Spring naar bijdragen

Het moet nu lukken


Gabrielle1948

Aanbevolen berichten

Het hele weekend is prima gegaan. Vriendlief is streng. Gaat me trouwens makkelijk af. Alleen krijg ik maandag op weg naar huis het bericht dat mijn net verkochte huis (20 jaar gewoond, door manlief verbouwd) volledig is gestript door nieuwe eigenaars ... zelfs mijn geliefde veranda is afgebroken. Ben zo pissig (onterecht) dat ik bij een Super waar ik langs kom 1 fles wijn heb gehaald. Natuurlijk allemaal smoezen van niets ... ben gewoon voor de bijl gegaan. Ongelooflijk balen. Nu weer verder aan de thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk. Ben er zelf ook van geschrokken. Vind het ook moeilijk dat ik doordeweeks niemand heb om tegenaan te praten. Woon hier nog maar een paar maanden ... geen contacten, behalve kinderen. Als ik nu nog mijn frustraties over voor mij schokkende dingen ergens kwijt kan wordt het al een stuk makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eenzaamheid is mijn bottleneck. Zelf veroorzaakt. Na 40 jaar huwelijk merk ik dat ik alleen in echtgenoot, kinderen en gezamenlijke kennissen en vrienden heb geïnvesteerd en dan kom ik er nu achter dat er weinig overblijft.  Een bekend gegeven. Dan ga je ook nog eens 120 km verder wonen. Een paar vrienden door het land verspreid maar echtparen. Die ga je ook niet steeds lastig vallen.

Bijna bega ik weer dezelfde fout door tegen een lieve vriend aan te lopen. Het contact liep al bijna naar 4 dagen bij hem en 3 dagen alleen. Nu teruggedraaid. 

Vanmorgen gegoogeld op "mensen leren kennen" en me bij diverse sites aangemeld en oproep geplaatst. Ze komen natuurlijk echt niet langs als ik in mijn stoel blijf zitten. Dus me opgegeven voor wandelmaatjes, kookmaatjes, winkelmaatjes, leuke dingen doen maatjes.

Ben blij dat ik het licht weer zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige dingen kun je je moeilijk op voorbereiden. De mededeling over je oude huis is er waarschijnlijk zo eentje.

Als je voor jezelf kunt vaststellen waarom je zo heftig reageerde, dan heb je er misschien meer aan als er zich iets vergelijkbaars in de toekomst voordoet.

Bij mij heeft die aanpak tenminste goed geholpen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steeds als het met beslissingen te maken heeft die ik met mijn verstand het afgelopen jaar heb moeten nemen en waar mijn gevoel nog helemaal niet aan toe was ... dan gaat het mis. Daar moet ik dus voor waken en alarmbellen voor inschakelen.

Ben ik met mijn toekomst van nu bezig zoals vandaag dan gaat het goed.

Maar hoe krijg ik die alarmbellen ingeschakeld? Heb oude buren al ingeseind dat als ik iets over mijn huis wil weten dat ik er zelf wel om vraag. Ben nu aan het uitvogelen waar ik nog meer de kluts van kwijt raak.

Ook alles per dag bekijken scheelt ... dan wordt de berg niet zo hoog. Ik kom er wel met vallen en opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel aan Mindfulness gehad

dat helpt me in het hier en nu te blijven

zonder de realiteit van plannen en prioriteiten

stellen uit het oog te verliezen.

Ik ben nu nog maar zelden uit mijn evenwicht.

Maar onverwachte tegenvallers zullen er altijd

zijn nu en dan. Gelukkig een stevige basis inmiddels.

Je zult merken dat jij die ook ontwikkelt, zeker

als het je eenmaal gelukt is drank te laten staan.

Kleine stapjes dus in het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt.

Er zit er hier eentje. €280,00 voor 8 keer maar hij is al begonnen. Nieuwe data nog niet bekend. Vind dat acceptabel. Als ik het erg bont wil maken kan ik ook een week naar Frankrijk all in excl reis voor €795,00. Alleen zie ik mijzelf nog niet alleen naar Frankrijk rijden. Wacht dus maar op de nieuwe data.

Ik heb iig de app van VGZ vast op mijn mobiel gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen ... ochtendoverpeinzingen.

Zo goed als ik me de afgelopen 1,5 week geestelijk (op maandag na dan) en lichamelijk heb gevoeld ... zelfstandig, onafhankelijk, zelfbewust... zo slecht voel ik me nu bij het opstaan. Voor het eerst knallende koppijn, misselijk, pijn aan mijn gebit, voorhoofdsholtes, algehele malaise doorspekt met spierpijn van mijn lichamelijke activiteiten. Gelukkig nog steeds geen medelijden met mijzelf ... daar vecht ik tegen, dat wil ik niet meer.

Behoeftes en gedachtes aan alcohol heb ik niet en eigenlijk ook niet gehad nu ik ben gestopt en me daarna fit en actief voel.

Maar dit zijn wel de momenten dat ik denk "ach, het valt misschien allemaal wel mee, misschien krijg ik nu mijn rem wel weer terug ... als ik nu voor de zaterdagavond wat haal ... eentje? DE VALKUIL.

Dadelijk dus maar hard aan het werk met leuke dingen doen, hoef de deur niet uit, lekker eten voorbereiden en koken voor bezoek weekend. De theepot is geduldig en de hoofdpijn is verdwenen na een halve liter water.

En dan het nieuws ... geen borrel meer in films ... lijkt me verstandig. Dat zijn de triggers ... maar dat geldt ook voor een sigaret.

Zo ... van me afgeschreven en nu weer verder met gezonde gedachtes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...