Spring naar bijdragen

Ben ik verslaafd?


klontje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier. Zal me even kort voorstellen.

Ik ben een vrouw van 48 jaar en ben momenteel werkzoekend. De verslaving is erger geworden sinds ik vorig jaar ben gestopt met werken. Daarvoor dronk ik 4 halve liters bier per dag. In het weekend meer. Nu drink ik tussen 6 en 8 halve liter bier op een avond. Ik merk aan mezelf dat ik er last van begin te krijgen. Weinig eetlust, geen zin om nog dingen te doen en lichamelijk vaak lam. Ik heb een doelstelling en dat is door de week geen alcohol te gebruiken en in het weekend matig gebruik. Waar ik nu mee ben gestart is het afbouwen. Dat betekend voor mij 3 tot 4 halve liters bier op een avond. Ik merk dat ik minder goed slaap maar dat zal wel beter worden. Ik probeer om afleiding te zoeken maar dat is best lastig. Hoe is dit jullie vergaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Moppie,

Goed dat je er mee aan de slag gaat! Heel herkenbaar dat je meer gaat drinken na het verlies van werk. Je hebt immers tijd. En als je tijdens je werk al (te) veel dronk... .

Ik heb veel aan dit forum gehad. Onder 'Wie is wie' vind je allemaal persoonlijke verhalen van mensen. Wat we tegen komen, hoe we het aanpakken, tips en adviezen. Ik heb me de eerste weken helemaal suf gelezen :). Onder 'ditjes, datjes & dagdraad' vind je een dag en datum (woensdag 2 maart 2016). Dat is onze dagdraad, een soort huiskamer.

 

Als je wilt minderen dan is het advies om voor een langere periode helemaal te stoppen met drinken. Sommigen zeggen een jaar, ik heb gekozen voor drie maanden. Dat raad ik je aan. Daarna verder zien. Als dat stoppen niet lukt of als je het te eng vindt dan zou ik naar de huisarts gaan. Zij hebben geheimhoudingsplicht en kunnen je helpen.

 

In elk geval van harte welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai andere Moppie,

 

Ik denk dat het misschien slim is om een poos niet meer te drinken. Je lichaam kan dan ook tot rust komen na overmatig alcohol gebruik. Ik vind dit forum echt heel prettig, omdat iedereen hier zijn verhaal kwijt kan. Soms zijn de commentaren wel pittig, maar dat is niet voor niets. Je hebt het soms even nodig om een schop onder je gat te krijgen.

 

Heel veel succes!

 

Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi andere moppie,

 

Klopt helemaal dat ik een schop onder m'n kont moet hebben:)

Ik denk dat het stoppen met alcohol door de week wel lukt, ik zie wel tegen de weekenden op.

Hoe kom ik die door zonder alcohol denk ik nu. Pff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moppie.

Welkom.

Ik ben hier ook nog niet zo lang en heb een vergelijkbaar verhaal.

Ik dronk elke dag een tot 2 (vaak 2) flessen wijn. in de ochtend gewoon weer naar kantoor.

De afgelopen weken probeer ik te minderen. Ik kan het vaak terug brengen tot 3 a 4 glazen op een dag, maar val met name in de weekenden terug.

Ik ben naar mijn huisarts geweest en gestart bij de verslavingszorg. Het minderen geeft mij nog meer faal gevoel dus ga ik helemaal stoppen.

Ik hoop dat jij die stap ook kunt nemen om hulp te vragen. Hiermee neem je jou probleem serieus en dan gaat het je vast lukken om jou doel te behalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij zojuist aangemeld bij Tactus. Dan krijg ik een begeleider online om te leren omgaan met alcohol. Mijn doel is om door de week niets te drinken. In het weekend dan gewoon een paar glazen. Het moet me lukken! Jij ook veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mijn Gerrit, dat is dan weer een goede tip voor mij. Op dit moment zit ik ook midden in de behandeling, maar door enorme drukte op mijn werk heb ik de neiging om de opdrachten af te raffelen. Niet over nagedacht dat ik ook gewoon een paar dagen uitstel aan kan vragen.

 

Dank je wel en fijne dag 

 

Moppie

 

Enne Moppie 2 ga ervoor hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het destijds ook te druk om inzichten meer eigen te maken uit de online behandeling.

Absoluut steek je er iets van op! Dat zal ook te maken hebben met een zekere voorkennis.

Hoezeer ken je jezelf al (?) telt mee.

Het heeft ook te maken met zorgvuldigheid en werken aan...

 

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moppie, je klinkt heerlijk strijdvaardig, heel goed !

 

Het fijne van dit forum vind ik oa dat het zo 'druk' is dat er altijd wel weer wat nieuws te lezen is .. juist op die momenten dat je afleiding wil hebben.

Ik dronk ongveer zo veel als jij, 1fles (1l.) wijn per dag. Toen blij met maar 3-4 glazen (eerst grote glazen, maar ik tel nu echt in 100cc eenheden) en toen kwam het besef dat 3-4 glazen echt gewoon nog veel te veel is.

Toen een tijd dat 1 glas al een uitschieter was t.o.v. normaal, en nu 3wkn onderweg met helemaal niets drinken.

Ik zeg niet dat ik nooit meer zal drinken, maar voor nu voelt dit prima.

 

Succes en schrijf maar veel mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vol, ik voel me opgelucht dat ik het nu eindelijk goed aan ga pakken met mijn eigen doelstelling. Maandag heb ik een lichamelijk onderzoek op verzoek van tactus. Ik zie hier wel een beetje tegen op. Ik heb gisteravond 5 pijpjes bier gedronken...natuurlijk nog veel te veel, maar het is een begin. Vanavond probeer ik minder te drinken. Pff wat een gedoe of niet dan. Ik denk vaak aan al die arme mensen die van de honger omkomen en wij maken onszelf kapot omdat we van die slappelingen zijn. Bah! Maar ik heb goede hoop dat ik mijn doelstelling ga bereiken :) En dat hoop ik voor iedereen hier!

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)  Ik zie er behoorlijk tegenop om in de weekenden droog te staan.... (...)

 

(...) En waarom zie je tegen de weekenden op?

 

 

(...) Ik zie tegen de weekenden op omdat we dan vaak verjaardagen etc hebben. Ben dan bang dat ik dan toch weer ga drinken.

 

 

Misschien even confronterend: Volgens mij is de vraag van Happiness belangrijk. Het is niet alleen een praktische vraag. Het gaat ook over jou en waarom je drinkt. Dat ontdekken is belangrijk voor het minderen of helemaal stoppen. Kan het zijn dat je met je antwoord de eigenlijke vraag ontwijkt? Is het denkbaar dat je de eerstvolgende verjaardag niet drinkt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slechte gewoonten kun je leren vervangen door goed

er gaat dan een wereld voor je open

met dingen waarvan je je zelf nooit in staat achtte

het is echt niet alleen maar kommer en kwel

al wordt het er in eerste instantie niet makkelijker op

maar als je kunt doorzetten, wel, gegarandeerd zou ik zelfs zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...