Zala1981 Geplaatst 17 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2016 Hoi! Zoals hierboven al staat, mijn naam is dus Loretta Getrouwd met een schat van een vent, en moeder van een prachtige zoon van 5 en een schitterend sterretje dat helaas nog geen half jaar oud mocht worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2016 welkom Loretta wat een herkenning is jouw taalgebruik; bierTJE, wijnTJES, eigenlijk, voor langere tijd EVEN helemaal niets, uitstellen tot di/wo korte termijn doelen, tot hoelang weet ik niet hoeveel achterdeurtjes heb je nog nodig? Ik gebruikte dezelfde taal Loretta, tot de knop echt om was, en daarna ging alles ook vrij moeiteloos. Er komen altijd weer verjaardagen, excuses, waarom's, ach 1 kan wel, enz enz enz dus wanneer je stopt bepaal jij, maar doe het dan ook echt, want voor jezelf word je minder geloofwaardig als je halfslachtig dingen doet. Lees de dagdraad van vandaag maar even, dan begrijp je misschien beter waar ik je voor wil behoeden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 17 juni 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juni 2016 Dank je, MijnGerrit! Ik snap wat je bedoelt hoor, lady jane, maar ik ben meer iemand van even bewust mee bezig zijn en er dan vol voor gaan. Het is geen uitstellen, eerder bewust plannen. Ik weet niet of ik het hier zo mag zeggen, maar mijn doel is ook niet om helemaal nooit meer te drinken (vooralsnog niet). Er zijn regelmatig dagen dat ik om 23 uur na het werk 2 biertjes drink en dan ga slapen. Vond zelf dat ik eigenlijk al best ver gekomen was de afgelopen maand door in elk geval de stap naar de dokter te zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doris Geplaatst 20 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2016 Hoi Lorettta en welkom op dit forum!  Ja jouw verhaal lijkt zeker op die van mij. Het raakt mij. Ik ga donderdag naar de huisarts voor behandeling. Is Refusal echt een eerste oplossing? Ik vraag het mij af namelijk... Als ik die bijwerkingen zie. Ik zit met die vraag. Moet ik het wel of niet doen? Ik hoor graag jou ervaringen.  Groetjes, Doris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 20 juni 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2016 Hoi Doris, Bedankt! Tja, ik ben er zelf in elk geval erg blij mee! Zeker omdat ik ook tegelijk met roken ben gestopt, vibd ik het wel fijn om even niet over het drinken na te hoeven denken. Er is nu niet meer dat stemmetje van 'ach, eentje kan toch wel', want het kan simpelweg gewoon niet. Ben pas vandaag begonnen, maar wat ik er zo over gelezen heb vallen de bijwerkingen best mee (als je er tenminste niet bij drinkt dan). Dus of dat ook echt zo is kan ik nog niet zeggen. Moet ook wel zeggen dat mijn huisarts ook nooit zo moeilijk is met medicatie voorschrijven hoor. Hij heeft natuurlijk ook wel psychologische hulp voorgesteld, maar daar heb ik zelf weer slechte ervaringen mee... Waarom zou je het wel/niet willen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2016 er is een speciaal draadje voor mensen die refusal slikken of een ander middel, daar kun je wel een en ander teruglezen bij tips of bij thema's kijk maar even Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 20 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2016 Welkom Loretta en nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren  Een mooie manier om je nieuwe levensjaar te beginnen.  enne, ik heb niets belachelijks gelezen in jouw eerste bericht hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 27 juni 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 de eerste week zit erop! Ik verbaas me erover hoe makkelijk het eigenlijk gaat. Wel een paar sigaretjes gerookt, maar ook die laat ik daarna weer makkelijk staan. Het is ook heerlijk helder opstaan moet ik zeggen, zonder een doorgerookte keel, houten kop en dorst, dorst, dorst! ik begin aardig wat inzicht te krijgen in mijn alcoholgebruik en ben er veel over na aan het denken. Ik had niet als doel volledig te stoppen, wel flink te minderen. Ik heb daar vertrouwen in dat dat me gaat lukken, hoewel ik nog geen idee heb wanneer, voor nu bevalt het me op deze manier ook goed. Had wel gehoopt dat ik minstens 5 kilo kwijt zou zijn zonder al die wijntjes/biertjes maar dat valt nog ff flink tegen, potverdorie.... Aan de andere kant, gestopt met roken en niet aankomen, da's ook al wat natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 Fijn om te lezen Loretta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 27 juni 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 Tnx, jij ook succes! Toch nog 1,5 kilo afgevallen, da's een mooi begin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 das hardstikke veel in 1 week sjaloers hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 27 juni 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 Haha, tnx lj. Maar het ligt ook wel aan de tijd van de maand hoor dat het zo gunstig uitvalt. Maar ik ben van nature nu eenmaal een optimist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 27 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2016 Dat verdient een bloemetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden