Spring naar bijdragen

Vrijdag, 28 augustus 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Daar is de wilskracht discussie weer. Ik ben daar echt niet uit. Ik treed in herhaling merk ik want van de week schreef ik dit ook. Ik deed van 2007 tot begin dit jaar strijden tegen de alcohol, vechten tegen de trek en bij mij werkte het niet goed. Er meer ontspannen mee omgaan helpt me beter alhoewel er soms ook letterlijk een stoplicht was met ga ik nu met mijn auto links linea recta naar de supermarkt of rechtdoor direct naar huis en dan maar eten wat er is wetende dat ik in de supermarkt voor de bijl zou gaan. Dan is het toch wilskracht voor me dat ik mezelf dwing niet richting supermarkt te gaan. Maar maand in maand uit puur strijden hield ik niet vol. Mijn vertrouwen dat de pure strijd niet hoeft continu geeft me rust en meer rust is minder trek.

 

En medicijnen zijn hulpmiddelen die er niet voor niets zijn. Kies voor jezelf Burchill en dan maar met pil. Niks verkeerds aan.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het citaat van Burchill worden al een aantal factoren genoemd, waarvan daar gesteld wordt dat die van invloed zijn op iemands omgang met een middel (drank bijvoorbeeld):

- wilskracht

- persoonlijke omstandigheden

- psychologische factoren

- biologische aanleg

- gedragspatronen

 

Ik kan er me nog wel een paar voorstellen, die op de één of andere manier van invloed zijn. De sociale groep waartoe je behoort, je woonomgeving, je werksituatie, je financiële mogelijkheden, ...

 

Ik denk dat het per persoon verschillend is. Wel denk ik dat voor de meeste personen het hebben van contact met soortgenoten (lotgenoten, zo je wilt) een positieve invloed heeft. Via dit forum of via een zelfhulpgroep of op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie wijdag,

Fijn, Gunn met zijn kop groene thee is er weer.

Het was gisteren geenszins mijn bedoeling om te zeggen dat sterkte wensen niet zou mogen of verkeerd zou zijn.

Ik wilde alleen toelichten, nav de posting van Mai, hoe je er vanuit een bepaalde manier naar kunt kijken.

En daar kan ik me ook wel in vinden. Maar we blijven gewoon mensjes die af en toe lief tegen elkaar willen doen, en daar is niets mis mee.

Ik vind het zelf altijd prettig als iemand iets bemoedigends tegen me zegt.

Als mijn moeder eens een compliment maakte dan ging het nog over haarzelf: wat hebben we toch een knappe kinderen op de wereld gezet!

Ja en wat er niet goed ging daar moest je maar niet over praten, niet eens aan denken. Dat werd ook letterlijk zo gezegd.

Achteraf is het vrij hilarisch maar ook wel een beetje triest. Gelukkig had ik een lieve vader, wat stiller, vredig, die me zonder veel woorden steunde en er gewoon was. Fijn om je stem gehoord te hebben, zei hij later, als ik belde. En : ik snap wel dat je het zo doet, terwijl mijn moeder het anders wilde.

Inmiddels heb ik geleerd om wel te voelen, en dat is heerlijk. Alles mag er zijn, fijn en niet fijn.

Burchill, iedere keer als je die pil neemt kies je zelf. Je geeft jezelf gewoon een steuntje in de rug en sluit alle achterdeurtjes.

Mooi dat je het zo gaat doen.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liedjes die je raken, die voel je, dat is moeilijk uit te leggen.

Dan ga je je gevoel weer rationaliseren.

Vond het al een aparte melding van de moderator op de muziekdraad.

Het lijkt wel therapie.

Of zouden ze het aantal liedjes in willen perken, omdat dat te belastend voor het systeem is of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlieg, soms boeit iets me absoluut niet, soms irriteert iets en soms vind ik iets interessant. Ik pik eruit wat ik kan gebruiken.

Als iets irriteert, dan geldt voor mij (!) dat ik even op moet letten of ik daar iets mee moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het weer wat beter met jullie relatie Rapske?

