Opa56 Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Hallo forumleden. Mijn naam is werkelijke naam is Gerrit (net zoals zoveel anderen "Henk" heten... ) en ook ik heb besloten om het over een andere boeg te gooien. Na een 'ontwikkeling in jaren van gezelligheidsdrinker --> gewoontedrinker --> regelmatige gebruiker, heb ik besloten om het stoppen niet nog eens in mijn eentje te proberen, maar hier professionele hulp bij te zoeken. Ik ben, zoals dat wordt genoemd, een vijfenvijftigplusser en zoals de nicknaam al suggereert een heuse opa. Ik ben gehuwd, van oorsprong een oosterling, maar woon nu al een kleine 30 jaar in het westen van het land. Waarschijnlijk net als veel van jullie, heb ook ik mij al een groot aantal keren voorgenomen om het drinken van alcoholhoudende drankjes (vrnml een biertje, een wijntje of een BaCo'tje) meen een t meestal als gevolg: een paar dagen geen alcohol ..... je voelt je een stuk beter en hupla, dan smaakt het drankje weer erg lekker, vooral als het een beetje gezellig is. Weer een goed voornemen 'verloren' en een bekend patroon weer aangenomen. Ik heb al even op het forum rondgesnuffeld en lees daar veel herkenbaars, maar lees daarin ook dat velen veel steun hebben aan de reacties van andere forumleden, zeker bij het volhouden. Dat zal voor mij niet anders zijn. Ik zie het forum dan ook zeker als één van de hulpen en ik wil/zal het forum, denk ik, dan ook zeer zeker regelmatig 'raadplegen' en wanneer nodig mijn dingetje plaatsen in de hoop dat eventuele reacties van jullie mij helpen om mijn doel te bereiken: af en toe een drankje voor de gezelligheid? Oké, maar dan wel met de nadruk op "af en toe" en zeer zeker "met mate" Het probleem is voor mij immers niet alleen de regelmaat van gebruik, maar ook hoeveel (één smaakt goed, twee smaakt beter en drie smaakt naar meer ..... etc.). Vr.gr. "Opa56" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Hallo Opa, Welkom hier en goed dat je er bent! Je zult hier veel herkennen en er is bijna altijd wel iemand in de buurt om je even aan te horen. Heel veel succes! Phaedra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Welkom Opa56 ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Welkom "opa" en heel veel succes goed dat je er bent. Groet Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Welkom opa en ik gun je dat je kleinkid(z) je al opgroeiend als een krasse gezonde knar ouder mogen zien worden. Ik was 55 toen ik het forum ontdekte en mijn leven is er alleen maar beter op geworden. Er valt hier veel winst te behalen Gerrit dus kom maar op met je postings! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 12 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2015 Hoi opa! Hartelijk welkom hier. Vraag, schrijf, lees, er is altijd iemand hier die je wil en kan helpen. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Welkom Opa Gerrit, Succes en Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Welkom opa en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Welkom Opa, Geweldig dat je nu hulp hebt gezocht! Je bent het waard! Stoppen lijkt misschien moeilijk( en is ook niet simpel) maar minderen is voor de meesten nog moeilijker. Ben zelf sinds gisteren een maand nuchter. Ik gun jou dat je even veel ( of meer ) steun hebt aan het forum als ik. Veel succes! En sterkte voor de moeilijke momenten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Welkom Opa, en heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mari67 Geplaatst 13 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2015 Welkom Gerrit! Ik ben ook een nieuweling hier, sinds zondag drink ik niet meer door de week. Vanavond mijn 5e avond. Net als jij is mijn streven ook om te minderen, niet om te stoppen. En van meerdere kanten is al aangegeven dat dat "de moeilijke weg" is. Of, zoals MijnGerrit mooi omschreef: "Je hebt de statistieken tegen"! Toch wil ik geen geheelonthouder worden, maar iemand die matig drinkt. Ik hoop dat jij het gaat redden om het zo te krijgen zoals je het hebben wilt. Daarbij wens ik je alle succes! Groeten van Mari Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 14 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2015 (bewerkt) Welkom opa, Twee is dubbel zo lekker als één. Dat is ongetwijfeld waar. Ik heb ooit een video op internet gezien van een verslavingsdeskundige die ook open was over zijn eigen gebruik. Dat vond ik interesssant. Zou hij helemaal niets gebruiken? Of toch wel iets. Al was het maar uit beroepsinteresse: dat hij dan uit persoonlijke ervaring zou kunnen vertellen wat de werking is van een bepaalde drug. Het bleek dat hij nooit gerookt of drugs gebruikt heeft. Wel dronk hij af en toe een glas alcohol, hoogstens twee. Meer dan af en toe een glas zou alcohol een te negatieve invloed hebben op het welzijn en gezondheid van het lichaam. Ik geloof direkt dat af en toe 1 glas, hooguit 2, een gezondere norm is dan 2 glazen per dag voor vrouwen en 3 glazen per dag voor mannen, max 5 dagen in de week, dat op dit moment wordt gezien als een maximale gezonde norm van alcoholgebruik. Daarnaast zal bij 2 glazen of meer de remmingen verminderen. Iets wat onhandig is bij matig drinken, vooral als men een geschiedenis heeft van onmatig drinken. 14 augustus 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden