Spring naar bijdragen

Nieuw hier


tomtom2

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ha Tomtom,

 

Wat een vreselijk bericht vandaag. Je hebt ergens gezegd dat van je afschrijven helpt. Doen. Dit is de plek, als je wil. We lezen en leven met je mee.

 

En neem de eerste niet. Je wil terug naar de fijne maanden waarin je alcohol vrij was. Daar hoort het verwerken van nare dingen bij, hoe vreselijk ze ook zijn.

 

Ik heb zelf baat bij het dagpact op de dagdraad. Ik weet ff niet of jij daar ook aan mee doet maar je bent uiteraard van harte welkom. Inschrijven kan op elk moment van de dag/avond.

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Quote Tomtom
"Wat ik wel weet, maar nog niet voel, is dat geluk niet iets is dat je gewoon kan ontkurken, in een glas gieten en vervolgens in je lichaam gooien. Geluk is een bijproduct. Een bijproduct van een leven waarin je zelf in controle bent, zelf je richting kan bepalen en waarin je je bewust bent van je omgeving en je leven. Een geluk dat je aan komt waaien, dat uit een fles of pilletje komt is geen geluk maar is slechts verdoving. 
 
 
Zo, dat moest er even uit.."
 
Wat een eye opener heb je voor me opgeschreven.  Ook ik had een nare dag, vooral gisteren. Werkstress komt nu veel harder binnen zonder verdovend laagje waar ik naar uit kan kijken. Gister en vandaag venijnige wijn-trek die zeurend op de achtergrond aanwezig is.  Ik merk dat ik loop te bedenken hoe ik van dit forum kan afkomen. Zeggen dat ik de handdoek in de ring gooi is het meest eerlijke wat ik kan zeggen. Andere redenen zijn smoesen, zoveel inzicht heb ik wel. 
 
Het lijkt erg op stoppen met roken dat * gevoel van te willen drinken. Het is zeker niet elke dag aanwezig (moest er nog bijkomen trouwens) maar het dient zich aan bij ongezouten stress. 
 
A.s. dinsdag heb ik een afspraak met een coach/therapeut. Ik wil dan kunnen zeggen dat ik een maand niets gedronken heb ....en de rest ook, dat ik er schrikbarend meer moeite mee heb dan verwacht.....
 
Heel veel sterkte Tomtom,  En bedankt voor je, letterlijke en figuurlijke nuchtere inzicht   Geluk is een bij-produkt wat volgt op een leven waarvan je zelf de regie hebt (in mijn woorden). 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thomas, ik had laatst ook zo'n dag. Zwaar beledigd en nog wat negatieve emoties, zonder dat ik daar nou veel aan kon doen zonder dat de <piep> zou uitbreken en ik mezelf schade zou doen. Vroeger loste ik dat soort zaken op door gewoon wat vroeger te beginnen en wat meer te drinken.

De dag erna was het weer wat minder heftig allemaal en nu, een paar weken verder, is het alleen nog maar een hobbeltje geweest, achteraf gezien.

 

Ik denk dat dergelijke dagen er ook gewoon bij horen. We hebben daar geen controle over, alleen over hoe we er zelf op reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tom,

Ik zit serieus te denken over wat je schreef. Dat geluk afhankelijk is van in controle zijn.

Dan geloof ik best dat controle afgeven aan drank nefast is om gelukkig te zijn.

Maar ook dat er veel teveel dingen gebeuren in het leven waar ik geen controle over heb.

Ik hoop dat er een soort innerlijke stabiliteit bestaat waardoor die externe factoren niet meer zoveel invloed hebben. Die zoek in dus nog.

Ik hoop van harte dat een nachtje slaap je heeft geholpen!

Knap dat je niet hebt gedronken!

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weet je wat? Ik heb voor mij iets nieuws gedaan: het opschrijven in plaats van het opkroppen (...)

 

Maar de stabiliteit vinden is niet makkelijk, dat is volgens mij continu oefening zodat ik niet, zoals gisteren, me compleet van slag voelde. Denk ik.

Ik heb echt bewondering voor je TomTom. Dat je het droog houdt in deze barre weken én dat je naar fundamenteel nieuwe wegen in jezelf zoekt om om te gaan met destabiliserende invloeden van buitenaf. Ik denk zelf overigens dat het niet altijd stabiel hoeft. Het leven is soms gewoon zwaar * en daar raak je je stabiliteit soms van kwijt. Zo is het nu eenmaal en voor kinderen is het prima om dat te zien bij een ouder. Dan mogen zij er ook zijn met hun emoties.

