LyaMoirai Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoi allemaal ik ben nu met een programma voor de 2de keer bezig, eerste keer was intensief in een groep met medicatie ...... na een paar maanden had ik weer een terug slag ..... tussendoor 8 dagen gestopt veel afkick verschijnselen zonder medicatie en zo ik heb adhd en borderline en dat hakte er toen wel aardig in ...... nu maar weer proberen via alcohol te baas maar nu zonder groep want dat was me te zwaar nam alle problemen mee en zo dus .... zit nu nog in een periode dat ik me dagboek moet bijhouden maar zie op tegen de tijd zonder de alcohol. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Welkom LyaMoirai. Ik denk dat tegen drankloos leven opzien hoort bij de angst om je leven aan te gaan zonder verdoving. Het is mogelijk Lya en dit is een hele veilige manier heb ikzelf ervaren. ga ervoor meis, je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Welkom Lya, Een leven zonder alcohol is zoveel beter dan met. En bij mij lost het ook een aantal psychische problemen op. Toen ik langer nuchter was verdwenen depressie en angsten geleidelijk aan. Maar het ging niet van de ene dag op de andere. Ook werd ik minder chaotisch. En in het sociale liep alles wat soepeler. Stom genoeg ben ik weer gaan drinken. Sinds een paar maanden stop ik nu weer voordat de verschijnselen weer terugkomen. Ik wens je veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Welkom Lya, Het is ook eng, het leven zonder alcohol, maar alles wat er bij je boven zal komen, ís al gebeurd. Met hulp van je therapie kan je stukjes gaan verwerken en wordt de reden om te willen drinken minder. Het hebben van borderline maakt het niet gemakkelijker voor je. Er zijn hier meer mensen die de combinatie hebben. Ik hoop dat deze weg voor jou de goede is. We hebben een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak wel mensen die een beetje met elkaar kletsen. Ook als mensen het moeilijk hebben komen ze daar. We proberen dan om deze persoon te steunen. Zie je te heftige berichten, of gehakketak, dan gewoon scrollen. Pik eruit wat je gebruiken kunt. Veel succes en vooral: hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 26 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 ik ben nu voornamelijk met de dagboek bezig ..... en binnen kort begin ik ook met de ggz ik ben gewoon weer bang dat ik weer zo last krijg van mijn adhd en borderline maar besef ook dat emotie en alcohol versterken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 exact, alcohol versterkt al wat er al is. bij mij was dat depressie. na het stoppen leek dat even te verergeren (de angst voor de angst) en na verloop van tijd bleek ik helemaal niet meer depressief. Ik had een depressie gehad, die extreem werd juist door de alcohol, die ik als medicijn leek nodig te hebben. Toen realiseerde ik me dat ik niet depressief was, maar een depressie had. Toen was het inzicht er ook, dat ik, mits ik nuchter bleef, dat gevoel aan kon gaan en overwinnen. En ik ging een drankloos leven aan en doe dat nog steeds. Ik ben inmiddels weer de opgewekte persoon die ik lang geleden, vóór de drank, ook al was. mijn kern was er al die tijd gewoon nog, intact en wel, en toen de laagjes eromheen verwerkt en verdwenen waren, kon ik weer trots zijn op wie ik eigenlijk altijd al was. Ik hoop dat je de angst voor je adhd aan durft gaan en dat die je vriend kan worden, met wie jij, zonder drank, beter om kunt leren gaan. En er je talenten in kunt ontdekken. geen enkele diagnose/rugzak is enkel negatief, De leukste en beroemdste docent op mijn dochters school is een adhd-er, die zijn creativiteit daar aan dankt; denk maar aan Jochem Meyer ook. Ben benieuwd naar jouw talent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 26 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 ik weet ook een paar keer gestopt met drinken echter voor iets langer dat ik me anders ging voelen, maar ook heel anders ging voelende eerste keer hallucinaties, en hyper joh, maar anders veel beter veel alerter en veel mee levendig wat maakt et dat je toch weer terug gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Ik zag je ingelogd staan. Hou vol hoor meis. Als je verschijnselen krijgt die je niet vertrouwt (zoals hallucinaties) kan je altijd je huisarts inschakelen. Je wint er zoveel bij, je zult het zien! Veel succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mammamiek Geplaatst 27 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2013 Hoi, Ik ben nieuw hier en moet alles mog een beetje uitvogelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2013 Hallo Mammamiek, Welkom hier. Je zit nu op het voorsteldraadje van LyaMoira. Als je zelf reacties wil krijgen, is het handig om onder je eigen nickname een draadje te starten. Op "wie is wie" maak je dan eigen nieuw topic. Je zou dan iets kunnen vertellen over jezelf en je omstandigheden. We hebben hier ook een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn regelmatig mensen die praten over van alles en nog wat. Mocht je het moeilijk hebben of een vraag willen stellen, dan schakelen ze om, om je te kunnen helpen. We hebben daar ook een dagpact, waarin sommigen van ons aan onszelf en aan de anderen van het dagpact, beloven dat we die dag niet zullen drinken. 's Avonds vertellen we of het gelukt is. Goed dat je je alcoholprobleem wilt aanpakken. Erkennen dat je een probleem hebt, is de eerste stap. Krijg je hulp, bijv. van je huisarts of de verslavingszorg? Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. Ik hoop je op één van de draadjes tegen te komen. Succes en hou vol hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 3 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 zo was ik weer even vanaf Woensdag visite gehad, een doofstomme vrouw die mijn man al kende vanaf kinds af aan ..... heel gezellig tot aan gisteren toen waren er veel miscommunicaties ...... trok / trek me dat heel erg aan ze is nu naar huis maar zit nog steeds met een vervelend gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Hoi Lya, Er is ook niets mis mee dat je nu met een rotgevoel zit, er zijn wat nare dingen gebeurd en dat moet je nu verwerken. Nu je niet meer drinkt, voel je de dingen harder aan dan wanneer je wel gedronken zou hebben. Je slaat het dan toch op en drukt het vervolgens weg nu ben je je bewust wat er is gebeurd en kan het verwerken. Rot maar wel goed voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 3 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 Hoi Lya, welkom! Als je wilt kom meepraten op ditjes, datjes en dagdraad. Op het dagdraadje zitten we meestal allemaal. Rot iig dat je je zo naar voelt. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 3 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 ik drink nog wel maar zit in het dagboek bijhouden .... en ik weet nu voel ik me zo met alcohol en het zal versterken met zonder dan moet ik me emoties idd onder ogen gaan zien zucht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 3 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2013 hoi liesje ja zat al te twijfelen of dit niet in een andere topic moest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden