Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Tientje


Tientje

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Tientje, een mid dertiger en ik ben hier omdat ik het weekendgezuip helemaal zat ben. Doordeweeks heb ik totaal geen behoefte aan alcohol maar zodra het weekend in zicht komt begint mijn bierologische klok te tikken en heb ik zin om te gaan drinken, vooral in de zomermaanden heb ik veel moeite om eraf te blijven. En als ik dan eenmaal begin met drinken heb ik geen rem meer. Vaak gooi ik dan veel geld over de balk, rook als een schoorsteen (dat terwijl ik als ik nuchter ben al jaren niet meer rook) heb black outs en ben ook al een aantal keren flink op m’n plaat gegaan op de fiets. Ik ben  ook al een aantal keren naar de huisarts geweest en die heeft me ook al twee keer  doorverwezen naar Brijder. Ik heb toen ik bij Brijder liep ook een tijdje antabuse genomen en ben zodoende van oktober tot maart van dit jaar compleet nuchter geweest. Ik voelde me toen goed, ik sportte veel en was veel bezig met  hobbys in de weekenden. Maar helaas is het drinken er weer ingeslopen :(  Op het moment van schrijven zit ik dus met een dikke kater want gister was de Champions league finale en dat was weer een legitieme reden om me flink te laten vollopen. Gelukkig geen gekke dingen gebeurd maar ik ben nu wel compleet verrot en heb nergens zin in. Halve weekend dus weggegooid en morgen zal ik er ook nog wel bij lopen als een zombie. 


 


Ik ben het dus nu helemaal zat (dat zat zijn ;) ) en ga morgen weer bellen naar de huisarts om te kijken of ik weer antabuse kan krijgen. Dit wordt dus de derde keer dat ik hiervoor naar de huisarts ga en ik ga er dit keer voor zorgen dat de uitdrukking "driemaal is scheepsrecht" van toepassing op mij wordt.  Verder zal ik hier op het forum veel meelezen en waarschijnlijk ook zo nu en dan reageren. Voor nu laat ik het hierbij en ik zal wel laten weten hoe het me vergaat  in de loop van de tijd ;)


 


Gr Tientje


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tientje,

Ik herken mij ook helemaal in jou verhaal. Ik was dit ook zo beu dat ik telkens niets waard was in het weekend. Ik was die katers echt moe. Ik dronk wel elke dag. Je bent gestopt van oktober tot maart dus je kan het.

Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tientje,

Ik herken mij ook helemaal in jou verhaal. Ik was dit ook zo beu dat ik telkens niets waard was in het weekend. Ik was die katers echt moe. Ik dronk wel elke dag. Je bent gestopt van oktober tot maart dus je kan het.

Succes!!!

Dank je! Ik ga er zeker voor! Alleen ben ik wel bang dat stoppen in de zomermaanden een stuk moeilijker voor mij is dan stoppen in de herfst/wintermaanden. Terrasjes, BBQ's etc werken als een rode lap bij een stier bij mij. Daarom maar weer aan de antabuse. Vorig jaar van oktober tot en met december heb ik dat genomen en daarna dacht ik wel weer zonder te kunnen. Dat ging dus goed tot maart en daarna weer de mist ingegaan helaas. Kan nu dus weer opnieuw beginnen helaas. Maar ben wel gemotiveerd om er nu echt definitief mee te nokken. Als ik deze zomer doorkom zonder een druppel alcohol is dat natuurlijk wel een enorme persoonlijke overwinning :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een mens denkt altijd dat het niet het gepaste moment is.

In de wintermaanden zit je dan met kerst en nieuwjaar enz...

Waar een wil is is een weg.

Ik drink nu op een terrasje een lekkere kop koffie en verwen mezelf af en toe eens met een pannenkoek.

Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een mens denkt altijd dat het niet het gepaste moment is.

In de wintermaanden zit je dan met kerst en nieuwjaar enz...

Waar een wil is is een weg.

Ik drink nu op een terrasje een lekkere kop koffie en verwen mezelf af en toe eens met een pannenkoek.

Heerlijk!

Vorige kerst en oud en nieuw heb ik verrassend weinig moeite gehad om er vanaf te blijven. Zat toen ook nog aan de antabuse dus ik kon ook gewoon niet drinken. Het was trouwens wel een compleet nieuwe ervaring om met nieuwjaarsdag nuchter wakker te worden, dat was in de 20 jaren daarvoor niet meer gebeurd ;) Nu ga ik voor een compleet nuchtere zomer, dat is ook al in de voorgaande 20 jaren niet meer voorgekomen. Zal soms wel moeilijke momenten krijgen, dat weet ik nu al. Zeker als de temperaturen stijgen en de zon volop schijnt krijg ik vaak enorme trekmomenten. Dus maar straks weer bellen naar de huisarts om te kijken voor een stok achter de deur (antabuse) Het is even niet anders, want zonder ben ik bang dat ik snel weer de mist in ga. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor het warme welkom hier :) Ik weet zeker dat dit forum voor mij ook een stok achter de deur kan zijn. Ik heb een tijdje bij de Brijder gelopen maar ik had daar eigenlijk geen contact met lotgenoten en dat heb ik hier wel. 

 

 

Hoi,

Ben zelf nu drie dagen nuchter en ga voor nooit meer. Ik heb daarbij gedacht aan de mogelijkheid om het over de zomer heen te tillen en in de herfst te gaan stoppen. Omdat er veel meer triggers in de zomer zouden zijn voor mij dan in de winter. De ergste trigger is de vakantie met partner die graag drinkt.

Als ik mezelf wijs blijf maken dat ik bepaalde situaties niet aankan zonder drank en wacht tot ze voorbij zijn voordat ik stop, dan blijven die situaties ook weer een excuus om weer te beginnen.

Hoe zie jij dat?

 

Allereerst veel succes met het stoppen. We zitten in hetzelfde schuitje. Ik wil nu juist stoppen in de zomermaanden omdat ik dan het zwaarste heb gehad. Als ik de zomermaanden nuchter doorkom dan weet ik zeker dat ik de rest van het jaar ook aankan. Vorig jaar ben ik met de feestdagen ook helemaal nuchter gebleven en dat beviel me uitstekend. Denk wel dat het moeilijk gaat worden op sommige momenten want ik heb nog een aantal feestjes/bbq's in het vooruitzicht. Maar ik ga ervoor! Ik zal wel regelmatig hier laten weten hoe het me vergaat. 

Ook van mij nog een welkom hier Tientje

Een aantal jaren geleden heb ik een tijdje antabus gebruikt. Dat werkte prima, ik dronk niet. Op een gegeven moment ben ik voor even gestopt zodat ik op mijn huwelijksdag ook een glaasje wijn bij het eten kon nemen. Dat moest zo langzamerhand wel kunnen.
Nou, dat kon dus niet.
Voor een aantal mensen is antabus een prima oplossing. Voor mij niet. In mijn geval betekende het dat ik niet dronk omdat het niet kon, niet omdat ik het niet meer wilde. De dingen waar ik drank overheen goot, pakte ik niet aan. Misschien omdat er ergens iets in mij wist dat ik toch weer zou gaan drinken...

Ik wens je veel succes en hoop je hier regelmatig te lezen.

Je hebt daar wel een punt betreffende het gebruik van antabuse. Maar ik denk dat het in mijn geval wel weer handig is om het een tijdje te gebruiken, zeker met de zomer in het vooruitzicht. Vorig jaar heb ik het twee maanden gebruikt en daarna ben ik ermee gestopt en ben vervolgens na drie maanden weer begonnen met drinken :(   

 

Hoi Tientje,

 

Ook van mij een welkom, ik herken mij ook voor een deel in jouw verhaal, alleen drinken in het weekend en op feestjes, het werd op woensdag al weekend en er waren steeds meer feestjes, ik was niet elk weekend dronken maar wel altijd aangeschoten, en ik was er de volgende dagen letterlijk en figuurlijk doodziek van.

 

Ook ik zag op tegen vakanties, terrasjes, feestjes en noem maar op, ik heb het de 1e weken zoveel mogelijk vermeden. Maar ik wilde zo ontzettend graag NIET meer, en ondertussen ben ik een jaar verder, vakanties en feestjes achter de rug, tuuuurlijk is het nog best wel eens moeilijk, maar die dronken kop en de ochtenden ik vind het niet meer waard, en er zijn zoveel lekkere andere drankjes.

