Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ik val zo maar even binnen, als ik dat niet doe, komt het er nooit van.

Ja, ben idd terug, al v/a 17/2. 

Fijn Lady Jane en Gipsy dat jullie aan me gedacht hebben, maakt het wat makkelijker om me hier weer te vertonen.

Ik had bewust geen enkel communicatiemiddel bij me en op de Oceaan was er zelfs ge TV meer.

Een hele ervaring. Op mijn eigen draadje vertel ik wel meer want hier zijn steeds belangrijke zaken gaande en ik wil daar niet tussen zitten.

Maar over verslaving gesproken: altijd als ik een tijdje niet gelezen heb, moet en zal ik persé eerst bijlezen. Dat heeft ook als doel dat ik dan kan volgen wie er nieuw is en wat er voor belangwekkends is gebeurd.

Dus, zo ook deze x. Moet je je voorstellen meer dan 6 weken teruglezen, want ik dook natuurlijk niet direct achter de pc en toen ik dat wel deed was er heel veel mail af te handelen.

En dan de zeebenen die wel een week geduurd hebben. En de verkoudheid die al voor de reis was begonnen maakte me ook niet fitter. Toen las ik hier dat het heel erg heerst en lang duurt. Dat is een schrale troost, net als mijn neus toen ik van het schip af kwam.

Maar wat was er met het forum aan de hand? Ik begreep er niets van: hele stukken weg, incl. de schrijvers er van.

Bij mededelingen las ik dat die totaal verwijderd waren, iets wat eerst nooit kon.

Langzaam ging het dagen en toen kwamen er tot mijn vreugde ook nog hele oude bekenden terug en veranderde de sfeer weer ten goede. Heel fijn dat zich te zien ontwikkelen. Dat is een voordeel als je een tijd achter elkaar leest, je ziet een patroon en hoe mensen op elkaar reageren of elkaar niet begrijpen.

Ook werd ik gegrepen door Lars en moest dat dus ook nog bijhouden.

Maar nu ben ik tot gisteren gekomen en omdat ik zag dat LJ hier was, heb ik de koe bij de horens gevat en op het "laptoppie" gaan typen i.p.v. te wachten tot ik boven achter de pc zat, want daar typt het wel fijner, maar is er ook veel dat me afleidt. Is meer een kantoor idee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en wijfie, ik weet niet of ik dit mag schrijven

maar ik ben bang dat J niet echt de aanleiding is nu

je had dit soort terugvallen ook toen hij nog leefde.

Ik ben bang dat de oorzaken van je drinken dieper

liggen. En net als eerder en anderen voor mij, raad

ik je aan het traject bij de psych echt aan te gaan en

helemaal af te maken. Anders zullen er altijd aanleidingen

van buitenaf jou aan het drinken krijgen, terwijl de enige

die dat kan weerstaan, jij bent. Maar deze jaren kosten

je veel wijfie, meer dan je je misschien realiseert.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane,

met mij gaat het goed, hoewel er wel iets minder is want de vrienden die ook mee waren, hebben mij aan tafel een paar x aangevallen waar dus de "vreemde" tafelgenoten bij waren. Dat ging zo:

Maar

 

 

Het is toch vreemd dat alleen het begin van dit bericht is opgeslagen?

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Help, ben ik net klaar met een lang bericht, verdwijnt een deel van het scherm, rechts. Krijg het niet terug en daardoor waarsch. ook mijn tekst niet.

Dit heb ik geknipt van vrijdag, daar was het p.o. terechtgekomen.

Blijkt dus dat ik met Chrome wel kan kopiëren, dat is dan weer wat positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mensen.

Na een dag luieren, slapen, muziek luisteren en aan de verse sapjes gaat het weer wat beter.

Ik hoop maar dat ik morgen wat beter ben, het weer zo'n mooie dag is en ik even naar buiten kan.

