Spring naar bijdragen

ik weet geen titel

Gast hub

Aanbevolen berichten

"Mijn God",

Ik heb toch nergens gezegd dat hij 'weg moet', ik schrok wat van die post ineens, daar gaf ik een reactie op, zelf wel je pijp open trekken, maar owee als iemand er wat van zegt.

En dan de rest die er weer bovenop duikt om het ventje te betuttelen, laat het hem lekker zelf oplossen.

Er hoeft niemand weg, maar een ander je eigen spiegel voor houden werkt nu eenmaal niet, die persoon heeft een ander beeld van zichzelf, ook als hij/zij uit beleefdheid maar netjes 'dankjewel' zegt.

Ik heb je overigens in de reactie zelf geen 'raad' gegeven, maar even je eigen spiegel voor gehouden, dat werkt namelijk wel,..

Wie kaatst kan de bal verwachten, please grow up!

Het is al opgelost en ik raporteer geen mensen, daar ben ik veel te direct voor, dus zie het als een compliment dat de MOD het verder door de vingers gezien heeft, wel van de drank af blijven en volhouden jij, zo dramatisch was het nu voor de rest ook weer niet. :rose:

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met iedereen. Prima tekst zou het waarderen als iemand zo direct tegen me is. Dat mag best als het relevant is.

Ga toch niet weg hierom.....

Dat ene woord is inmiddels al weg hoor, welke 'tekst' heb jij beoordeeld denk je!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ene woord is inmiddels al weg hoor, welke 'tekst' heb jij beoordeeld denk je!?

De tekst die jij quote.

En ik reageerde op Hub omdat ik wil dat hij blijft. Ik vind dat jij veel te veel de boventoon voert in de draad van de ander. Iemand dreigt weg te gaan en elk iemand die weg gaat is een alcoholist die ik deze site, deze kans om adb te zijn zo gun. Daarom wil ik dat mensen blijven. Daarom reageerde ik, niet om met jou in discussie te gaan. Daar vind ik de draad van de ander de plek niet voor. Jij schrijft er boven op duiken om te betuttelen. Je begrijpt de werkelijke motivatie denk ik niet. Dit draait niet om jou, deze draad is inmiddels wel vrijveel jij. Dit draait om Hub en dat ik Hub goed gelezen heb en zijn tekst is prima vind ik. Dat wil ik hem laten weten.

En nu weer het woord aan Hub. Dat hoop ik, dat hij blijft en verder schrijft. Hub waar ben je....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekst die jij quote.

En ik reageerde op Hub omdat ik wil dat hij blijft. Ik vind dat jij veel te veel de boventoon voert in de draad van de ander. Iemand dreigt weg te gaan en elk iemand die weg gaat is een alcoholist die ik deze site, deze kans om adb te zijn zo gun. Daarom wil ik dat mensen blijven. Daarom reageerde ik, niet om met jou in discussie te gaan. Daar vind ik de draad van de ander de plek niet voor. Jij schrijft er boven op duiken om te betuttelen. Je begrijpt de werkelijke motivatie denk ik niet. Dit draait niet om jou, deze draad is inmiddels wel vrijveel jij. Dit draait om Hub en dat ik Hub goed gelezen heb en zijn tekst is prima vind ik. Dat wil ik hem laten weten.

En nu weer het woord aan Hub. Dat hoop ik, dat hij blijft en verder schrijft. Hub waar ben je....

Ohja, dat van een persoon die met overdreven uitgebreide teksten zijn meningen en bevindingen bij iedereen door de gleuf probeert te duwen, als ik op iemand reageer hoef je jezelf daar zelfs helemaal niet in te mengen, anders gaat het je hoe dan ook tegen staan, dat je me niet mag of wat dan ook interesseerd me niks, maar doe niet zo overdreven ajb alsof je me ook maar iets zegt.

Kennelijk was mijn reactie helemaal niet alsof ik 'de boventoon wil voeren', maar juist gepast, de MOD heeft het aangepast, vorige week liepen er ook mensen moeilijk te doen over dingen die ik geschreven had, terwijl ik zelf ook dacht dat het best mee viel, daar houd ik verder zo goed mogelijk rekening, maar jij* e nu mateloos, door net te doen alsof je veel wijzer bent, die onzin van jou houd ik dus ook geen rekening mee.

Ik laat jou aan me voorbij gaan, ik had je kennelijk goed ingeschat!

Dag manneke,.. :P

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tekst die jij quote.

Daarbij in de gequote tekst is het ook aangepast, dus je hebt niks beoordeeld, dit zie ik als partij trekken, een ander onderuit willen halen, terwijl ik wel weet dat zelfs Hub dat niet nodig heeft, die kan goed voor zichzelf spreken.

Ga ajb iemand anders vervelen jij!

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohja, dat van een persoon die met overdreven uitgebreide teksten zijn meningen en bevindingen bij iedereen door de gleuf probeert te duwen, als ik op iemand reageer hoef je jezelf daar zelfs helemaal niet in te mengen, anders gaat het je hoe dan ook tegen staan, dat je me niet mag of wat dan ook interesseerd me niks, maar doe niet zo overdreven ajb alsof je me ook maar iets zegt.

Kennelijk was mijn reactie helemaal niet alsof ik 'de boventoon wil voeren', maar juist gepast, de MOD heeft het aangepast, vorige week liepen er ook mensen moeilijk te doen over dingen die ik geschreven had, terwijl ik zelf ook dacht dat het best mee viel, daar houd ik verder zo goed mogelijk rekening, maar jij* e nu mateloos, door net te doen alsof je veel wijzer bent, die onzin van jou houd ik dus ook geen rekening mee.

Ik laat jou aan me voorbij gaan, ik had je kennelijk goed ingeschat!

Dag manneke,.. :P

Daarbij in de gequote tekst is het ook aangepast, dus je hebt niks beoordeeld, dit zie ik als partij trekken, een ander onderuit willen halen, terwijl ik wel weet dat zelfs Hub dat niet nodig heeft, die kan goed voor zichzelf spreken.

Ga ajb iemand anders vervelen jij!

Je gaat nu veel te ver in persoonlijk aanvallen. Je gebruikt taalgebruik waar ik niet van gediend ben. Het boeit me niet hoe jij het ziet. Ik schreef iets aan Hub in zijn draad. Ik kies geen partij want je bent geen partij. Je maakt een hoop hinderlijk geschreeuw en persoonlijke beledigingen naar me om de aandacht naar je eigen ego te trekken. Ik schreef iets over Hub en was in gesprek met hem. Als je me wil excuseren. Ik ga verder met die discussie met hem als hij terug wil komen. Dat is wat ik hoop.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat nu veel te ver in persoonlijk aanvallen. Je gebruikt taalgebruik waar ik niet van gediend ben. Het boeit me niet hoe jij het ziet. Ik schreef iets aan Hub in zijn draad. Ik kies geen partij want je bent geen partij. Je maakt een hoop hinderlijk geschreeuw en persoonlijke beledigingen naar me om de aandacht naar je eigen ego te trekken. Ik schreef iets over Hub en was in gesprek met hem. Als je me wil excuseren. Ik ga verder met die discussie met hem als hij terug wil komen. Dat is wat ik hoop.

Hub hoeft niet terug te komen, want Hub is niet weg gegaan, was er ook de bedoeling helemaal niet van, het is duidelijk dat je dacht me het zwijgen op te kunnen leggen, maar ik was zelf in gesprek met hem en niet met jou, dus jij had je er buiten moeten houden!

Snap je het nu eindelijk?

Je teksten zijn erg uitgebreid, maar ook erg leeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hub,

Ik schrok wat van je post gisteren, maar verder geen nood aan de man, ik stelde een vergelijking met hoe ik zou reageren ALS die post bij wijzen van spreken tegen mij gericht zou zijn geweest, had ik misschien ook niet hoeven doen.

Blijf gewoon lekker komen en lekker veel schrijven en laat wat ik zei maar overwaaien, het beste voor dit moment weer en volhouden kanjer. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vierde WEEK. Ik kan me jouw posting van je derde DAG nog herinneren. Hel. En nu herken je het gevoel van dankbaarheid.

Fantastisch toch?

Ik heb nog nooit lichamelijke pijn moeten lijden, laat staan 5 jáár. Daar is Stoppen, en Craving dan toch niks bij?

Dank je wel voor het delen. Jij en jouw posting zal ik proberen mij komende periode dagelijks te herinneren om dankbaar voor te zijn.

(totdat ik het óók vergeet he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Hub. Schrijf maar lekker af en toe hoor.

Het verdwijnen van de dakbaarheid. Dat is voor mij één van de redenen om actief te blijven met mijn alcoholverslaving.

Ik wil niet dat ik dat als vanzelfsprekend ga beschouwen; in ieder geval vandaag niet. Morgen waarschijnlijk weer niet.

Ga goed Hub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hub,

Dit keer begrijp ik je post niet helemaal. Niet dat ik er een oordeel over heb. En misschien bedoel je wel hetzelfde als ik maar dan anders gezegd?

Ik had maar 3 jaar pijn. Ik zat uiteindelijk een jaar in een rolstoel. Tot 19 jaar geleden. Het is inderdaad zo dat ik er niet meer elke dag bij stil sta dat ik niet meer kon lopen. Maar elke keer dat het mijn gedachten kruist, ben ik ongelofelijk blij dat ik het nu wel kan. Al zal een bergtocht of een fietstocht nooit meer tot de mogelijkheden behoren. Ik kan gaan zonder pijn!

Zo gaat het nu bij mij ook met de drank. De meeste dagen ben ik er echt niet mee bezig. Op mijn draad staat meer over psychische moeilijkheden dan over drank. Maar elke avond als ik mijn refusal neem, ben ik zo blij dat dat met een helder hoofd is!

Als het voor jou moeilijker is om dat vast te houden, kan je misschien een lijstje maken voor jezelf? Nadelen van drinken, voordelen van nuchter zijn?

Het zou zo zonde zijn om te hervallen omdat je vergat welke hel het eigenlijk was.... Denk ik dan.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Maar voorlopig kom ik nog niet verder dan het voornemen om vandaag niet te drinken.'

Dat lijkt me voorlopig een prachtige zin. Die ga ik weer een poosje inzetten als eindconclusie, als ik weer es loop te malen en te miepen. Mij ontbreekt het óók regelmatig aan dankbaarheid, aan vertrouwen en aan de eenvoud. Dank voor je wijze les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hub,

Natuurlijk kan je ook nuchter blijven in je vertrouwde omgeving. Want dat is wat jij wil!

Het verleden valt ook volgens mij niet te begraven. Al lijkt het me ook wel een aantrekkelijk idee. Anderzijds heeft dat me gemaakt tot wie ik nu ben. En daar ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Ik heb dus geen andere keuze dan te leren leven met dat verleden.

Vandaag nemen we de eerste niet!

En we zijn goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik geweten had dat ik het kon en wat het me had opgelevenrd

Had ik het misschien wel kunnen opbrengen alleen de stoppen.

Voor mij was het destijds een sprong in een bodemloze put.

Ik was al te ver heen om alleen de stoppen.

Heb wel ZELF de beslissing gemaakt om te stoppen.

En dat is een hele belangrijke factor om te stoppen.

Daar begint het mee.

Succes Hub

5 weken alcoholvrij...top...die geef jij toch niet zomaar op.

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...