niet alles op mijn schouders nemen, want kan het toch niet dragen. Ik moet dringend afstappen van het altijd maar proberen goed te doen, daarmee doe ik het niet goed. Daarna is het bijna altijd nèt niet goed genoeg.. Huh?? moest dit even kwijt.. beetje vaag misschien om te lezen..

 

Lieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestopt om mezelf opnieuw te kunnen respecteren om weer echt te kunnen voelen en trots kunnen zijn dat ik het gevoel een "plaats" kan geven.

 

Moet niet alles op mijn schouders nemen, want kan het toch niet dragen. Ik moet dringend afstappen van het altijd maar proberen goed te doen, daarmee doe ik het niet goed. 

 

 Zo is het Lieve! Zet 'm op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jullie hebben dus een vrijdagmiddagborrel. Blijf je dan niet, met spa rood? Of wil je de verleiding helemaal uitsluiten?

Zijn er ook mensen die defensief reageren als je zegt dat je niet meer wilt drinken? Ik maak het heel soms mee, en dat zijn dan meestal mensen die diep in hun hart weten dat ze zelf teveel drinken.

Ik heb ook lekker hard gewerkt, ik ben me er nog steeds van bewust hoe fijn het is om niet beneveld te zijn, of pas te zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja elke vrijdag rond 17 uur gaat er minstens 1 fles open. Soms blijf ik wel en krijg ik water uit de kraan.. och och.. Gisteren kon ik het nog niet opbrengen. De eerste personen die blijven aandringen en het niet begrijpen zijn de mensen

die zelf beter minder zouden de drinken en daar ook lachend over spreken hé;. oh misschien voor mij volgende maand ook een detox maandje. Goed het is niet moeilijk.. maar moet altijd alert blijven dat weet ik. Als je ziet dat andere mensen

het wel kunnen, veel drinken en toch kunnen functioneren dan kun je opnieuw overmoedig worden en dat is voor mij een groot gevaar. Ik wil ook niet terug, heb het niet nodig en voel me nuchter en fris veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel MijnGerrit.. ik merk dat ik mezelf nog altijd moed moet inpraten als ik weet dat er een gelegenheid gaat aanbreken waar gedronken zal worden. Ook op voorhand al aan het bedenken ben hoe ga ik het zeggen en wie gaan er het meeste aandringen. Ik hoop dat dat zal verminderen. Het zijn inderdaad de vaste patronen die ik moet doorbreken. Het is zelfs gisteren even door mijn hoofd gegaan. .oh lekker vrijdag nu een glas ter ontspanning. Het was echter snel weer weg en niet blijven hangen. Weet goed genoeg dat 1 glas op vrijdagavond wil zeggen dat ik de rest van het weekend op zoek zou zijn naar drank en gelegenheden dat ik een slok kan nemen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo..Ook nieuw hier, niet dat ik nog nooit van de vele forums had gehoord wat alcohol betreft....Heb ooit eens een cursus online gedaan...Denk niet dat hier iemand er nog nooit van heeft gehoord...Maar bij mij werkte het totaal niet!...Elke dagen invullen hoeveel je had gedronken/Waar je was op dat moment/met wie?/en wat je voelde op het moment toen je begon met drinken!.....Pffffff na 2 weken had ik er genoeg van en ben er mee gestopt...En heb ik een stuk of wat sessies gevold bij een verslavingskliniek..die ook eerst heel veel vragenlijsten hadden -mondeling- wel te verstaan. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen.......Maar de houding van de consulent vond ik denigrerend BV. "je drinkt wel veel he? " hoeveel geld kost dat wel niet? " "Ik zelf drink dat spul nooit".......

Echt mijn mond viel open van verbazing..Dacht is dit nu professionele hulp?.. :face-icon-small-shocked: .Ik bedoel als je eindelijk voor jezelf toe geeft, dat je jezelf ervoor schaamt een hele moeilijke stap is om te zeggen "Ik ben alcoholist" ..Tja dacht dat ik geholpen zou worden en niet als een klein kind standjes zou krijgen, Enfin...na zelf weer een hoop aangemodderdt te hebben.....Neem ik nu deze stap om op dit forum te gaan zitten.

 

Vriendelijke groet, Peternellie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé welkom Peternelie.. goed dat je hebt beslist er zelf weer voor te gaan. Ik herken wat je schrijft.. bij mij komt dan eigenlijk een soort rebellie naar boven. Wat ben ik met vragenlijsten, wat ben ik ermee om een ander uit te leggen hoe het voelt en hoe ik denk er nu het beste mee om te gaan. Ga jij mij zo helpen?? Zeker als mensen beginnen met een soort van de les te spellen, dan haak ik af.. Denk ik bij mezelf dat kan ik zelf veel beter me de les spellen. Geef mezelf al mijn hele leven de schuld van zaken die niet gaan, weet al bij mezelf dat ik nooit genoeg kan doen, kan zijn..

 

Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet goed is om hulp te zoeken of hulp te vragen, integendeel. Maar kies die wel zorgvuldig.. Ik ga naar de psycholoog en 2 blauwe maandagen naar AA geweest. Heb heel veel steun gevonden op het forum ik hoop dat jij dat ook zult vinden.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lieve...heb al wat reacties hier en daar gelezen en dat deed me goed!.....Maar herkenbaar of niet moet en wil het onder controle krijgen dat gedrink!!!!.....Heb mezelf en indrect mijn kinderen redelijk wat keer in gevaar gebracht door dat "gezuip" van mezelf..Waarom doe ik dit toch????..Elke ochtend zeg ik tegen mezelf en nu hou je op :angry: ...s'avonds tegen 5 uur wuif ik die gedachte weer weg.... :devil:

 

Lieve groet van Peternellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je er al eens over gedacht of met de dokter gesproken over het nemen van medicijnen om de drang te onderdrukken. Het kan wel helpen hoor. Ik neem nu Antabus en daardoor weet ik gewoon dat ik niet kan drinken, dus rond 4 of 5 uur kan ik die gedachte ook wel hebben, maar ik heb dan een stok achter de deur.  Een stukje van ons probleem is de gewoonte, we krijgen het signaal door van en nu moet je drinken..ik kan gewoon niet en dat helpt me wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las een nauwkeurige beschrijving van welk soort drinker welk medicijn moet hebben.

Dus de roes-zoeker moet refusal nemen, en de kick-zoeker antabus.

Dit is bij wijze van spreken hoor! Ik zal 'm opzoeken.

Ik vind het zo wijs om jezelf te beschermen. Als je weet dat je gezonde verstand rond vijven wordt gegijzeld door je verslaving, dan moet je het voor die tijd beslissen.

Heb je bijwerkingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah dat is interessant Basta. Ik heb voorlopig die bescherming nog nodig, denk ik. Het voelt in elk geval goed, geeft veel zekerheid en nooit de twijfel. Ik heb er alleen een beetje metaalachtige smaak van in mijn mond, verder geen bijwerking.. dus prima voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...