Nu een beetje zappen. Veel is er niet op de buis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, LJ, dat heb ik gelezen en die manier heb ik zelf ook wel eens toegepast, maar hier verdween de helft v/h scherm, dus ik kon daar niet bij en toen ik eindelijk het scherm weer volledig had, ging het wel, maar alleen het begin v/d tekst kwam terug. De rest is zeker door al die fratsen kwijt geraakt.

 

Iedereen een goede nachtrust gewenst, incl. ik zelf, want heb door gepieker 2 nachten heel erg slecht geslapen.

Moet de koe bij de horens vatten en die vrienden schrijven, ben ik al mee begonnen, een beetje mijn levensverhaal in het kort.

Ik voel er niet veel voor om in de verdediging te worden gedwongen, maar kan ook allerlei aantijgingen die nergens op gebaseerd zijn en dus niet waar, over mijn kant laten gaan.

Maar zoals gewoonlijk, kan ik niet kort van stof zijn en worstel hier dus al een paar dagen mee.

Het is dit of aan de fles, dat ging al een paar x de foute kant op. Wil ik niet want lost niets op en dan komt er niets meer uit mijn handen.

Morgen 3 maandelijkse inkopen doen, dus:  uit het drankpad blijven en hier melden.

You know the drill.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even inbreken

Vanochtend kreeg ik van mijn man een bak kritiek over me heen. Gisteravond kwam ik gefrustreerd uit mijn werk. Oke, moe en ontdaan, maar óók bozig. Hongerig. Niet dankbaar. En zéker niet blij.

 

Oke. Vanochtend dus. Man had bedacht dat hij mij niet leuk vond zo. Hij wilde mij opgewekt zien. Blij. En nog een heleboel.

Ik zei: "Wacht. Dit kan ik niet bijhouden. Ik pak een A4. Gaan we puntsgewijs opschrijven wat ik allemaal moet veranderen." :huh:

Afijn.

Hij ging helemaal los. Ik zat gedwee te schrijven maar ik werd een beetje vagaal. Ik vroeg me af in wat voor absurd toneelstuk ik nú weer meespeelde. Toen hij klaar was vroeg hij of we nu de lijst voor hem op moesten stellen. Ik werd een beetje misselijk. Ik zei dat hij niet hoeft te veranderen. Maar ik dácht: "Jij leeft niet jouw eigen leven, jij probeert mijn leven. En dat is zwaar op de hand. Dat is niet luchtig en vrolijk, niet meer. Leef je eigen leven."

Ik was er stil van. Nu nog.

 

Ik ben het pamflet van King Baby maar weer eens gaan lezen. En natuurlijk kom ik 85 verbeterpunten tegen die mijn man nog niet genoemd heeft. Zit ik dadelijk met drie A4-tjes aan verbeterpunten. Enerzijds denk ik: Laat me met rust. Ik doe het ook nóóit goed. Maar dat voelt niet goed. Anderzijds denk ik: Zo voelt kritiek dus en dat vind ik niet leuk. Het is een les in Omgaan met Kritiek. Daar is nog héél wat groei mogelijk.

Of mijn man mij leuk vindt, dat is zijn zaak. Of ik er voor wil kiezen om mij leuker, aangenamer te gedragen, dát is mijn zaak. Daar heb ik wél invloed op. Aan mij de keus.....

Leuker kan ik het nu niet maken, wel makkelijker. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vóór ik stopte, was ik de gangmaker. Altijd in voor iets nieuws, iets leuks, iets spannends. Altijd onderweg naar het volgende pretnummer. Ik was een thrillseeker, ik wou ervaren dat ik lééf.

Nu ben ik beschouwelijk geworden. Een denker was ik altijd al, maar kennelijk sla ik dóór. Ik sla door in alles. Ik geef me leeg en dan ben ik leeg, ik heb geen balans.

MijnGerrit heeft meerdere keren geschreven hoe belangrijk de balans is. Ik wéét het, maar het lukt me niet. Ik stop altijd te laat.

Drank ligt achter me (natuurlijk stopte ik altijd te laat), maar het verslavingsgedrag is er nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...