Nata Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Even voorstellen ik ben Natasja en ik drink elke avond een fles rode wijn op waarvan ik verschrikkelijk moe ben. Soms neem ik een pauze voor een week soms voor 2 weken, vooral tijdens de vakantie met mijn ouders want ze drinken geen alcohol. Na het pauzeren keer ik weer om naar het drinken. Ik weet echt niet wat te doen alles lijkt me nu hopeloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Hoi Nata, welkom Erg goed dat je in de gaten hebt én erkent dat je een probleem met alcohol hebt. Nog veel beter dat je nu stappen hebt genomen om daar wat aan te gaan doen, door je hier aan te melden. Hoezo hopeloos dan? Ik ben benieuwd naar wat je doelstelling is. Maar misschien weet je dat zelf nog niet. Of je nu wilt stoppen of af en toe wat wilt kunnen drinken, maakt volgens mij voor het begin niet veel uit. Er wordt gezegd dat je het beste kunt beginnen met een lange periode helemaal niets drinken. Je maakt dan een aantal situaties zonder drank mee en leert daarvan. Daarnaast geef je je lichaam de kans om te ontgiften.Akelei noemt drie maanden; ik hou het eerder op een jaar. Ook ben ik benieuwd naar waarom of in wat voor situatie je na zo'n twee weken dan toch weer ging drinken in het verleden. Verder veel lezen en misschien schrijven hier; er is genoeg te vinden. Veel succes en ik hoop je te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Hallo Nata Welkom Bekend gevoel: hopeloos. Ik kan erover meepraten. Maar je hebt je gemeld en dat is een heel stap, dapper hoor. Ik moet het vaak tegen mezelf zeggen als alles één grote, moeilijke, onoverwinnelijke berg lijkt en ik zeg het nu ook tegen jou: begin met één stap tegelijk. Met veel stapjes/stappen kom je een heel eind. de eerste stap heb je al gezet. Succes en tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sislyn Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Hoi Nata, welkom hier. Dat je hier komt en erover vertelt is al een stap in de goede richting. Je zegt het lijkt hopeloos maar je hebt wel deze actie ondernomen waaruit ik opmaak dat je het anders zou willen. Wat zou jou helpen om iets aan je situatie te doen. Wel eens gedacht om hulp in te schakelen? Ik denk dat het alleen al fijn is om hier je verhaal kwijt te kunnen. Misschien kan er hier met je meegedacht worden of gewoon voor een luisterend oor. Hopelijk laat het lichtpuntje voor jou niet te lang op zich wachten. Ik hoop dat je blijft vertellen wat je bezig houdt en ik wens je veel sterkte de komende tijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Welkom!! Het helpt mij heel erg om veel informatie op te doen. Elders op dit forum is veel te vinden. Suc6!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 en ook een warm welkom Nata wat het forum voor mij deed en doet nog steeds kan ook voor jou het keerpunt worden meis. Dag per dag in het begin kleine stapjes, maken samen een mooi sterk pad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2016 Welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 6 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Welkom Natasja, Weinig nog toe te voegen aan bovenstaande Schrijf vooral veel van je af, maakt echt het verschil. Ik kwam ooit met de moed der wanhoop op een forum aanwaaien, sindsdien niet meer het gevoel dat ik in mijn uppie hoef te knokken. Sámen lukte het plots wel. Tot snel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Hoi Nata, welkom Ook ben ik benieuwd naar waarom of in wat voor situatie je na zo'n twee weken dan toch weer ging drinken in het verleden. Hoi Gerrit, bedankt voor jouw reactie. Ik was bij mijn ouders die geen alcohol drinken. Ze zijn allebei 76 jaar oud en gelukkig blijven redelijk gezond. Mijn vader was altijd enorm streng met mijn opvoeding alles wat in zijn opzicht slecht was werd dadelijk gekritiseerd plus hij hield me telkens in de gaten. Nu ben ik 39 maar heb nog steeds het gevoel zoals "papa vandaag thuis niet =jippie!! alles mag". De bedoeling van alles is roken