 

Bij mij zijn er elke dag weer die wel 100 flessen wijn in huis, man is wijn liefhebber, met klimaat kast etc.

Nou veel plezier ik hoef het niet meer.

 

Suc6 meis, en als je het even weer niet trekt, kom maar hierheen.

 

Pump

 

Ik zit ook behoorlijk op tegen al die (bedrijfs)feestjes/bbq's en verjaardagen de komende tijd. Maar ik moet me er maar gewoon overheen zetten anders komt het er nooit van. Na verloop van tijd went dat ook wel weer. Die katers, black outs, valpartijen en weet ik wat allemaal voor narigheid wat dat gezuip oplevert ben ik helemaal klaar mee. Vreemd genoeg denk ik nooit aan al die narigheid wat dat drinken oplevert als ik wil gaan drinken. Als ik in een restaurant iets gegeten heb waar ik doodziek van word zal ik dat nooit meer bestellen, maar met drank werkt dat helaas niet zo. Op zondag ga ik over m'n nek en de vrijdag erop haal ik doodleuk weer een krat bier waarna het zich allemaal weer herhaalt. En dat al jarenlang :(    

 

Ik ben trouwens een man ;) Volgens mij is dat nu wel zichtbaar onder m'n plaatje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps. Dubbelpost. Mijn excuses. Eentje kan weg ;)

 

Als dit geen succes wordt, dan weet ik het niet meer...

 

In AA is een veel gebezigde uitspraak: Eén is teveel, tien is niet genoeg..

Jij als Tientje zegt nu Eentje (de eerste) kan weg!!

Dan hou je Nulletje over... 

Veelbelovend! En helemaal juist! :)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit geen succes wordt, dan weet ik het niet meer...

 

In AA is een veel gebezigde uitspraak: Eén is teveel, tien is niet genoeg..

Jij als Tientje zegt nu Eentje (de eerste) kan weg!!

Dan hou je Nulletje over... 

Veelbelovend! En helemaal juist! :)

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tientje, ik zal je verhaal volgen want ik zit in hetzelfde schuitje. Me al een paar keer aangemeld op deze site, doordeweeks lukt het maar op vrijdagavond tem zondag loopt het mis. Ben die katers, valpartijen, black-outs ook echt wel moe. Dit weekend had ik ook een feestje en ik kon het drinken niet laten met alle gevolgen vandien, ik weet niet eens hoe ik ben thuis gekomen (gelukkig was mijn vriend erbij en heeft die mij naar huis gebracht). Het rare is inderdaad dat ik doordeweeks totaal geen behoefte heb, ik ben dan altijd zo ontzettend gelukkig als ik fris wakker word. Tijdens het weekend kom ik telkens veel te vroeg wakker, laat ons zeggen rond 04u, dan kan ik de slaap niet meer vatten en dan is heel mijn weekend verloren aan katers...

 

 

Groetjes

Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Hoi Tientje,

 

Jij ook succes!

 

Ik ben er ook zo klaar mee dat ik  helemaal niet meer wil wachten met stoppen tot na de zomer.  Na vier of vijf jaar weer aan de wijn heb ik alle gevolgen en smoezen weer voorbij zien komen.   De boodschap is genoeg herhaald om over te komen:)

 

Een fijne heldere zomer!

 

 

 

 

 

 

 

Ook jij heel veel succes Etty! Ik hoop dat we dit najaar elkaar kunnen feliciteren met een nuchtere zomer. Morgen gaat de meteorologische zomer in ieder geval van start en ik ben van plan om hem helemaal nuchter te gaan beleven :)

 

Hoi Tientje, ik zal je verhaal volgen want ik zit in hetzelfde schuitje. Me al een paar keer aangemeld op deze site, doordeweeks lukt het maar op vrijdagavond tem zondag loopt het mis. Ben die katers, valpartijen, black-outs ook echt wel moe. Dit weekend had ik ook een feestje en ik kon het drinken niet laten met alle gevolgen vandien, ik weet niet eens hoe ik ben thuis gekomen (gelukkig was mijn vriend erbij en heeft die mij naar huis gebracht). Het rare is inderdaad dat ik doordeweeks totaal geen behoefte heb, ik ben dan altijd zo ontzettend gelukkig als ik fris wakker word. Tijdens het weekend kom ik telkens veel te vroeg wakker, laat ons zeggen rond 04u, dan kan ik de slaap niet meer vatten en dan is heel mijn weekend verloren aan katers...

 

 

Groetjes

Fleur

Hoi Fleur,  het lijkt er inderdaad op dat we hetzelfde probleem hebben. Ik kan prima de zondag, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag zonder alcohol, maar zodra het vrijdagmiddag is en ik ga naar huis vanuit m'n werk is het enige waar ik aan denk is BIER!  Ik verheug me er dan ook echt op en ben vrijdagochtend  euforisch omdat ik weer bijna kan gaan zuipen. Vervolgens zuip ik me klem en weet ik regelmatig (9 van de 10x)niks meer te herinneren van de avond/nacht. Vorig jaar zomer ben ik ook eens keihard gevallen met m'n fiets. Ik ben gewoon naar huis gestrompeld met m'n fiets aan de hand en ben gaan slapen. De dag erna werd ik bont en blauw en onder de schaafwonden wakker in m'n bed. Fiets stond voor de deur met een flinke slag in het achterwiel. Ik kon me er echt niks meer van herinneren maar heb er wel een paar weken last van gehad :(  Jaren geleden ben ik ook eens wakker geworden in een politiecel. Wist echt niet hoe ik daar terecht gekomen was. Bleek dat ik met m'n dronken kop een agent had beledigd. Hoppa, boete van 450 euro. En zo kan ik nog wel even doorgaan helaas... Dat wil ik dus niet meer en daarom ben ik ook hier gaan schrijven.  

 

Ik wens jou ook heel veel succes met het stoppen :)

bewerkt door Tientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

 

Het wordt een mooie dag vandaag met 26 graden en veel zon. Normaliter was dit altijd een goede reden om ergens lekker te gaan BBQ-en met veel bier erbij. Deze zaterdag zit dat er niet in :) Gisteren was ik ook al vrij en heb toen lekker 150 km gefietst, toen ik thuis kwam had ik de energie niet eens meer om te gaan drinken, ik had ook totaal geen behoefte. Vandaag heb ik niets bijzonders op de planning. Ik ga wel even de zon in maar de terrassen vermijd ik ;) Als ik vandaag doorkom zonder problemen kan ik de rest van de zomer ook aan. De vrijdag en zaterdag zijn normaal gesproken de lastigste dagen, rest van de week geen behoefte aan drinken.  

bewerkt door Tientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes dan vandaag, Tientje!

Is het niet BBQ-en een bewuste keuze van je, of kwam dat gewoon zo uit?

Hoe dan ook, veel succes vandaag!

Laat je nog even horen hoe het je vandaag is vergaan?

Hoi MijnGerrit, 

 

Het niet BBQ-en is een bewuste keuze. Een BBQ staat bij mij synoniem voor drinkgelag. Het aantal BBQ's wat ik de afgelopen twintig jaar nuchter heb meegemaakt zijn op een hand te tellen. Dus vandaar ;) 

Moet wel zeggen dat ik het best moeilijk heb vandaag. Liep net door de stad en de terrassen zaten bomvol met mensen die lekker aan het genieten waren van een koud pilsje. Ik kreeg toen wel trek eigenlijk. Ben toen maar snel weer huiswaarts gekeerd. Nog even doorbijten, trek zal straks wel zakken hoop ik ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En? hoe is het je vergaan?  

Hoi Etty, 

 

Ondanks dat ik zaterdagmiddag onwijs trek kreeg is het me toch gelukt om er vanaf te blijven. Zondag was ik mezelf daar heel erg dankbaar voor  :lol:  Had het wel zwaar een paar uurtjes maar zaterdagavond trok dat weer weg. En bij jou ook alles goed gegaan dit weekend ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van jou!   Vond je het wel gezellig toch?

 

De strijd duurt bij mij ook even, als het er is van 5 tot half 8, daarna is alle behoefte weg. 

Ik had gisteren een BBQ, een wat ongemakkelijke gezelschap. Als ik gedronken zou hebben zou ik dan juist veel te veel drinken. Nu dronk ik water.  En na het eten koffie, wat ik normaal niet zou doen, dat zag ik altijd als een onderbreking van de wijn.

