Spring naar bijdragen

Donderdag 31 maart 2016


lady jane

Aanbevolen berichten

Ja,  Kohtje, ik heb niet zo snel een kater, helaas, zou ik bijna zeggen. Even niet bij na gedacht. En genezen, ja van het idee dat drank iets oplost.

Ja, ik weet het: alleen je hersens, verder niets.

Deze dag maar rustig aan en morgen gezond weer op, hoop ik.

Toch ben ik "blij" dat ik het heb opgebiecht, deed ik eerst niet, soort van schaamte, terwijl het toch anoniem is.

Maar ik ben hier al zo lang dat het voelt of ik velen van jullie wel ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leve de eerlijkheid!

Leve het opbiechten!

Leve mijn eigen ervaringen!(*)

Leve de ervaring van anderen!

Leve de bereidwilligheid om te leren, te veranderen wat nodig is!

 

Lidia, je zegt: "even niet bij nagedacht".

En je zegt dat je hier al zo lang bent. Zo lang zelfs, dat je het gevoel hebt dat je velen van ons wel kent.

Die twee zinnetjes vind ik niet erg bij elkaar passen.

Als je hier al een tijdje "meedraait" dan kan het haast niet anders of je denkt je een slag in de rondte wanneer je

je eerste drankje ter hand neemt.. zelfs daarvóór al. Misschien in een fractie van een seconde, maar

er niet bij nadenken is godsonmogelijk als ervaren ADB-forum lid zijnde.

 

 

(*)Aanpassing, met dank aan het eerste berichtje op de volgende pagina, met dank aan Agnieta dus.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen........

 

Ik dacht gisteren: nu houd ik straks ad tabletten over... en hoewel ze keurig in strip zitten worden ze bij

de apotheek vernietigd als ik ze daar inlever. Ik heb daar moeite mee. De kosten...

Dacht er al over om ze op dit forum gratis te verstrekken aan iemand die hetzelfde gebruikt. (hmhm)

Voorlopig maar achter de hand houden voor als mijn afbouw mocht mislukken.

Maar.. wat vinden jullie daarvan, van dat weggooien?

 

Lekker om te zien dat buiten al van alles aan het uitbotten is!

De meidoorn als eerste. Nog even en je ziet de forsytsia volop in bloei.

In huis op de vaas is dat al gelukt.

 

Rommeldagje hier. Vanavond werken en dan hou ik me overdag kalm.

 

Lars: hoe ging het naar buiten gaan? Alleen?

 

Lidia: sterkte met weer opkrabbelen!

 

fijne dag!! :musicnote:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch was het een impuls aankoop. Natuurlijk had ik ter plekke na moeten denken. Gelukkig is het op, want gisteren heb ik ook de kater weg gedronken, hoewel die niet zo erg was als nu.

Waarom ik deed wat ik deed? 

Een gevoel van: ik heb het verdiend. Letterlijk, gasten gehad met Pasen, betalende gasten.

Zit ook niet goed in mijn vel, waarschijnlijk een breuk met vrienden en morgens gaat mijn zoon emigreren.

Dat is de zoon waar bij ik mezelf kan zijn en niet elk woord op een goudschaaltje hoef te wegen.

Zoals bij mijn oudste zoon, kan ik weer gaan proberen het contact te herstellen. Het blijkt dat hij kwaad is omdat ik iets gunstigs over moslims heb gezegd.

Een andere zoon heb ik al ruim 3 jaar niet gezien, heb met de kerst pas gehoord dat dat is omdat ik hem niet gefeliciteerd had met zijn verjaardag.

Tja, als ik jarenlang niet word uitgenodigd, heb ik daar ook geen zin meer in.

Uitgerekend hij, 5 jaar in de bak aan de andere kant v.d. wereld en mama er maar heen vliegen om tge proberen hem vrij te krijgen, eten te brengen enzovoort. Hij is me nog fl. 75.000 schuldig. Hoor ik ook niets over.

Zijn tweelingbroer woont ook in het buitenland en is al 2 jaar aan het scheiden.

En als ik n u toch eerlijk aan het zijn ben, ze hebben alle 4 een verslavingsprobleem. Met 2 kan ik daar over praten, dat is wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Smart.

Ja, die medicijnen, dat vind ik ook erg, maar de gedachte daar achter is dat de apotheek niet weet of ze wel op de juiste manier bewaard zijn.

Bij tabletten zal dat toch niet zo'n vaart lopen.

Er is ooit in de politiek een hele discussie geweest om minder mee te geven en in geval van thuiszorg, de medicijnen bij de verpleegkundige te laten.

Ik weet van mensen die in geval van overlijden met een draagtasje vol medicijnen naar de HA gaan, vaak ongeopend, maar het gaat zo de afvalbak in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent goed in het rechtvaardigen van je handelen, Lidia. Met andere woorden, je bent goed in het jezelf voor de gek houden.

Eerlijkheid op het forum is mooi en waardevol.

Eerlijkheid naar jezelf is van levensbelang.

 

Impulsaankoop.. op dat moment staat je verstand stil.. maar daarvóór heeft zich een heel wik- en weeg proces afgespeeld. De uitkomst

daarvan had je van te voren al bepaald, anders was het nooit tot die zgn. impulsaankoop gekomen. Zo impuls is impuls niet, hoor.

Impulsaankoop is slechts de afsluiting tegen beter weten in van een heel denkproces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken geleden vond de assistente v.d. HA dat het weer eens tijd was om bloed te laten onderzoeken. Ik heb toen zelf gevraagd om ALAT, ASAT en y-GT ook te doen. Maar..............eerst nog maar even wachten tot ik een tijdje niet gedronken had, dan zouden de leverwaarden er beter uit komen.

Nou, dat schiet zo niet op dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

redenen?

excuses?

het verschil tussen

nog wel

en niet meer drinkers?

 

medicijnen zou ik niet geven Smart

dan maar zonde,

ik heb teveel mensen aan de tel. gehad

die ze opspaarden

voor het moment dat ze echt

niet meer wilden leven

daar wil jij niet aan meewerken toch?
ook niet zonder dat je dat weet?

Het zijn geen snoepjes die middelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...