Tientje Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 De nuchtere periodes tellen echt wel mee. Dit was een terugval ja, maar misschien een minder diepe dan de vorige? Ja dat sowieso, want toen lag ik in het ziekenhuis Toch was dat blijkbaar niet erg genoeg om definitief een einde aan het gezuip te maken Maargoed, ik ga gewoon weer een poging wagen. Volgende week weer aan de antabuse. Het is even niet anders. Ik ga me ook weer wat vaker hier melden, merk toch dat ik er wel baat bij heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Jazeker gaat dat lukken. Denk alleen dat dit : "Ik ga proberen er niet te lang bij stil te staan want ik ga me daar ook niet beter van voelen" misschien toch het heroverwegen waard is. Als je een volgende keer weer gaat onderhandelen (ga er maar vanuit dat dit gewoon weer gebeurt over zeg 6 weken) is het handig dat je je eigen smoezen kent., en niet onbelangrijker: dat er een alarm afgaat waar je naar luistert. Dat begint bij jezelf nu te herprogrammeren. Nu je nog vervult bent van ellende en van daaruit denkt dat je het nooit meer gaat doen. Lees je draadje nog eens door. Waardoor 'vergat' je de antabus? Sterkte! Ik was die antabuse 'vergeten' omdat ik dacht dat ik het wel onder controle kon houden. Het was heel de week prachtig weer en ik zat hele tijd aan terrasjes te denken. Toen maar besloten om het te 'vergeten' Stom, natuurlijk. Ik moet er meer een routine van maken. Dus ik ga vanaf deze week elke maandag en donderdag aan de antabuse en zal me ook melden in dat draadje aan de andere kant op dit forum. Ik hoop dat het helpt om het niet meer te 'vergeten' Bedankt in ieder geval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ik ga m'n bandjes eens oppompen van m'n racefiets. Het onweer is voorbij en het zonnetje schijnt weer. Ik hoop dat dat ook straks voor mijzelf geldt Ik ga even m'n hoofd leeg rijden en het afval eruit zweten. Kan wel bij de pakken blijven neerzitten maar daar schiet ik natuurlijk ook niets mee op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ahhh tientje ... wat lees ik nou ?? Wat zonde zeg. Je was zo gemotiveerd. Doorpakken nu hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Jammer Tientje ! Je bent in ieder geval 6 weken alcoholvrij geweest. Maar waarom ben je eigenlijk naar de kroeg gegaan, als je weet dat het weer de verkeerde kant kan opgaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 28 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Ahhh tientje ... wat lees ik nou ?? Wat zonde zeg. Je was zo gemotiveerd. Doorpakken nu hoor. Ik was inderdaad heel gemotiveerd. Maar na verloop van tijd werd dat minder en nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen Ik ga er maar niet te lang bij stil staan. Vanaf volgende week gewoon weer aan de antabuse. Het is echt een prima stok achter de deur. Jammer Tientje ! Je bent in ieder geval 6 weken alcoholvrij geweest. Maar waarom ben je eigenlijk naar de kroeg gegaan, als je weet dat het weer de verkeerde kant kan opgaan? Tja, daar weet ik eigenlijk geen goed antwoord op te geven. Het was prachtig weer en een bekende vroeg of ik zin had om op het terras te zitten. Aangezien ik geen antabus op had en er eigenlijk wel zin in had was de keuze snel gemaakt. Wel een foute keuze helaas. Gelukkig zijn er geen gekke dingen gebeurd en ik weet ook alles nog te herinneren. Feit is wel dat ik gewoon weer veel teveel gedronken had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 28 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2016 Weet je ook waarom je motivatie minder werd. Daar ben ik namelijk wel nieuswgierig mnaar. Hoe dat dan werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 29 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 Weet je ook waarom je motivatie minder werd. Daar ben ik namelijk wel nieuswgierig mnaar. Hoe dat dan werkt. Het nuchter zijn werd zo gewoontjes, de euforie van het nuchter zijn nam af. En het was ook wel verveling waar ik mee te kampen had. Ik moet dat vanaf nu anders gaan aanpakken. Gewoon wat meer dingen inplannen in het weekend. Doordeweeks heb ik totaal geen problemen om er vanaf te blijven, het zijn de weekenden wat mij triggert. Vooral die weekenden met mooi weer, terrasjes en BBQ's zijn enorme struikelblokken. Ik zou haast zeggen dat ik blij ben dat de zomer op zijn eind loopt, want dan ben ik af van een paar flinke triggers. Vandaag trouwens dag 3 en weer lekker aan het werk. Ik hoop dat het depressieve gevoel snel zakt want ik voel me nu nog steeds behoorlijk down. Wat één avondje doorzakken wel niet voor een impact op mijn gemoedstoestand heeft. En toch blijft deze ezel zich telkens weer stoten tegen dezelfde steen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 29 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 Ik zou haast zeggen dat ik blij ben dat de zomer op zijn eind loopt, want dan ben ik af van een paar flinke triggers. Zo herkenbaar; staat ook in mijn grote smoezenboek . Dank je wel voor je openheid! Als ik je lees kan dit natuurlijk zomaar mijn voorland zijn en ik probeer gelijk praktisch te denken hoe ik dat kan voorkomen. Een plan voor dat