Spring naar bijdragen

zondag 30 augustus 2015


eline

Aanbevolen berichten

Arghhh...

Mag je mij toch even vertellen hoe je dat doet Jopie.

Zit me hier verschrikkelijk op te winden.

Stoppen gehaald.

Was er inmiddels achter dat buitenstopcontact van de buitenverlichting de boosdoener moet zijn.

Hoopte op kortsluiting op mijn timer, maar bij nieuwe stop erin zetten sprong ie vonken gevend direct weer.

Daar gaat mijn planning.

Waarom gaat het nu nooit zoals ik graag wil en gepland heb.

Nog maar een bak koffie nu voordat ik dat stopcontact eraf ga slopen.

Anders zit ik morgen nog steeds met allemaal verlengsnoeren en kabels door mijn huis.

Bah...

Wat mis ik nu mijn peuk

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch duinen geworden. Amsterdamse Waterleiding Duinen zijn altijd zo mooi. Ga denk ik naar het strand daar boek lezen en dan terug. Als het niet te druk is mezelf trakteren op een pannekoek.

Vlokje....Hoop dat de schade meevalt...wat heb je wel niet gedaan dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

 

Ik ben sjacherijnig en boos :angry:

 

Ik heb geen idolen meer, maar als ik er eentje zou hebben dan is het Valentina Lisitsa. Ze is een van de beste pianospeelster van de wereld en een schat van een mens. Ze komt uit de Oekraïne en woont nu in de Verenigde Staten.

 

Ze heeft ooit iets getweet tegen de huidige regering in Kiev. En nu wordt er politieke spelletjes gespeeld, geïnsinueerd en geframed, waardoor men haar optredens annuleert en waar het kan gecensureert.

 

En nu heeft zelfs KLM haar stukken van de playlist afgehaald! :angry: :angry: :angry:

 

http://www.rt.com/news/313784-ukrainian-lisitsa-dutch-airline/

 

Ik weet zeker dat diegene die bij de KLM haar van de playlist heeft afgehaald, geen spatje talent heeft van Valentina Lisitsa.

 

En dan wilt de EU ook nog de Oekraïne bij Europa en 65 miljard euro erin pompen. Het meeste criminele en corrupte land van Oost-Europa, dat verzeilt is in een burgeroorlog.

 

Teken de petitie voor een burgerreferendum dat gaat over de steeds maar verdere uitbreiding van Europa en inlijving van Oekraine bij de EU. Er moeten eind september zo'n 300.000 stemmen opgehaald worden.

 

En je kunt online tekenen, hier https://teken.geenpeil.nl/ ! :)

 

Ook als je nou voor of tegen bent, kun je tekenen.

 

Zo.

 

Lucht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de 300.000 stemmen wordt gehaald komt er een landelijk referendum over het associatieverdrag tussen de EU en de Oekraïne. Het is een raadgevend referendum. Helaas. Maar het is beter dan niks.

 

 

Het laat een democratisch principe zien. En daarmee laat het ook zien welke partijen er dus niet democratisch gezind zijn als ze er niet achter staan. Vrijwel elke politieke partij staat achter het referendum. Behalve partijen zoals vvd, pvda, d66, die graag Nederland uitverkopen aan Brussel in ruil voor leuke baantjes. Enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter zitten balen dat je bepaalde gelegenheden moet mijden, dan zitten balen dat je er weer hebt lopen zuipen....

....totdat je het licht ziet en weet welke plaatsen wel goed voor je zijn.

Klaar! Nu lekker bankhangen... Boek erbij. En zo hobbel ik verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Oekraïne, 2x geweest. Leuke mensen rot regering wie de president ook is. Ben voor een onafhankelijk land en helaas is daar pro actief EU beleid voor nodig denk ik. Anders is het onderdeel van Rusland en een nieuw soort USSR. Rusland is heel helder dat het het land als onverdeeld Russisch ziet. Maar dan 2e rangs want dat hoorde ik daar zo vaak. Het blijven achtergebleven boeren volgens het metropolitane denken van de stedelijke Rus.

 

Als je reist merk je dat zelfs landen met een corrupt systeem bestaan uit heel normale hardwerkende mensen. Ik ben er gastvrij ontvangen door lieve mensen die hun land wilde laten zien. Reizen als je geen Russisch spreek en het alfabet nauwelijks spreekt is best lastig en toch ontmoet je dan mensen die zo een half uur tijd aan je besteden met een treinkaart kopen of overnachting zoeken. Die mensen, dat is Oekraïne voor mij.

 

Die mensen verdienen een onafhankelijk land en daarvoor moet de EU opkomen. Het beleid moet in mijn ogen niet gezien worden als dat de EU perse groter moet, het is solidariteit met de inwoners.....althans dat hoop ik.

 

Die petitie is van mensen die niet verder willen kijken dan hun achtertuin, en alles wat ver is is bedreigend (xenofobie) Niet dat ik zo pro EU regelzucht ben maar opkomen voor een land dat onder de voet en ingelijfd dreigt te worden vind ik een goede zaak.

 

En die pianist.....deze propaganda oorlog wordt op twitter facebook en vkontakte (Russische fb) uitgevochten. Allerlei bekende gezichten worden misbruikt of laten zich meevoeren, zowel pro Russisch als pro Oekraïne. .........nu dus ik teken zeer zeker NIET. Maar dat wil niet zeggen dat ik een pianist niet alle vrijheid (van meningsuiting) gun. 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pannekoek in de avond zon bij de duinen 8n Vogelenzang. Wat is het hier druk. Gelukkig waarschuwde de bediening me dat alc vrij 0.5 procent is. Dus maar tonic.

