klontje Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier. Zal me even kort voorstellen. Ik ben een vrouw van 48 jaar en ben momenteel werkzoekend. De verslaving is erger geworden sinds ik vorig jaar ben gestopt met werken. Daarvoor dronk ik 4 halve liters bier per dag. In het weekend meer. Nu drink ik tussen 6 en 8 halve liter bier op een avond. Ik merk aan mezelf dat ik er last van begin te krijgen. Weinig eetlust, geen zin om nog dingen te doen en lichamelijk vaak lam. Ik heb een doelstelling en dat is door de week geen alcohol te gebruiken en in het weekend matig gebruik. Waar ik nu mee ben gestart is het afbouwen. Dat betekend voor mij 3 tot 4 halve liters bier op een avond. Ik merk dat ik minder goed slaap maar dat zal wel beter worden. Ik probeer om afleiding te zoeken maar dat is best lastig. Hoe is dit jullie vergaan? Lisette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Ha Moppie,Goed dat je er mee aan de slag gaat! Heel herkenbaar dat je meer gaat drinken na het verlies van werk. Je hebt immers tijd. En als je tijdens je werk al (te) veel dronk... .Ik heb veel aan dit forum gehad. Onder 'Wie is wie' vind je allemaal persoonlijke verhalen van mensen. Wat we tegen komen, hoe we het aanpakken, tips en adviezen. Ik heb me de eerste weken helemaal suf gelezen . Onder 'ditjes, datjes & dagdraad' vind je een dag en datum (woensdag 2 maart 2016). Dat is onze dagdraad, een soort huiskamer. Als je wilt minderen dan is het advies om voor een langere periode helemaal te stoppen met drinken. Sommigen zeggen een jaar, ik heb gekozen voor drie maanden. Dat raad ik je aan. Daarna verder zien. Als dat stoppen niet lukt of als je het te eng vindt dan zou ik naar de huisarts gaan. Zij hebben geheimhoudingsplicht en kunnen je helpen. In elk geval van harte welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Dank je wel voor je reactie. Ik zie er behoorlijk tegenop om in de weekenden droog te staan....Misschien dat ik me ook maar suf moet lezen onder ditjes en datjes smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moppie Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hai andere Moppie, Ik denk dat het misschien slim is om een poos niet meer te drinken. Je lichaam kan dan ook tot rust komen na overmatig alcohol gebruik. Ik vind dit forum echt heel prettig, omdat iedereen hier zijn verhaal kwijt kan. Soms zijn de commentaren wel pittig, maar dat is niet voor niets. Je hebt het soms even nodig om een schop onder je gat te krijgen. Heel veel succes! Moppie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hoi andere moppie, Klopt helemaal dat ik een schop onder m'n kont moet hebben:) Ik denk dat het stoppen met alcohol door de week wel lukt, ik zie wel tegen de weekenden op. Hoe kom ik die door zonder alcohol denk ik nu. Pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hoi, bedankt voor je reactie. Ik overweeg om toch maar een afspraak met de huisarts te maken en een schema op te stellen om af te bouwen. Dan heb ik gelijk een stok achter de deur. Beter nog....ik ga nu gelijk bellen:) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikki Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hoi Moppie. Welkom. Ik ben hier ook nog niet zo lang en heb een vergelijkbaar verhaal. Ik dronk elke dag een tot 2 (vaak 2) flessen wijn. in de ochtend gewoon weer naar kantoor. De afgelopen weken probeer ik te minderen. Ik kan het vaak terug brengen tot 3 a 4 glazen op een dag, maar val met name in de weekenden terug. Ik ben naar mijn huisarts geweest en gestart bij de verslavingszorg. Het minderen geeft mij nog meer faal gevoel dus ga ik helemaal stoppen. Ik hoop dat jij die stap ook kunt nemen om hulp te vragen. Hiermee neem je jou probleem serieus en dan gaat het je vast lukken om jou doel te behalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Ik heb mij zojuist aangemeld bij Tactus. Dan krijg ik een begeleider online om te leren omgaan met alcohol. Mijn doel is om door de week niets te drinken. In het weekend dan gewoon een paar glazen. Het moet me lukken! Jij ook veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Happiness Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Hoi moppie, Welkom en meteen twee vragen: waarom is je titel een vraag? En waarom zie je tegen de weekenden op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Ben er nu wel achter dat er geen vraagteken achter moet staan.... Ik zie tegen de weekenden op omdat we dan vaak verjaardagen etc hebben. Ben dan bang dat ik dan toch weer ga drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Happiness Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Haha, goed zo van dat vraagteken ;-) Ja dat snap ik van de weekenden. Kan je proberen om een tijdje niet naar dat soort dingen te gaan of op een tijdstip dat er geen borrel op tafel komt? Het was in het begin bij mij echt op basis van wilskracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Klopt, dat zat ik mij ook al te bedenken.....en gewoon sterk zijn:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Welkom hier Moppie 2 Je bent al uitgebreid geintroduceerd hier. Ik kan alleen maar zeggen dat het allemaal zeer de moeite waard is. Ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 2 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 2016 Het is vooral fijn dat ik mij op dit forum niet hoef te schamen. En de berichtjes van iedereen doen me ook goed! Jij ook succes Smart!! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moppie Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Nou Mijn Gerrit, dat is dan weer een goede tip voor mij. Op dit moment zit ik ook midden in de behandeling, maar door enorme drukte op mijn werk heb ik de neiging om de opdrachten af te raffelen. Niet over nagedacht dat ik ook gewoon een paar dagen uitstel aan kan vragen. Dank je wel en fijne dag Moppie Enne Moppie 2 ga ervoor hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Ik had het destijds ook te druk om inzichten meer eigen te maken uit de online behandeling. Absoluut steek je er iets van op! Dat zal ook te maken hebben met een zekere voorkennis. Hoezeer ken je jezelf al (?) telt mee. Het heeft ook te maken met zorgvuldigheid en werken aan... Suc6! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 3 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 MijnGerrit bedankt voor de info...en andere Moppie kom op!!! Niet afraffelen...Nu moet je het doen Ik zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HappyDays Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Succes Moppie1967. Tijdens de week niet en in het weekend een paar glazen. Ik kon het niet maar ik gun het jou wel van harte. klontje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Hoi Moppie, je klinkt heerlijk strijdvaardig, heel goed ! Het fijne van dit forum vind ik oa dat het zo 'druk' is dat er altijd wel weer wat nieuws te lezen is .. juist op die momenten dat je afleiding wil hebben. Ik dronk ongveer zo veel als jij, 1fles (1l.) wijn per dag. Toen blij met maar 3-4 glazen (eerst grote glazen, maar ik tel nu echt in 100cc eenheden) en toen kwam het besef dat 3-4 glazen echt gewoon nog veel te veel is. Toen een tijd dat 1 glas al een uitschieter was t.o.v. normaal, en nu 3wkn onderweg met helemaal niets drinken. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal drinken, maar voor nu voelt dit prima. Succes en schrijf maar veel mee ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 3 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 (bewerkt) Hoi Vol, ik voel me opgelucht dat ik het nu eindelijk goed aan ga pakken met mijn eigen doelstelling. Maandag heb ik een lichamelijk onderzoek op verzoek van tactus. Ik zie hier wel een beetje tegen op. Ik heb gisteravond 5 pijpjes bier gedronken...natuurlijk nog veel te veel, maar het is een begin. Vanavond probeer ik minder te drinken. Pff wat een gedoe of niet dan. Ik denk vaak aan al die arme mensen die van de honger omkomen en wij maken onszelf kapot omdat we van die slappelingen zijn. Bah! Maar ik heb goede hoop dat ik mijn doelstelling ga bereiken En dat hoop ik voor iedereen hier! 3 maart 2016 bewerkt door Moppie1967 smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Hey Moppie, als je denkt dat je een slappeling bent dan heb je er nog niet veel van begrepen Kijk anders het filmpje van Els Noorlander een, staat onder Tips en Adviesen: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8662-presentatie-verslaving-valkuilen-en-behandeling/#entry963461 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 4 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2016 Ga ik doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2016 (...) Ik zie er behoorlijk tegenop om in de weekenden droog te staan.... (...) (...) En waarom zie je tegen de weekenden op? (...) Ik zie tegen de weekenden op omdat we dan vaak verjaardagen etc hebben. Ben dan bang dat ik dan toch weer ga drinken. Misschien even confronterend: Volgens mij is de vraag van Happiness belangrijk. Het is niet alleen een praktische vraag. Het gaat ook over jou en waarom je drinkt. Dat ontdekken is belangrijk voor het minderen of helemaal stoppen. Kan het zijn dat je met je antwoord de eigenlijke vraag ontwijkt? Is het denkbaar dat je de eerstvolgende verjaardag niet drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 4 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2016 Ik denk dat ik een gewoontedrinker ben....hoort nog bij mijn leven. Ik hoop met de hulp van Tactus een beter inzicht te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2016 slechte gewoonten kun je leren vervangen door goed er gaat dan een wereld voor je open met dingen waarvan je je zelf nooit in staat achtte het is echt niet alleen maar kommer en kwel al wordt het er in eerste instantie niet makkelijker op maar als je kunt doorzetten, wel, gegarandeerd zou ik zelfs zeggen. Indigo en bertd reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden