Spring naar bijdragen

Zondag 19 juni

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Beetje laat  :blush: , maar had het gewoon even heel druk hier. 

Een bakje koffie gaat er altijd wel in denk ik? 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
Ik zie in de gauwigheid dat Igor ook weer terug is. 
De reden is natuurlijk niet leuk, maar ben blij je weer te zien hoor, misschien maar weer eens aan de sportschool gaan denken, hihi. ... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf het eerste telefoontje wat ik pleegde naar de locatie Trubendorffer heeft dat gesprek mij recht in mijn hart geraakt …. En tot nu toe is dat onveranderd. De hele opzet daar van hulp bij welke verslaving dan ook vind ik geweldig. Het is heel intens helpend voor mij  (en dat zie ik ook bij de andere mensen die er voor hulp komen).

Mijn therapie begon  via de intake op 6-6-2016. De eerste groepsmeeting was op 10 juni en die dag heb ik van de spanning nog gedronken.

Vanaf 11 juni tot nu niet meer gedronken!

De therapie is diepgaand en je bent er elke dag mee bezig. Het is een “opname” maar je slaapt thuis.

Voor het eerst voel ik mij in de hulpverlening op mijn plek na jaren lang zoeken en hulp aangaan.

Nee, ik zeg niet dat die hulp in het verleden mij niet geholpen heeft, het was een lange weg van healing en er mee bezig zijn,  vallen en opstaan TOTDAT ik bij dit punt aankwam wat werkt voor mij.

Ik ben nu nuchter, helder, blij, maar alles is ook spannend omdat ik zonder verdoving mijzelf meer leer kennen en oh dat is helemaal een innerlijke reis. Ik krijg handvaten aangereikt om met moeilijke situaties die mij triggeren om te gaan.

Mijn therapie bij Trubendorffer duurt 6 weken waarvan er nu één om is. Daarna komt er een evaluatie.

Een bottomline is voor iedereen heel persoonlijk en die bepaal jijzelf alleen. Je (ik) kies (t) ervoor om te drinken of niet. Ik zie nu in dat als vervelende situatie zich voordeden / doet (het drama) ik daaraan meedeed, dus ik begon te drinken en zo verzopen we samen, het drama en ik.  

Nu zie ik in dat ik wat meer afstand neem van de situatie, het drama,  en er van een afstandje naar kijk, meer als een ooggetuige, en dat helpt mij enorm om de situatie voor mijzelf te overzien en te besluiten NIET te drinken want …. En dan komt de therapie om de hoek  die ik in de praktijk breng.

Ik wens deze hulp die ook weer voor iedereen anders is toe!

Ik ben niet vaak op het forum momenteel vanwege de thearpie.

Iedereen wens ik alle goeds en tot gauw weer.

Agnita en Lars, ga er voor, je doet het voor jezelf!

regenboog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik meld me weer na drie weken.

Twee weken vakantie en een week bijkomen na die vakantie.

Het kostte me erg veel energie, teveel eigenlijk, maar dat merkte ik pas echt toen ik thuiskwam.

De natuur was prachtig, het was alleen koud en nat, dat was een tegenvaller. 

Er waren meer tegenvallers die ik op dat moment "moedig" aanging, niet bij de pakken neerzitten.

Tot ik thuis kwam, toen viel ik van die pakken af.

mijn eigen vakantiepact heb ik wel gehaald.

Vertel ik later nog over.

Daag, voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane  :)

Dank je wel Sowhat. Ja ik geloof dat ik niet  al te veel verandert ben. Ja ben wel emotioneler, en lees de tijd vaak verkeerd. b.v. therapie 15.15 dan lees ik 14.45. maja dat mag de pret niet drukken. Daar in tegen lach ik veel meer en maak ook veel grappen. :D

Ach Bol, ik haal al mijn hele leven tijden en woorden door elkaar, hoort erbij als prettig gestoorde.

Leuk te lezen dat je veel vrolijker bent geworden en humoristischer, serieus is maar serieus en best saai. Welkom to my world van de prettig gestoorden. :D

Enfin ik heb mijn doel hier weer bereikt, ik kwam effe koekeloeren of jij hier nog wel schreef en anders vragen hoe het met je gaat?

Maar op beide heb ik nu antwoord. En direct en gelukkig niet indirect. Dus ik ben weer effe tevreden en gerust gesteld en hoef ik de boel hier verder niet op stelte te zetten.

Laat maar weten, wanneer je thuis weer gesetteld bent en visite kan ontvangen. Ik bezoek je liever bij jou thuis dan hier. ;)

Sterkte nog met het revalideren enzo. :sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, het forum doet een beetje raar momenteel.

Ik had er zelf ook last van.

Bericht verzonden en ik kreeg de boodschap dat mijn bericht leeg was. Was het daar niet echt mee eens. Dus nog een paar keer op plaatsen gedrukt.

Nu staat ie er wel. En misschien ook 4 keer ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is iets wat ik niet begrijp : gisteren voelde ik me heel goed, lichamelijk zowel geestelijk, zin om op te ruimen en zo.

Maar vandaag heb ik echt mijn dag niet. Om te beginnen heb ik als een bewusteloze geslapen en kon niet wakker worden. Hoorde vaag de kerkklokken van 9.00 uur en nog eens om 9.50 uur, maar ondanks dat ik lang genoeg geslapen had, kon ik niet wakker worden.

Toen ik uiteindelijk de kracht vond om mijn arm uit te steken om de telefoon te pakken en  te kijken hoe laat het was, bleek het 12.22 uur te zijn en ben ik zo snel mogelijk opgestaan omdat ik Buitenhof wilde zien. Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik ben nog steeds niet wakker. Band om mijn hoofd, buik voelt niet lekker, rug, alles eigenlijk. En er gingen allemaal kleine dingetjes mis, totdat ik een stuk kalksteen van bijna een kilo op mijn voet kreeg.

Ik ging mijn haar kammen in het toilet en daar liggen al jaren stenen op een richeltje en 1 stootte ik eraf en die viel op mijn voet. 

Hij was in 2 stukken gebroken. Gelukkig had ik mijn sloffen aan, nu bleef het beperkt tot pijn, zwelling en een blauwe plek. Ja, ik heb met een zak doperwten erop gezeten. Zo wakker was ik intussen wel geworden. Ben "blij" dat hij niet op mijn tenen is gevallen en niet op de tegels.

40 jaar geleden hebben mijn kinderen die steen in Zuid Frankrijk gevonden.

Dan kom ik weer op hetzelfde onderwerp als wat ik al eerder hier schreef : ik hoef nu tenminste niet me af te vragen of dit ook gebeurd zou zijn als ik niet gedronken had. En als dat wel het geval had geweest, mezelf verwijten maken.

Maar het bewijst ook dat alcoholgebruik niet een kapstok is waar je alles wat fout gaat in je leven aan op kunt hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...