moment. Ik denk dat het me op zo'n moment kan helpen, dat ik het te gewoontjes o.i.d. vind, bewust stil te staan of terug te lezen waarom ik ben gestopt? Zwart op wit te zien wat het me gaat brengen als ik weer die eerste neem. In ieder geval super dat je alweer 3 dagen niet hebt gedronken! Kom je anders ook op het dagpact? Houd je lekker bij de les. Of werkt dat niet voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 29 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2016 In ieder geval super dat je alweer 3 dagen niet hebt gedronken! Kom je anders ook op het dagpact? Houd je lekker bij de les. Of werkt dat niet voor jou? Ik kom vanaf morgen ook naar het dagpact . Alhoewel het voor mij geen probleem is om doordeweeks er vanaf te blijven zal ik me toch elke dag even melden daar. Het is een kleine moeite en misschien is dat wel het extra zetje wat ik nodig heb. Vanaf morgen ga ik trouwens ook weer voor onbepaalde tijd aan de antabus. Ook in dat draadje zal ik me gaan melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 3 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2016 Eerste week nuchterheid zit er weer op Ik heb trouwens ook totaal geen behoefte gehad om te drinken gisteren. Gisteren vrij geweest en lekker 120 km wezen fietsen. Ik kwam moe en voldaan thuis en had verwacht dat ik wel trek zou krijgen maar dat was dus niet het geval Toch blijf ik alert en zal ik nog een tijdje doorgaan met de antabuse, heb geen zin in uitglijders meer namelijk lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 september 2016 Rapport Share Geplaatst 3 september 2016 Mooi, een week in the pocket! Succes met de volgende. Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 september 2016 Rapport Share Geplaatst 4 september 2016 Die is weer binnen en door gaan maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 10 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2016 Week twee ook weer overleefd zonder ook maar een beetje trek te hebben gehad En dat terwijl het toch best aardig weer was de afgelopen tijd Skyer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 10 september 2016 Rapport Share Geplaatst 10 september 2016 Week twee ook weer overleefd zonder ook maar een beetje trek te hebben gehad En dat terwijl het toch best aardig weer was de afgelopen tijd Goed bezig Tientje ! Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 september 2016 Rapport Share Geplaatst 11 september 2016 Yeah! Op naar week drie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 17 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 En dat is week drie ! Het gaat me eenvoudig af al moet ik wel alert blijven natuurlijk. Heb geen zin in uitglijders meer Skyer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Mooi Tientje, week drie! In mijn herinnering waren die eerste weken echt lastig en werd het allengs wat makkelijker. Nu is het een kwestie van wakker blijven en niet zelfgenoegzaam achterover gaan hangen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 En dat is week drie ! Het gaat me eenvoudig af al moet ik wel alert blijven natuurlijk. Heb geen zin in uitglijders meer Super . Ga zo door! Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Geweldig Tientje!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Joepie! Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 september 2016 Rapport Share Geplaatst 17 september 2016 Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tientje Geplaatst 20 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Het gaat allemaal prima maar ik merk aan mezelf dat ik toch veel situaties uit de weg ga en dat ik vrienden waar ik prima mee overweg kan steeds minder vaak zie omdat ik daar ook vaak mee aan het drinken was. Werd net gebeld door een maat en die vroeg hoe het met me ging en dat we snel weer eens een bakkie moesten doen. Toen gelijk de situatie uitgelegd dat ik niet meer drink en dat het voor mij een bak koffie wordt Hij zei toen dat hij ook een bak koffie bedoelde Maargoed, ik vind het lastig om allerlei sociale activiteiten te ondernemen zonder alcohol. Ik heb ook een bloedhekel aan verjaardagen, bedrijfsuitjes en andere gelegenheden waarbij veel mensen samenkomen, behalve dan als ik ga drinken, dan kan ik me er zelfs op verheugen.. Maar dat wil ik dus NIET meer ! Het niet drinken gaat me goed af maar met dit soort dingen heb ik dus nog wel moeite. Ik hoop dat dat wel minder gaat worden na verloop van tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Lastig hè, Tientje? Ik ga nog uitgebreider reageren, maar dat je weet dat je niet alleen zit, in dat nuchtere schuitje. Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Dat gaat het gegarandeerd Tientje, maar deze fase kun je niet overslaan. Het voordeel daarvan is dat je straks de waarde van niet drinken en de voordelen echt goed kunt waarderen, want het heeft je moeite gekost. Zou het makkelijk zijn, dan zou de verleiding om in herhaling (terug) te vallen wel erg groot worden. Blijf jij maar lekker droog, dan hoef je hier maar één keer door. hier, voor jou; voor een tientje bloemen Tientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden