Spring naar bijdragen

Hallo hier ben ik dan terug


HappyDays

Aanbevolen berichten

Zal ik zeker doen. Gisteren met een vriendin iets gaan drinken. Eerst lukte het. Zij koffie ik koffie. Zij biertje ik thee. Zij biertje ik cola. Dan voorstel van haar, laten we iets gaan eten. Zij glas rode wijn, ik koffie. Toen kwam de lekkere pasta en was ik verkocht. Bestelde een glas rode wijn. Nadien had ik de smaak te pakken. Vriendin naar huis. Ik naar de kroeg om de andere stomme alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg herkenbaar. Ik heb een vaste sportavond en daar wordt goed doorgedronken door een aantal mensen. Ik deed daar vrolijk aan mee natuurlijk.

Toen ik stopte ben ik vroeger naar huis gegaan. Met andere momenten waar drank werd geschonken heb ik dat ook gedaan. Eventjes hhield ik het wel vol, langer vertrouwde ik mezelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frieke het kan wel weer, eentje, twee, nou hooguit drie.

De meesten kunnen dat wel een week of wat, sommigen vallen meteen door de mand.

Wees maar blij dat het meteen mislukt is, want nu weet je dat maar vast.

Je hebt geen enkel excuus dus om die ene, nog te nemen, en wat voegt die toe?
Je lekker pasta zou ook lekker geweest zijn zonder wijn.

Mensen die bewust en oprecht minderaars willen worden, wordt aangeraden een jaar

niets te drinken. Dan weet je dat je kunt stoppen, dat je lijf en psyche ontgift zijn en

dat je nieuwe keuze er niet een is uit, jezelf voor de gek houden (zoals nu wel).

Waarschijnlijk wil je tegen die tijd niet eens meer. En zie je om je heen, hoe vaak mensen

zichzelf voor de gek houden met drank, ook de niet(???) probleemdrinkers/alci's.

Maar iedereen die hier komt schrijven heeft al wel een probleem met drank.

Dus gewoon, dag per dag nu, geen alcohol voor jou. Voor mij ook niet trouwens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi meya,

Goed hoor lekker geslapen zonder alcohol. Vandaag dag 3 en ik hou het droog. Hoe verging het je gisteren?

 

Klasse dat je het droog houdt. Ik zit nog in de ontdek en plan fase maar vorder daar wel mee. Heb jij nou eigenlijk een echte harde keuze gemaakt tussen stoppen of minderen? Of ben je daar nog over aan het twijfelen (zoiets schreef je ergens)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meya en Akkordeon,

Meya ik dacht aan minderen maar ik weet al jaren dat dit maar goed is voor enkele dagen. Ik val dan sowieso terug in mijn oude patroon. Dus volledige stop is beter voor mij. Ik dronk ook meerdere malen mijn kater weg soms al van in de morgen. Ik was dus al geruime tijd niet goed bezig. Akkordeon het lukt me wel voor het ogenblik. Makkelijk is anders maar ik hou het toch droog. Ik had het slechter verwacht dus eigenlijk valt het wel mee :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij betekende dat meevallen

dat ik het voorwerk al had gedaan

op weg naar mijn definitieve keuze toe.

En dat was verre van gemakkelijk geweest.

Er volgde een euforie fase, die ook leek te triggeren,

maar geen haar op mijn hoofd die de hele weg nog

ooit af wilde leggen, dus nu blijft dankbaar zijn over;

ik hoef niet meer, echnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Eerst en vooral wens ik jullie een fijne zondag. Ik ben geen schrijfster maar zal hier toch het een en het ander proberen van me af te schrijven.

Ik ben 44 jaar en drink al vanaf mijn 16 de heel veel. Toen ik 20 was ging ik 3 x in de week naar de kroeg. Vele momenten wist ik bijna niets meer van dit nachtelijke stappen. Toen kon ik nog enkele dagen van de alcohol afblijven tijdens de week. Zo vergingen de jaren. Op mijn 25 ste leerde ik mijn vriend kennen, die is 2 jaar jonger dan mij. Hij dronk ook heel veel. Dus we hadden  op dit gebied elkaar wel gevonden. Een bepaalde periode verliep het beter, we spaarden voor een eigen koophuis en volbrachten onze droom. 10 jaar geleden begon het drankgebruik alsmaar terug slechter te worden. Voordien had ik nooit een kater weggedronken. Vanaf toen deed ik dat wel. Niet elke dag (gelukkig maar) maar toch was het niet zeldzaam. Toen drong het bij mij al binnen dat ik een probleem had. Bert daarintegen kon er toch wat beter mee om dan ikzelf. Hij dronk niet altijd zijn kater weg. De laatste 5 jaar probeerden we ook af en toe er iets aan te doen. 1 x per jaar een weekje droog houden en toen dachten we zie je wel wij zijn geen alcoholisten. Maar dat zijn we wel! Ik heb meer problemen dan Bert want hij kan soms na 4 biertjes naar huis komen en niets meer drinken. Ik kan dit niet. Geef me 1 en ik ben verkocht. Ik ben een maand geleden naar de HA geweest maar die wou mij geen refusal geven. De HA zei dat het toch aan mij ligt of ik die pillen wel ging nemen . De HA wou dat ik het op eigen kracht ging proberen, of naar een zelfhulpgroep ging gaan. Het enige dat ik jammer vind is dat Bert het eigenlijk allemaal in het belachelijke trekt. Maandag wou hij naar de kroeg, ik ging mee en hield me sterk. Terwijl ik daar zat met mijn thee zat ik met mijn mobiel op ADB en het lukte me. Vrijdag lukte het niet. Hij drinkt waar ik bij ben en heb het daar zeer moeilijk  mee. Ik kom in de verleiding en denk dat 1tje dan geen kwaad kan. Maar dan vraagt hij aan mij moet je nog een biertje en dan ben ik vertrokken. Ik verwijt hem dan als we terug thuis zijn dat hij mij er niet op gewezen heeft dat ik ging stoppen met drinken. Gisteren toen ik met hoofdpijn van het drinken in de sofa zat wees hij me er dan wel op. Hij zei denk nu maar niet dat ik om iets naar de AH ga.