Zolang je het maar niet weg drinkt allemaal. Want dat is niet ok. Maar juist dat leef je (mij) voor.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijn draadje is dit aan het worden zeg. Leerzaam. Herkenning. Compleet uit het lood geslagen zijn door een (reeks) beledigingen waar je je niet tegen kunt verzetten. Ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik het kennelijk belangrijk vond (vind) hoe anderen over me denken. Terwijl ik wéét dat niet de hele wereld mijn vriend zal willen zijn, probeer ik dat toch te bewerkstelligen. Zinloos geweld om anderen te willen veranderen. Maar goed, dat gold voor mij en dat hoeft niet voor jou te gelden.

 

Hoe dan ook, fijn dat je zo helder en herkenbaar schrijft. Je bent niet alleen in dit soort kwesties, sterker nog, heb je enig idee hoeveel je anderen helpt door er zo open over te schrijven? Dat het niet raar is wat je voelt of meemaakt? Dat je niet raar bent? Maar juist heel mooi, heel gewoon een eerlijk mens.....

Dank voor jouw lap tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mod is wel druk bezig zeg, ik kreeg al een waarschuwing omdat ik ***** (rijmt op boten:-) geschreven had. Lijkt me enigszins overdreven, dat is namelijk precies hoe ik me voel en heeft niks met "schuttingtaal" te maken..:-)

 

Hahaha.....ik heb ook een waarschuwing gekregen voor hetzelfde woordgebruik  :face-icon-small-shocked:

 

voortaan maar iets zeggen in de trant van "heel naar", "vervelend" "potverdriekaatjes"  :heart:  :rose:  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hey Tomtom, ik schrik nogal  erg snel hoor, ik ben juist blij dat je het opschreef en als ik altijd zo kritiek zou krijgen zoals jij dat gaf dan was ik een heel gelukkig mens!

Ik ga mijn risotto eens met verjus (en bouillon) maken, goed idee en dan niets tegen manlief zeggen. Verjus hebben we begin dit jaar zelf proberen te maken van onrijpe druiven, super zuur en dus een lekkere oempf van zuur in je eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Doei allemaal (tenminste de echte frummers),

 

ik heb besloten, na een paar dagen bedenktijd, om er mee te stoppen op dit forum. Daar zijn een aantal redenen voor, de belangrijkste reden is dat dat ik er vele malen beter voor sta dan vier maanden geleden (waarvoor dank aan iedereen die me op dit draadje heeft ondersteund!).

 

Dat is echter niet de belangrijkste reden omdat ik best mensen wil helpen, aangezien ik ook geholpen ben. Mijn conclusie na het hele Plop verhaal, en met name de reactie van de moderator die nog steeds iedereen strafpunten geeft die de naam noemt (nog even en in navolging van Jahweh krijgt Plop een hele schare volgers :-)) is dat ik me hier niet meer prettig welkom voel. Ik weet zo goed als zeker dat er enkele nep accounts bezig zijn maar het is veel makkelijker om alles in de doofpot te stoppen dan om er iets aan proberen te doen. Dat zou ik inderdaad ook kunnen doen, wegkijken en naar mezelf kijken, maar daar kies ik bewust niet voor. Mijn herstel plan is er juist op gericht om dingen waar ik problemen mee heb onder ogen te zien en er iets mee te doen. Als ik vervolgens zelf "the name that can't be mentioned" niet mag noemen, ben ik er klaar mee. Ik vind dat van dergelijk kinderachtig/belerend niveau, dat ik me maar richt op de dingen waar ik zelf geestelijk wel verder mee kom. Het heeft me ook weer de kracht van de wekelijkse meetings bij AA laten zien waar je met anderen in een vertrouwde omgeving over je problemen kan praten en dat zal ik zeker blijven doen. 

 

Houd het droog allen, 

 

TomTom2. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga goed Thomas.

Ik begrijp wat je schrijft. Zelf kijk ik er toch iets anders tegenaan, maar dat maakt niet uit.

Je gaat je deelname aan de AA-bijeenkomsten weer met hernieuwd enthousiasme vervolgen en dat moet voldoende zijn voor je.

Ik denk dat dat prima kan. Daar wens ik je natuurlijk alle succes mee.

Ga goed Thomas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdomme TomTom. Ik begrijp je besluit en deel je mening. Ik ben slecht in afscheid nemen en ik zat al met tranen na het muziekdraadje. Ik je missen.

 

Dat je besluit vergemakkelijkt wordt doordat je zo goed in je vel zit vind ik fijn om te horen. Dat verdien je ook na je keiharde werk de afgelopen maanden. Ik zou denken als jou afgelopen vier maanden aan kon, dan kun je ook de komende 40 jaar aan.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...