Spring naar bijdragen

Arno even voorstellen


Arno

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Arno en ik heb een alcoholprobleem.

Ik drink al jaren maar de laatste jaren drink ik zwaar bier zo,n 4 halve liters zowat dagelijks.

Momenteel heb ik nog werk maar ik ben laatst betrapt omdat ik naar alcohol rook en ben daardoor bang dat ik mijn werk ga verliezen.

Maar het ergste vindt ik het voor mijn dochter die bij mij woont en die weet het.

Kinderen blijven om je geven maar zien je afglijden en kunnen niets doen.

Ik ben een tikkende tijdbom die op het punt staat om af te gaan.

Ik heb mijzelf aangemeld bij de brijder wat ik overigens eerder had gedaan maar vroegtijdig heb afgebroken.

Ik heb contact met drie collega's die weten van mijn probleem en willen ook dat ik ermee aan de slag ga.

Mijn reden om mij voor te stellen op dit forum is om het voor mij bespreekbaar te maken.

En hoop dat ik voorgoed van die ellendige alcohol kan afblijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arno, welkom hier.

Het forum kan voor jou, net als voor mij,

en anderen hier, heel goed werken.

Hier lees je aan sommigen hoe het kan,

en aan anderen hoe het liever niet moet.

Het is aan jou om die voorbeelden om te zetten

naar jezelf. Want het kan ook andersom nl; denken

van: oh dan valt het bij mij wel mee; of; als die matigen kan, dan

ik misschien ook? De simpele waarheid is echter dat ver uit de meesten

hier niet kunnen minderen. Dat al meerdere keren probeerden. Maar

onderschat een verslaving niet. En de alles of niets houding die we hennen vaak (ik wel dus).

Niets bleek voor mij een makkie.

Matig is nog steeds een opgave voor me.

Dat merk ik aan andere dingen dan drinken nu.

En sommige dingen accepteer ik mijn onmatig zijn in, met anderen worstel ik nog,

en met weer andere ben ik klaar mee. Heerlijk. De keus is aan mij, altijd en overal.

Door me bewust te blijven dat ik keus heb, pak ik mijn verantwoordelijkheden steeds vaker.

En dan kan ik de goeie maken. En zo niet dan leer ik ervan.

Met drank is het net zo. We zoeken de hulp extern. Maar de oplossing is intern.

Zolang men drinkt ligt dat ook vaak aan anderen of omstandigheden, denken we.

Maar dat is de waarheid nog even ontvluchten. Zoals we emoties, en narigheden niet willen/

durven/kunnen voelen soms en dus denken verdoving nodig te hebben. We zijn het afgeleerd

na tig jaren drinken. Maar blijken zonder drank (pillen, joints, roken enz enz) juist uiteindelijk

beter in staat te handelen en te veranderen. Maar de zure appel waar je misschien doorheen moet,

dat moet. En geloof me, daar kom je uit, sterker, blijer. Maar ja, eerst het zuur en dat het zoet (zei JPB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Arno en succes.

Stoppen is en lijkt vooral heel moeilijk. Ik zag er als een berg tegenop.

Uiteindelijk viel het mee en elke dag die je langer stopt word je sterker, frisser en krijg je meer zelfvertrouwen.

Het proberen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

Gisteren kon ik het weer niet laten.

Deze ochtend heb ik er weer spijt van.

Wat kan ik bv doen om dus niet bier te kopen.

Elke dag ben ik er mee bezig Ik zeg dan tegen mijzelf vandaag niet.

Maar de wil om te kopen is uiteindelijk sterker.

Ik weet dat ik sterk kan zijn alleen de drank brengt de zwakte in mij naar boven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

'Wat kan ik bv doen om dus niet bier te kopen'. Arno: mijn grootste raad: weet van tevoren wat je WEL wilt kopen. Ook bij uit eten gaan. Weet al dagen van tevoren dat je cola, sinas, ijsthee, etc...... wilt drinken. Kies 1 drank die je lekker vind en een tweede voor als ze drank nummer 1 niet hebben. (Ik houd van Rivella, maar dat hebben ze niet altijd). Nummer 2 is bij mij sinas omdat sinas en alcohol totaal geen combinatie vormen. :(

 

Ik vertel mezelf de hele middag voor het uit eten gaan dat ik Rivella of sinas wil drinken. Of cola als ik daar zin in heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...