 

Aankomend weekend heb ik een feest waar ik al maanden als een berg tegenop zie, maar gek genoeg niet meer sinds ik ben gestopt met drinken.  Ik zag vooral op tegen mezelf voor aap zetten, me niet kunnen beheersen met drank, was daar echt wel bang voor.  Dat zou echt niet kunnen daar, maar ik doe het dan juist.  Nu ben ik nieuwsgierig hoe ik me zal voelen,  afgewezen, minderwaardig, jazeker, maar dat mag!

Jazeker, het is zonder drank ook altijd gezellig alleen is het wel anders. Als ik ergens op een feestje o.i.d ben en ik heb niet gedronken ben ik altijd als eerste weg, heb ik wel gedronken ga ik altijd als laatste weg (vaak weet ik ook niets meer te herinneren van de late uurtjes)

 

Succes en veel plezier in ieder geval aankomend weekend met het feestje ! Zal toch wel een hele andere ervaring worden dan als je gewend bent. Maar dat je niet meer drinkt moet natuurlijk geen reden zijn om je afgewezen of minderwaardig te voelen, integendeel. Maar ik begrijp het ook wel, want ik heb er zelf ook wel een beetje last van. Met drank was ik altijd de gangmaker, zonder drank ben ik maar stilletjes. Maar mensen moeten dat maar accepteren. Zo niet dan hebben ze pech ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

 

 

Zonder drank ben ik ook veel stiller, er hoeft niet zo veel gezegd, er zit geen urgentie op.  Ik bedoelde niet dat ik me minderwaardig voel door niet drinken, maar dat ik de (al of niet vermeende) afwijzing, ongemak, verlegenheid  etc niet of minder voel met drank op.  En ik kies er nu voor om de gevoelens eventueel wel te voelen, en wellicht wordt het gewoon erg gezellig, dat kan ook nog ;)

 

Gewoon vanuit gaan dat het gezellig wordt  ;)  En als het wat minder gezellig wordt is er ook niets aan de hand. Je hebt jezelf in ieder geval  niet voor aap gezet,  je weet alles nog te herinneren en je wordt zondag weer met een fris hoofd wakker. Ik weet zeker dat dat je een boost van zelfvertrouwen gaat geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou, daar ben ik weer dus. Het is een tijdje goed gegaan maar het drankmisbruik is er weer ingeslopen. Helaas is het weer compleet fout gegaan met mij met als "hoogtepunt" afgelopen donderdag op vrijdag waarbij ik zelfs in het ziekenhuis ben beland :( Had een feestje waarbij ik al veel teveel bier op had en daarna ben ik nog naar een kroeg geweest. Daar heb ik naar het schijnt ook nog allerlei shotjes sterke drank op. Ik weet me er echt helemaal niks meer van te herinneren. Uiteindelijk ben ik daar weggegaan en ben ik een paar honderd meter verder helemaal laveloos aangetroffen door een ambulance op een industrieterrein. Ik denk dat iemand mij heeft zien lopen/liggen en de ambulance heeft gebeld. Ben toen dus naar het ziekenhuis gebracht en heb daar tot de ochtend met allerlei zuignappen op m'n lichaam geplakt gelegen. Verder mankeer ik gelukkig niks maar ik was wel al m'n spullen kwijt (jas, telefoon, fiets en portomonnee) Nadat ik uit het ziekenhuis weg gegaan ben heb ik gebeld naar het cafe waar ik gezeten had en daar lagen gelukkig al m'n spullen nog. Ik heb me daar ook niet misdragen werd me verteld. Dat is dus allemaal een geluk bij een ongeluk al denk ik dat dit grapje me nog wel een hoop geld gaat kosten aangezien het me niet lijkt dat de verzekering dit dekt. Maargoed, dat zie ik dan wel weer. Ik ben hier echt van geschrokken.  Ik schaam me ook kapot en zit momenteel ook behoorlijk diep in de put. 

