Spring naar bijdragen

ik ben leila


leila

Aanbevolen berichten

Ik voel dat ook wel, dat er rust weer komt op het forum.

En fijn dat je het dagpact op wilt gaan pakken.

Ik durf de 40 dagen (nu nog) ook niet aan en ben bij met elke droge dag. 10 van 13 is voor mij al heel wat. Mag gepast trots zijn en jij ook!

 

Je tracht het beste te doen.

Hier schrijven kan mede maken dat je bij de les blijft?

 

Tot gauw Leila!! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leila,

 

Net jou hele draadje gelezen. Wat heb jij het goed aangepakt. Ik hoop ook zo ver te komen.

Ik lees wel veel herkenbaars. Ik ben ook wel eerder gestopt. Na een tijdje dacht ik wel weer " sociaal" te kunnen drinken en mijn omgeving met mij, want die snappen de ernst niet: " zie je wel dat je het wel kunt, gewoon een paar drankjes!"

Bij mij sloop het er dan al snel weer in; eerst alleen die verjaardagen, dan weer eens een vrijdag avond borrel en voor ik het wist was er elke dag wel iets om te vieren, te vergeten of om te ontspannen met alchol.

Ik zeg niet dat dit bij jou zo zal gaan. Bij mij wel.

Ik hoop dan ook dat ik ook zo lang ga kunnen stoppen en er deze keer niet na een tijdje instink dat " ik kan best sociaal drinken" .

Sterkte met de draad weer oppikken!

bewerkt door mikki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zo dat is ook weer in the pocket, bij de praktijkondersteuner geweest en al mijn bloeduitslagen waren supergoed.

gaan proberen medicijnen verder af te bouwen.

 

is toch wat ,dat afvallen en (nagenoeg)geen alcohol dit op kunnen leveren.

 

had wel een moeilijk moment vanavond, kan er  niet veel over vertellen, maar verdrietig nieuws gehad. triggerde me wel even, maar toen een 0 % rosebiertje met ijs genomen, en toen was het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ben ik weer na een tijdje.

schreef ik zaterdag nog zo stoer dat ik hooguit 1 keer per week drink is het dit weekend toch 2 keer geworden en ben nu aardig duf van het weekend.

 

toen ook gezegd , dan stop ik weer en dat is precies wat ik ga doen. wil sowieso weer 8 weken stoppen, en zien van daaruit wel weer.

pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er was geen onderliggende reden. gewoon samen met mijn man.. ook niet doorgedaan tot we lam waren, maar het feit dat ik toch een drankweekend achter de rug heb zit me niet lekker.

 

ik wil dat gevoel weer terug lady van die 8 weken, weer ervaren. weer de rem erop.

 

en nee, ben nog steeds niet zover dat ik zeg, het hoeft niet meer van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hardnekkige aanname, ik ken hem: dat het gezelliger is met wijn oid erbij.

Om me heen zie ik meer en meer 65 plussers die er niet goed meer tegen kunnen en dan een half glas wijn nemen.

(voor de gezelligheid) Of niets, of water. Ik merk gelukkig al dat ook dat halve glaasje niets brengt dan dat oude valse beeld.

 

Een aanname is een vastgezette gedachte.

Best goed om eens gedachtes los te morrelen. (mee bezig, ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik blijf ook wel hoor, lees altijd mee. Het gaat gewoon weer de verkeerde kant uit en kan het tij niet keren op het moment.

Zit nu lekker in het zonnetje, man en ik zijn beiden vrij en dan is de verleiding te groot voor mij blijkbaar. Ik wil jullie niet vervelen of zelfs triggeren met mijn (drank) verhalen en daarom meld ik me wel weer als ik wat beters te vertellen heb, maar lees dus wel. Dat helpt mij wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist nu blijven schrijven leila

triggeren is altijd mogelijk,

zowel hier als elders

wat wij daarmee doen

is onze eigen verantwoordelijkheid.

kom op, je kunt m ook omdraaien meis

als jij ons jou laat steunen

help je ons weer als anti trigger

is dat omdenken?? geen idee

maar kies voor jezelf!! liefst droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leila.

Je droge dagen zijn niet weggegooid met deze uitglijder van je. Knap dat je nu de draad weer oppakt!

Hoelang had je nou niet gedronken?

 

Je hebt met je man lekker in het zonnetje gezeten. Misschien is dat voor jou in deze fase een situatie, die je moet vermijden. Of niet in het zonnetje zitten, maar samen een wandeling maken. Of zoiets. Het heeft mij in het begin erg geholpen om steeds vooruit te kijken naar waar de valkuilen lagen, om daar vervolgens dan iets anders voor te bedenken. Patronen doorbreken. Mij heeft dat goed geholpen.

 

Veel succes Leila!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Goed dat je het weer oppakt. En haal je maar weer voor de geest hoe fijn die droge weken waren!

Ik weet inmiddels uit ervaring dat het steeds lastiger wordt.

 

Dus hup Leila...leer van deze ervaring..misschien ook met je partner bespreken dat gezellig in de zon een biertje voor jou niet werkt?

 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...