Ach ja Bollie,

Weet zelf niet goed, wat er over te zeggen.

In elk geval is leuke dingen doen, een stuk gezelliger met z'n tweeen dan alleen.

Weet niet waar het schip strand (of niet)

Ik pluk de dag voorlopig maar.

 

En nu stap ik op de fiets.

Mosselen eten straks

Lekker hoor 

 

Thanks voor de belangstelling :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen trek. Een geweldige onrust maakt zich meester van me. Let wel, ik zit in de 24+ uurs fase. De hefstigste momenten van niet-drinken zijn nu gaande. Ik ben gelukkig niet ziek. Maar ik zit wel als een krankjorume zenuwpees door m'n appartement te banjeren. Ik moet nog boodschappen doen. Laat ik daar m'n energie maar in steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach meisie misschien wist je het ook niet. Ik weet niet of dat in België ook is. En dan nog, je moet er maar net opkomen. Geen zorgen hoor je probeert ook te helpen, en alle hulp is welkom, zeker ook die van jou ;)

Hoe is het trouwens met het eten van jou, lukt dat een beetje?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de adviezen, lieve mensen. Noch optie een, noch optie twee. Drank kun je 24/7 bestellen via internet. Ook bij HA thuisbezorgen kan ik voor de bijl gaan door stiekem een sixpackje (of twee, drie) bij de bestelling te implementeren. Ik heb nog voldoende brood in huis. Zo ook beleg. En nog een hele hoop blikken soep uit m'n food storage. Dat maar doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien beter, Gunn, brood en soep.

 

Dan kun je morgen misschien je boodschappen goed vroeg doen? Dan zijn de winkels nog stilletjes en je hebt wellicht net je ontbijt en koffie op. Misschien maakt dat het makkelijker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Akela-la-li-la-loe (We houden 'm erin)! Zo ook MijnGerrit.

 

Mensen, als je wilt drinken doe je het toch wel. Eigenlijk naar het nieuws kijken (of TV, internet, social media) is de trigger. Allemaal mooie frisse jonge mensen die het helemaal gemaakt hebben in de maatschappij. Dafne Schippers... Wat een prachtmeid! Meneer Dijselbloem, Rutte (en andere politici). Succesvolle mensen. Dat doet pijn.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Burchill

Blijven kletsen met dat prikken met de vpk en niet kijken naar de plek. Ik kon vroeger naar worden als ik keek en wat ik dan deed was onbewust ademhalings frequentie omhoog en hoog ademhalen, dat was het begin van naar worden. Nu kijk ik niet meer en focus op buikademhaling in een normaal tempo.....o ja eet wat voor bloedprikken ook dat helpt.

 

Ja, inderdaad. Ik kijk ook niet, maar maak het wel kenbaar van te voren. In het verleden een keer

flauwgevallen, dus sindsdien mag ik semi-liggen  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakelijk dan, Gunn.

 

Als je wilt drinken, dan doe je het toch wel, schrijf je. Dat klopt.

Om het mezelf makkelijker te maken in het begin, bedacht ik allemaal trucjes om het mezelf wat makkelijker te maken. Dat gaat natuurlijk nergens over maar mij hielp het wel. Vandaar.

Lastig, zo'n trigger als jij beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe komt het dan Burchill dat het sommigen wel lukt om droog te blijven en anderen niet?

Bij mij heeft het niets te maken met de omstandigheden, psychologische factoren enz.

En ze schrijven over "het onder controle krijgen". Maar daar versta ik onder dat je wel kan drinken maar dan wel gecontroleerd. Dat geld in ieder geval voor mij niet, want dan ga ik voor de bijl.

Maar goed als het voor jou maar gaat helpen, das nu het belangrijkste denk ik.

Weet je ook wat voor 'n soort medicatie je krijgt?

 

Ik denk omdat we allemaal unieke mensen zijn en dus voor een ieder anders van hoe het wel of niet lukt.

Het lukt jou wel, mij bijv. dus niet. Ik kan dat verder ook niet verklaren anders dan "verliefd worden" heb je

toch ook niet onder 'controle'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...