Heerlijk gelopen naar het strand, gezwommen en op de terugweg Door het gras dacht ik ineens bij het wat te doen bij zweven onderwerp hier. De tip van op blote voeten Door het gras. Voelt als kind spelend op de camping van vroeger. Alles voel je warm koud vochtig droog hard zacht....Heel goed recept bij teveel denken is het ook. Tevreden met mijn keuze dit jaar geen drukke uitmarkt voor mij. Ik ging toch altijd voor ballet en dan vooral moderne dans. Dat is bijna het programma uit en vandaag was het helemaal niet.....nu staat er een warme pannekoeken met kaas en spek voor mijn neus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

leuk om te lezen. Wij zijn toevallig vanmiddag door de modder en het gras wezen lopen bij het blotevoetenpad in Twello.

Met blote voeten door modder van 20 centimeter diep is een heel apart gevoel ;-)

We gingen vooral voor onze kleine maar die vond het maar raar allemaal, en een beetje wennen geloof ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feestjes die tot 3 uur duren in de nacht. Daar is weinig catannen of monopoly aan. Net zoals met slecht weer: als er regen op komst is, is het een goed idee om eerder naar huis te gaan. Men hoeft niet te schamen om op zaterdagavond om 22.00 uur thuis te zijn.

 

Vlokje, het gaat er nu om de schade zoveel mogelijk te beperken. Je weet nu dat feestjes tot erg laat niet verstandig zijn, dus daar kan je de volgende keer anders mee omgaan. Door nu niet te drinken, voorkom je een verdere terugval. En daar kan je straks weer heel erg trots op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan voeten komen.....dat is heel wisselend bij mensen. Bij sommige mensen mag ik nog niet eens de voeten wassen op mijn werk en de ander heeft niks liever als dat ik in de avond voeten maseer met bodylotion.....ja wat ik allemaal niet doe op mijn werk :) Heb bij twee clienten de ervaring dat als ik tijd over heb en een voetenmassage geef ze zo in slaap vallen. Sws vind ik (voeten)massages fijn om te krijgen en leuk om te doen. Ergens is mijn werk heel fysiek en dat is wel fijn naast al dat psychosociale gedenk en zware gesprekken. En dan te bedenken dat van huis uit aanraking helemaal niet vanzelf was, zeker tussen mijn ouders niet. Was iets wat ik niet goed kon, niet aangeleerd had als kind, en later bewust geleerd en nu vind ik het fijn. 

 

En op voeten lopen; ook daar ervaar ik het denken vs het voelen/ het lichamelijke. Als ik heel bewust voel, met blote voeten heb je nu eenmaal zintuigen die direct contact met de grond hebben, en me bewust ben van de wind, de geluiden, de vogels.....dan kan ik een hele tijd zijn zonder denken. Echt iets van he dat malen van denken stond nu een half uur (bijna) stil. Voor iemand als ik is dat heerlijk.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar huis gaan om 22.00....je allemaal dingen ontzeggen omdat je alcoholist bent en je zaken prefentief wil oplossen. Fruit schreef daar vandaag ook over in reactie op Wijffie. Het besef dat je je drank probleem van binnen oplost, dat het iets in jezelf is. Voor mij is dat nu waar maar het is maar goed dat ik voor ik zover gekomen ben regelmatig mijn escape ingezet heb. Als ik niet meer ontspannen met een situatie van trek kan omgaan dan ga ik ook weg. Moet ik dan altijd weg.....nee ik kan nu zonder elke keer strijd meer situaties aan.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlokje, heb je weleens aan een zelfhulpgroep gedacht? AA, NA en er zijn nog wel andere groepen afhankelijk van waar je ongeveer woont.

Bij jou volgens mij Buitenveldertgroepen.

 

Ik weet niet of je er ervaring mee hebt, maar vaak lees je dat het als een soort thuiskomen wordt ervaren als iemand voor het eerst gaat.

Daar kun je je verhaal een beetje kwijt en snappen ze wél precies waar je het over hebt.

Vaak is het niet ongezellig en er wordt ook nog wel gelachen. En er wordt geen drank geschonken ;)

 

 

* korrekties

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je het dan zoeken in waardering aan jezelf geven en niet afhankelijk zijn van anderen. Voor mij was het een eyeopener dat je verlangens en behoeften direct aan jezelf kan geven. Niet via helpen waardering krijgen voor wat ben je toch betrokken maar meer betrokken bij mezelf en mezelf waardering geven.

 

Wat je noemt is een goed voorbeeld van dat het in jezelf zit. Jou onzekerheid om niet uit de toom te vallen, er bij te horen.....jezelf aanpassen.......wie is de echte Vlokje nu.....? Het klinkt zo zweverig maar ook je mag er zijn, bent uniek......goed zoals je bent.....(moet ik ook heel vaak mezelf aan herinneren)

 

Some people are born to stand out not to fit in. Wees jezelf ieder ander is al bezet.........

 

Goed ook dat berichtje in ik zoek een maatje. Jammer dat ik zo ver weg woon van je. En dingen alleen doen. Ik weiger mezelf dingen te ontzeggen omdat de ander er niet is. Ik ging ook liever met een vriendin of groep vrienden op vakantie maar omdat dit niet lukte ben ik toch wel alleen gegaan. Ja dat kan en ook alleen kan je jezelf vermaken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...