Maar toch steunt hij mij niet zoals ik zou willen, hij lacht er soms mee. Voor Bert is het leven een feest maar voor mij nu even niet. Ik wil mijn lichaam laten herstellen van de schade. Bij deze terug dag 2 en ik maak er een mooie en droge dag van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend: voor echte alcoholisten bestaat er niet zoiets als matigen: het is alles of niks. Je moet dan op gegeven moment alleen voor jezelf kiezen want anders komt het niet goed. Niet dat ik het zo goed doe: ik ben zelf na 15 maanden droog hard teruggevallen en heb twee dagen non-stop gedronken. Maar dat kan ik niet meer veranderen: wel kan ik vandaag weer een dag droog staan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draad opnemen en proberen een mooi nuchter leven weer op te bouwen inderdaad. Als je vriend echt van je houdt zal hij, zonder het misschien te begrijpen, je helpen. Mijn vrouw heeft zo'n hekel aan alcohol gekregen dat wij niks in huis hebben en zij drinkt ook niet meer om mij te helpen. Dat laatste hoefde niet voor mij, maar zij vindt het belangrijker dat ik in leven blijf ipv dat zij een glaasje wijn drinkt op dit moment..ook voor haar is de lol ervan af..

Maar je hoeft het niet zelf te doen: zoek een goede zelfhulpgroep en zoek steun. Gisteren hebben twee vrienden van de AA me er doorheen gesleept, twee uur lang op bezoek geweest en hebben ze voor Antabus gezorgd. Je kan het niet alleen is mijn ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vriend,

Ik zit hier met een partner die zegt me te willen steunen, maar die eigenlijk niet wil dat ik stop. Dan is hij zijn drinkmaatje kwijt...

Echt niet makkelijk.

Maar je doet het voor jezelf! Neem die eerste niet! Dat is echt veel gemakkelijker dan stoppen na 1.

Partner zei zelfs vorige week dat alcoholisme niet bestaat. Het is een excuus volgens hem. Dan vraag ik me af waarvoor dan? Om voor mezelf te weten dat ik nooit meer een glas kan drinken? Leuk vind ik dat ook niet. Maar het is niet anders voor mij. ( waarschijnlijk voor hem ook niet, van daar)

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is ook zo Accordeon ze zijn hun drinkmaatje kwijt. Maar het is inderdaad aan ons om naar ons eigen hart en lichaam te luisteren.

Mijn partner heeft evenzeer een groot probleem met alcohol alleen ziet hij het nog niet in.

@ tomtom het is voor mij een grote drempel om de stap te zetten naar de AA

Als het me deze keer niet lukt op eigen houtje doe ik het wel.

Ik ga een beetje mijn hoofd gaan klaren in de buitenlucht. Tot vanavond :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net als tomtom schrijft dat het alles of niets is; bij mij was het ook Uit of Voluit.....

Frieke, is het een idee om de naam van je partner uit je tekst te halen? Het is een anoniem forum en hij is vast wel gesteld op privacy.

Knap dat je hebt besloten om je lichaam te laten herstellen. Die investering komt je niet aanwaaien maar je lichaam zal je erom belonen.

Ik beloof je dat ik maandag niet naar de kroeg zal gaan. Zullen we 's avonds wat schrijven op dit draadje?

Sterkte voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt om mijn draadje te lezen. MG misschien heb je wel een beetje gelijk hoor. Ik moet het zelf doen en niet proberen om de schuld bij iemand anders te leggen. Ik zal daar eens goed over nadenken. Ik weet ondertussen al dat het alles of niets is. Ik giet het zelf naar binnen niet een ander. In ieder geval vandaag bleef het droog. Ik had gewoon die refusal graag als stok achter de deur gehad.

@ monster het zijn virtuele namen hoor. Ik schrijf gemakkelijker zo. Is een idee hoor ipv mee naar de kroeg op het draadje schrijven.☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...