 

Maar hoe nu verder ? Hoe moet ik dit gaan aanpakken ? Ik heb talloze stoppogingen ondernomen maar toch gaat het na een tijdje elke keer weer mis. Alsof ik ruggengraat mis. Ik ga in ieder geval (weer) naar de huisarts hiervoor. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit meer mee te maken. Ik zal in ieder geval weer wat actiever hier gaan schrijven. Dat lucht namelijk ook op. 

 

Gr Tientje

bewerkt door Tientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen tientje

Heb je ook een idee waarom je weer bent gaan drinken ? Die eerste ??

Verstandig om naar de huisarts te gaan.

En ja... kom veel op het forum. Ik doe het dagelijks. Ben pas net aan het worstelen met nuchter zijn maar mij helpt het hier lezen en schrijven echt goed

Heb je geen drank in huis meer nu ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen tientje

Heb je ook een idee waarom je weer bent gaan drinken ? Die eerste ??

Verstandig om naar de huisarts te gaan.

En ja... kom veel op het forum. Ik doe het dagelijks. Ben pas net aan het worstelen met nuchter zijn maar mij helpt het hier lezen en schrijven echt goed

Heb je geen drank in huis meer nu ?

Hallo Claartje, 

 

Ik ben gaan drinken omdat ik een nogal introvert persoon ben. Als ik nuchter op een feestje ben dan voel ik me niet prettig. Als ik dan ga drinken word ik een stuk losser en vermaak ik me zelfs. Tsja, maar dan krijg ik weer dit soort fratsen. Het is wel weer gebleken (voor de 3543e keer ofzo) dat ik er niet mee kan omgaan. Ik heb momenteel geen alcohol in huis. Ik heb er nu ook totaal geen behoefte aan. Maar meestal vergeet ik na een tijdje weer de nadelen van het drinken en begint het allemaal weer opnieuw. Pfft. Zoveel dagen weggegooid op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Tientje. Ik herken wel wat in je verhaal. Ook steeds weer opnieuw stoppen en dan toch weer de mist in gaan. Misschien is dit voor jou een stok achter de deur? Dat je dit nooit weer mee wilt maken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft niet zoveel zin om stil te blijven staan bij hoeveel dagen je hebt weggegooid. Dat is nu eenmaal zo. Je vermaakt je met drank meer. Herkenbaar hoor ,dat heb ik hetzelfde maar vermaakt een ander zich ook meer met jou als je ladderzat wordt ? Dat denk ik niet..

Lees vandaag lekker mee hier. Het houdt je scherp

Sterkte tientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt dus echt niet drinken, Tientje. Een vingerhoed is teveel maar een emmer te weinig. Dat geldt ook voor jou, denk ik.

 

In feite ben je continu in gevecht met drank en heb je het idee dat je het kunt winnen. Dat jij de baas bent, dat jij best een paar glazen kunt drinken. Want het zal nooit je bedoeling zijn om je avond te beëindigen, zoals je ook deze hebt beëindigd.

Nou, je bent de baas niet. Het is een gevecht om controle dat je nooit zult winnen.

Bovenstaande is natuurlijk zoals ik het heb ervaren voor mijzelf. Toen ik dat (eindelijk) doorhad, kon ik de strijd opgeven. Ik verlies het altijd van alcohol, dus ik drink niet meer. En accepteerde dat ik me daardoor in het begin erg slecht zou gaan voelen.

 

Er staat een filmpje hier op het forum met een presentatie over verslaving. Misschien heb je daar wat aan. Ook op youtube te vinden als je zoekt op "Els Noorlander".

 

Verder geldt voor mij dat ik moet blijven werken aan mezelf om droog te blijven. Dat is niet dramatisch hoor, maar door hier iedere dag wel even te zijn blijf ik scherp op niet drinken. Daarnaast ga ik iedere week naar een meeting en heb ook nog andere contacten met lotgenoten. Zo blijf ik scherp.

Verslaving zie ik als een ziekte, wat overigens ook de huidige opvatting is in de medische wereld. Een ziekte waar ik dagelijks aandacht aan moet schenken.

 

Je bent wat losser en vindt het met drank op wat gezelliger. De vraag is, wat het waard is omdat het uit een fles komt. En als je dan vindt dat dat toch wat waard is, of de prijs die je ervoor betaald het waard is.

 

Ik wens je veel wijsheid en succes Tientje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...