en drinken. Daarom drink ik tijdens de vakantie met mijn ouders niet maar nadat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Hallo Nata Welkom Bekend gevoel: hopeloos. Ik kan erover meepraten. Dag Jannigje, dank je wel Hopeloos... ja gewoon zo veel keer geprobeerd maar de wedstrijd is telkens weer verloren. Vandaag zit ik vast thuis vanwege de code rood zo blijf ik droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Hallo Nata, Welkom hier. en nee joh, niet hopeloos. Kom lezen en kom schrijven, we hebben allemaal een eerste keer bedacht dat het roer om moet. En het kan ook nog. Helemaal niet hopeloos. Vaak wordt gezegd om maar eens drie maanden niets te drinken, en daarná pas verer te denken. Als je regelmatig een pauze neemt kun je dat met inzet ook. Het loont de moeite. Succes. Dank je wel !!! De tweede dagje is uitgepakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Hoi Nata, welkom hier. Dat je hier komt en erover vertelt is al een stap in de goede richting. Je zegt het lijkt hopeloos maar je hebt wel deze actie ondernomen waaruit ik opmaak dat je het anders zou willen. Wat zou jou helpen om iets aan je situatie te doen. Wel eens gedacht om hulp in te schakelen? Ik denk dat het alleen al fijn is om hier je verhaal kwijt te kunnen. Misschien kan er hier met je meegedacht worden of gewoon voor een luisterend oor. Hopelijk laat het lichtpuntje voor jou niet te lang op zich wachten. Ik hoop dat je blijft vertellen wat je bezig houdt en ik wens je veel sterkte de komende tijd! Hoi Lyn, bedankt, de meerderheid van mijn problemen zit kennelijk mijn hoof in. Ze komen allemaal van mijn kindertijd vandaan. Zo ik ga binnenkort mijn verhaaltje hier plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Hallo Natasja, ook van mij een welkom! Goed dat je hebt voorgesteld. Dit is een fijn forum: steunend en veel tips en herkenning. Wat is je doel of plan? Groeten Nadiah Dank je wel Nadiah, mijn plan is om weer normaal te worden en net zo andere mensen van het leven genieten zonder alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Welkom Natas! Welkom en goed dat je er bent! Herkenbaar verhaal. Kom maar lekker veel hier lezen en schrijven. Hier is het goed vertoeven. En altijd wel iemand om je te steunen! Succes meis! Groet Pumpkin Dank je Pumkin, mooie naam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 en ook een warm welkom Nata wat het forum voor mij deed en doet nog steeds kan ook voor jou het keerpunt worden meis. Dag per dag in het begin kleine stapjes, maken samen een mooi sterk pad. Dank je Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nata Geplaatst 6 januari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Welkom Natasja, Weinig nog toe te voegen aan bovenstaande Schrijf vooral veel van je af, maakt echt het verschil. Ik kwam ooit met de moed der wanhoop op een forum aanwaaien, sindsdien niet meer het gevoel dat ik in mijn uppie hoef te knokken. Sámen lukte het plots wel. Tot snel? Vanavond komt mijn verhaaltje ik moet er ff goed nadenken. tot snel Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 6 januari 2016 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2016 Lees net je draad door. Goed dat je gestopt bent! Ik herken de dagelijkse fles (en in het weekend meer) en al het andere. Grappig genoeg werd bij mij thuis veel gedronken en voelde ik me niet loyaal (is me ook letterlijk gezegd) als ik niet dronk. Ik heb een jaar niet gedronken, dacht toen dat ik het weer aankon, maar kwam er vorige week achter dat ik het mis had. Wist ik al wel, hadden ze me hier ook al aangekondigd. Maar ja - jezelf voor de gek houden - als ik daar eens geld mee kon verdienen... Nu weer droog. Ik werd vanochtend 5 uur wakker met een grafkop en een tong van leer en voelde me meteen weer rot en schuldig - en realiseerde me toen dat ik gewoon verkouden was - want al weer dagen droog. Nog nooit zo blij geweest met verkoudheid. Benieuwd hoe het je verder vergaat. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden