Spring naar bijdragen

stoppen en werk

mikki

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag.

Ik heb een drukke baan als manager;  veel targets, hoge werk druk, veel presteren en lange dagen op kantoor.

Ik heb de indruk dat mijn drank gebruik een groot probleem is geworden door deze baan aan te nemen, enkele jaren geleden.

Ik drink de spanning, de grote verantwoordelijkheid en zakelijkheid in de avonden van mij af.

Ik ben ik er over aan het denken om even te stoppen met werken nu ik de strijd met alcohol aan ben gegaan.

Na een zware dag op het werk lijkt er niets meer te zijn dat mij kan stoppen om aan de drank te gaan.

een maand vakantie opnemen om mij goed te kunnen inzetten en ervoor te zorgen dat de spanning niet hoog gaat oplopen.

Zijn er mensen hier die het ook zo hebben aangepakt en wat heeft dit hen gebracht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mikki! Ik ben ervaringsdeskundige :-). Ben zelf een wat langere tijd eruit geweest om bij te komen. Een complete verandering van context en alle patronen kan ontzettend helpen. Ik zou je dan wel adviseren zo lang als mogelijk de tijd te nemen en, als je het jezelf kunt veroorloven, helemaal weg te gaan. En misschien kom je er dan wel achter dat die drukke baan helemaal niet bij je past, of ga je het juist opnieuw waarderen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mikki,

Ik ben ook gestopt in een periode dat ik (nog maar) 1 dag werkte. Het hielp mij inderdaad om mijn eigen structuur aan te brengen. Doordat het midden in de zomer was hield dat ook veel bewegen in. De onrust kon ik buiten kwijt. Ik heb twee keer een terugval gehad en dat was inderdaad (in de periode daarvoor dat ik meer werkte) na het werk. Op het moment dat ik mijn structuur te pakken had kwam het werk in volle vaart weer op je af.

Ik zeg dus: doen! Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me zomaar indenken dat dat helpen kan. Maar het tegendeel ken ik uit ervaring. Ik had en pittige baan en dronk daarbij soms best stevig. Maar toen ik mijn baan kwijt raakte ging ik meer drinken. Deels gewoon omdat het dan kan.

Daar dus voor oppassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens heb ik ook de angst om dan juist meer te gaan drinken. Maar, ik moet vertrouwen hebben in de keuzes die ik nu maak. Naar de verslavingszorg was al een hele grote stap voor mij. Als ik even niet werk kan ik de behandeling goed aanpakken, mijn levensstijl veranderen (ik denk dat daar veel in mis gaat, altijd over mijn grenzen gaan) en mezelf en wat ik voel en nodig heb weer herontdekken.

ik moet eens een keer voor mezelf gaan kiezen.

Bedankt voor de reacties. Ik ga er eens goed over denken hoe ik dit ga realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie! Ik wil ook weer het vertrouwen hebben in mezelf en ik neem deze stap om met de verslavingszorg in zee te gaan uiterst serieus. Ik wil mijn gevoel weer terug. Geen idee wie ik ben en wat ik voel. Dat heeft het jaren drinken met mij gedaan. Alsof je leeft, maar al ee nbeetje dood bent. Zo voelt het.

klinkt heel zwaar, maar ik denk en dacht dat heel vaak: ik leef, maar het lijkt of ik al een beetje dood ben. Gevoelsmatig is dat ook zo. En dat ga ik veranderen. Door voor mezelf te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brrr zo'n jaar heb ik ook net achter de kiezen (na werkloos te zijn geworden), met dat soort van niet-meer-voelen-wie-je-bent...

Ik heb dat gelukkig al weer terug bevochten door iig hulp te zoeken, medicatie en drastisch te minderen. Al ben ik nog niet waar ik wil wezen.

Doe je oude zelf een plezier en hervind jezelf weer.

Klinkt goed!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mikki, werkpauze nemen om dan samen met vz je alcohol gebruik aan te pakken, lijkt me een heel goed plan! Zo'n training en de gesprekken kosten behoorlijk wat energie. Het lukte bij mij pas echt toen ik me daar volledig op kon richten. Met drukke werkzaamheden was het me misschien níet gelukt om langere tijd te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...