Spring naar bijdragen

De dokter verslaafd


Aanbevolen berichten

Vandaag las ik dat de neuroloog Jansen Steur is vrijgesproken. Ik las nog wat verder en kwam tegen dat hij al vanaf 2000 verslaafd was aan de benzodiazepine Midazolam. Hij vervalste recepten van collega's om aan het middel te kunnen komen. In de jaren daarna bleek hij geregeld foutieve diagnoses te stellen. 

Het is misschien wel interessant om op wikipedia te lezen wie deze man eigenlijk is. En hoe kan een arts verslaafd raken aan benzodiazepinen? Het kan toch geen kwaad om mensen jarenlang vol te stoppen met benzodiazepinen? 

Ik hoop echt dat hij er flink last van heeft (gehad)

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ernst_Jansen_Steur

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de informatie ivm Steur gelezen. Verschrikkelijk wat allemaal mogelijk is.Ik vrees inderdaad dat er in heel wat klinieken en praktijken artsen niet alleen vlot benzo's voorschrijven maar er zelf ook verslaafd aan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

 

Jansen Steur is terecht vrijgesproken, omdat hij lijdt aan de ziekte van Pick een dat is pas later ontdekt.

De ziekte van Pick is een degeneratieve hersenziekte.

Een vorm van dementie dus.

Bij Frontale Temporale dementie treden eerst vooral gedragsstoornissen/karakterveranderingen op de voorgrond.( impulsief gedrag, dwangmatig gedrag, situaties niet meer goed kunnen inschatten, verslavingen, agressie enz)

Wat ik onbegrijpelijk vind, dat deze ooit zo aimabele man niet tegen zichzelf in bescherming is genomen door zijn omgeving.

Want deze man is ziek.

De informatie in Wikipedia is onvolledig.

Zijn hersenletsel staat los van deze vorm van dementie.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwhoen, ik wist dat niet van die ziekte van Pick. Het zou mij overigens niet verbazen als zijn dementie veroorzaakt is door zijn verslaving aan benzodiazepines. Er bestaan onderzoeken die dementie toeschrijven aan benzodiazepinengebruik.

Hij werd in 2000 verslaafd en medio 2004 begon het gedonder met de verkeerde diagnoses.

 

 http://goedgezond.info/2014/09/onderzoekers-waarschuwen-benzodiazepinen-verhogen-kans-op-alzheimer-en-dementie-stevig-cognitieve-schade-is-onomkeerbaar/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Gaba,

 

nee hoor, deze vorm van dementie wordt niet veroorzaakt door gebruik van benzodiazepinen.

hij was al voor gebruik van het padje af.

zijn Fronto Temporale dementie was al aan de gang voor zijn verslaving.

denk eerder omgekeerd, dat ie verslaafd geraakt is, vanwege ziekte van Pick symptomen.

mijn zus had die idiote ziekte, dus ik ken het wel zo'n beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Zegt de ene benzo verslaafde tegen de andere. Ik hoop dat je er veel last van hebt.....

Vreemd

Hallo Erik, ik las nu jouw reactie pas. Ik kom hier zo vaak niet meer. Je hebt overigens helemaal gelijk. Mijn reactie is ongepast. Was ook meer bedoeld in de sfeer van Karma o.i.d.  Dank je wel dat je hier op gewezen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...