Spring naar bijdragen

Donderdag 3 december


mark

Aanbevolen berichten

Dank jullie voor de sterkte en succes wensen.

Uiteindelijk moet ik het zelf doen, maar wat Hulp kan ik er wel bij gebruiken.

Sinds ik thuiszit van werk is die aanhoudende trek verdwenen en lijk ik ook wat meer uit mijn sombere gevoelens te kunnen stappen...

Echter, er zal toch geld in het laadje moeten komen.

Dusss...

Hoe zorg ik dat mijn stress niveau dusdanig binnen de perken blijft dat ik niet verval in depressie en hervallen in drankgebruik?

Refusal zit er trouwens weer in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan te wachten. 

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg

Mark welkom terug, heb je inderdaad een hele poos niet gezien hier. 

Vlok, ik begrijp dat de uitslag gisteren goed was? Heerlijk, wat een goed 

gevoel moet dat geven voor nu. 

Blondie sterkte straks. 

Maarrr..... gesprek over 'nazorg' ????

Je hebt nog maar net aangegeven dat het niet goed met je gaat..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers :)

Hé mark, hoe is het met je?

Blondie  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

 

Ik ga vandaag bankhoezen maken. Zondag sta ik weer op een markt en krijg de honden van Jan hier thuis. Moet mijn banken goed beschermen omdat een hond zo over mijn banken raast dat ze beschadigen. Dus straks achter de naaimachine en meters maken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee klopt Yvonne,

 

 Ben een jaar weggeweest hier omdat ik dacht dat ik het wel alleen kon, maar ben weer flink op mijn bek gegaan. Zo naar van die drank, kunnen ze het niet gewoon verbieden? :)

 

 Maar zal naar mijn werk, fijne dag frumers.

bewerkt door mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen.

 

Welkom terug Mark, hmm lekker ontbijtje

 

Gefeliciteerd met je verjaardag, bertd!  :)  :sun:  :rose:   :present:

 

Bollie, bankhoezen, hoe maak je die, is dat 1 hoes die precies past? Of is het gewoon een grand foullard?

 

Blondie, ik heb veel gehad aan het uitzoeken samen met een psycholoog welke gedachten en overtuigingen nou verantwoordelijk waren voor de burnout. Blijkt dat veel gedachten en overtuigingen zijn gecreeërd toen we tiener waren die we gebruiken om met slechte gevoelens om te gaan. En om beter over ons zelf te voelen, strategieën uitvoeren die toen wel maar nu niet meer zo goed werken. Zoals nog harder werken als we niet tevreden zijn over het werk en daardoor slecht over onszelf gaan voelen.

 

ofzo

 

Sorry, te weinig sessies gehad om goed te onthouden en het is nog vroeg.  ;)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvon, ik bedoel "nazorg" als in nazorg bij stoppen met drinken.

Dat stoppen zit er inmiddels goed in, maar merk aan mijn gedrag dat ik naar droogdrinken omsla zodra de stress mij teveel wordt.

Groot risico voor herval en om dat te voorkomen vraag ik nu weer hulp.

Afgelopen jaar te vaak in de risicozone...

Ploffie,

Ik heb inmiddels al zoveel therapieën gehad, ook met betrekking tot traumaverwerking (CTG,EMDR,RET, noem maar op) en ik weet dat de crux daar ligt.

Helaas verstandelijk weet ik het, maar op de een of ander manier wil mijn gevoel en daardoor mijn acties erop niet landen.

Afijn, ik ga het zien.

Open mind...

Pfff...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Plofke het zal wel een grand en nog wat worden. Gewoon omdat die stof er zich niet toe leent om mooie hoezen te maken. Het is alleen als bescherming nodig en mieter hem er weer af als de honden weg zijn. Maar ik maak hem wel zo dat het er niet af kan glijden dus moet het wel passend zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlok en Plof er zullen best wel patronen te vinden zijn op internet over bankhoezen, maar als je een beetje handig bent maak je ze makkelijk zelf. Ik doe er niet veel moeite voor omdat ik ze alleen nodig heb als die honden van Jan komen. Mijn hondjes zijn te licht om mijn banken flink te beschadigen. Bovendien gaan ze niet als een gek tekeer. Die hond van Jan heeft flinke A.D.H.D. dus moet ik wel, wil ik iets van mijn banken overhouden. In januari komen ze een paar weken en dan heb ik de hoezen langer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Marcella,

Vaak hebben partners niet in de gate hoe moeilijk het is om adb. te worden en te blijven. Soms ook hebben partners ook wantrouwen omdat het misschien al vaker geprobeerd is om van de alc. af te blijven. En natuurlijk is het heel fijn om wat steun en bemoedigende woorden te horen maar als dat niet gaat zal je toch moeten proberen om door te zetten. Misschien komt het nog wel. En anders zou je eens kunnen vragen hoe hij er over denkt, en aangeven dat je het heel fijn zou vinden als je van hem wat positieve reacties zou krijgen.

Vaak zien ze dat zelf niet tot je iemand er op aanspreekt.

Succes en blijf maar veel schrijven hoor. Je bent niet alleen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcella, wat we zelf verziekt hebben moeten we ook zelf oplossen.

Ik moest ook zelf mijn eigen puin ruimen.

Boos worden is niet helpend, dat schrijf je zelf.

Dan maar de drank, onverschilligheid.

Je hebt er je zelf mee en de mensen om je heen.

Ik ben gefrustreerd vandaag, was vroeger voor mij ook een rede om drank te halen.

Boos, gefrustreerd, mooi weer, slecht weer.... Wanneer niet eigenlijk......

Mijn frustratie bestaat uit apparatuur wat niet op elkaar aansluit.

Kabeltje zus, zo.

Winkel bellen, ernaar toe, proberen....

Drank gaat me echt niet helpen het probleem op te lossen, haha...

Het idee, nee, geen zucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...