Spring naar bijdragen

Hallo. Ik ben Claartje


Claartje

Aanbevolen berichten

Fijn dat je een goede dag hebt gehad Claartje.

Af en toe heb je het lastig, maar over het algemeen ben je blij met hoe het gaat, opgewekt zelfs.

Ik was zelfs wat euforisch de eerste weken, toen ik in de gaten kreeg dat het ditmaal anders leek te gaan en misschien wel ging lukken.

 

Het kan zijn dat de opgewekte stemming die je nu (af en toe) hebt, straks wat wegzakt. Mocht dat gebeuren, wat ik natuurlijk niet hoop voor je, dan hoef je er niet van te schrikken. Ook dat gaat weer voorbij en ook dat is een kwestie van gewoon doorgaan op het pad dat je hebt gekozen.

 

Je doet het goed Claartje. Mooi om je te lezen. Dank je dat je het deelt hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 17.. rustig dagje thuis. Ik ga zo naar de markt wil aankomende week gezond eten en wat budget koken. Eens kijken wat ik kan halen. Voordeel van nuchter opstaan is dat ik gewoon zin heb om actief te zijn .Heb alle tijd en energie om eens langs al de kraampjes te struinen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Claar,

Zelfde plannen hier, ben nu in wat kookboeken aan het struinen op zoek naar inspiratie,

En dan straks verzamelen in de stad.

Eerst de koelkast uitsoppen:)

Ha gezellig. Lekker he om fris op te staan en iets te onernemen. Fijne dag Etty

bewerkt door Claartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo...ben terug

In het kader van.. als we toch gezond bezig. .zijn heb ik van onder het stof mijn rugzak te voorschijn gehaald en ben ik naar de markt gaan lopen . Heeeeel veel groente en fruit gehaald.. de aankomende tijd wil ik dat gaan gebruiken in combinatie van eens mijn koelkast,vrieskist en voorraadkast leeg eten. Zit nog zoveel eten in wat gewoon op moet..ben benieuwd wat ik allemaal ga maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 18

Ik merk dat ik toch best veel bezig ben met het stoppen met drinken. Ik probeer wel steeds mijn negatieve gedachtes om te buigen naar positieve.

Ook dat als ik bv tv kijk en ik zie die sporters.. dan denk ik. Zie je die drinken toch ook niet...

Als ik kinderen blij zie zijn.. zie je totaal vrij van afhankelijkheid en vrolijk

Dat wil ik ook.. sommige dagen gaan goed. Sommige dagen worstel ik

Maar goed. Als het zo gemakkelijk zou zijn zat ik hier niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Claartje,

 

Herkenbaar allemaal...

 

Ik probeer de gedachten niet om te buigen...maar ze van een afstandje te bekijken.

Ze komen en gaan...negatieve en positieve...ik probeer er geen oordeel over te hebben.

Ik heb ze, maar ben ze niet. Klinkt simpel, is het heus niet altijd. Ik heb veel baat bij de oefeningen 

die ik krijg bij de hatha yoga.

 

Als het makkelijk zou zijn zat je hier niet. Ik ook niet. 

Daar heb ik ook mijn hoofd wel eens over gebroken, jaloers op mijn partner,

die na één glas wijn de kurk op de fles doet en de fles vergeet...

 

Het is niet zo gek dat je er veel mee bezig bent. Het kost ook moeite. Vraagt aandacht en energie.

Ook zelfonderzoek, doorzettingsvermogen en moed. 

 

Ik ervaar nu dat het wat rustiger wordt. 

Maar ben inmiddels ook ervaringsdeskundige in stoppen  ;)

 

Je doet het kei-goed! Blijf uitspreken, schrijven, contact zoeken.

Het is jouw proces, maar je hoeft het niet alleen te doen.

 

Fijne dag en benieuwd wat je gaat koken vandaag met al je spullen van de markt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent goed bezig Claartje. Inderdaad, als het makkelijk was, dan was het forum ook niet nodig.

Die eerste weken waren voor mij erg onrustig. Ik hoop dat het ook voor jou wat rustiger gaat worden. Niet dat je er dan bent hoor, maar dan kun je opnieuw gaan opbouwen, stukje voor stukje.

Zo'n gedachte dat kinderen blij kunnen zijn zonder afhankelijkheid vind ik een sterke.

Ik heb veel dingen opgeschreven in de beginperiode, ook al omdat dat bij de internetbehandeling hoorde die ik volgde. Dat hielp goed. Omdat het op papier stond kon mijn hoofd het wat loslaten.

Ik wens je een goede dag 18!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kruidenthee.ik heb vandaag een hele grote pan met stoofvlees met groente gemaakt. Lekker pittig. Dit gaat straks in porties de vriezer in. Ik denk dat ik zeker 2 weken uit voorraad kan eten. Heb nog zoveel rijst en droge bonen. Kikkererwten.linzen ed staan. Dus dit worden wat budget eetweken . Kan iik ook mooi eens wat gaan sparen.

Vandaag zelfs een stukkie vd tuin gedaan en gewandeld .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt heerlijk! En handig...

 

Word je ook creatief van..uit voorraad koken, leuk!

 

Kikkererwten kook ik ook altijd zelf en vries ik in porties in.

Handig als ik vegatarische curry maak of salade, hop zo een zakje erbij.

Gek op peulvruchten! Yum yum...

 

Smakelijk!

En goed bezig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...