Spring naar bijdragen

Donderdag 6 Augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

Ik meld me clean af voor de dagpact, weer een succesvolle dag.

En ook een goede. Warm weer, vrijwilligerswerk als chauffeur mensen rijden, steeds weer praatjes maken. Het ging allemaal goed.

Zou naar een NA meeting vanavond, maar door de afgelopen dagen voelde ik me te moe en het weer was verleidelijk mooi.

Dus buiten met een kop thee in een boek gelezen. (Pijn van de Afwijzing)

Ik ga er op tijd in en morgen vroeg weer op, genieten van alweer een prachtige dag, ongeacht het weer!

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met blowen net zo vaak weer begonnen als met drank. Denk wel dat ik inzag op bepaalde leeftijd met een baan dat blowen zoals ik als student deed niet meer ging en drinken na het werk nog lang prima te combineren was met werk. Met blowen had ik meer last van slecht korte termijn geheugen en algeheel apatisch en een duf konijn ervan werd en niks me heel veel kon schelen, alles was relaxed en noodzakelijke dingen deed ik niet. Met drank kon ik parttime junkie zijn en met blowen was het een fulltime verdoofd zijn door de gehele dag door blowen, dat verschil denk ik. Heb drank vrij goed weten te beperken tot na de middag en in elk geval nooit dat de ene dronken bui naadloos op de volgende aansloot en een binge werd. Met blowen was ik wel 24/7 feitelijk onder invloed. Daarom op een bepaalde leeftijd gezegd dat het genoeg was. Maar afgelopen jaar nog een stevige terugval met blowen gehad....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind de vraag over zweven voor mezelf ook een relevante vraag en hoog zitten met ademen ook. Die twee hoeven voor mij trouwens niet noodzakelijkerwijs samen te gaan.

 

Als ik hoog zit met ademhaling ben ik gespannen en toen ik ook zo zat met bloeddruk en hoge pols ging dan mijn hartslag omhoog en kon hoog ademhaling doorslaan in hyperventilatie. Toen op doktersadvies gaan wandelen. Elke dag een half uur en dat hielp me. Nu ik mijn lijf meer kan belasten als toen helpt een duursport me. Een duurloop met hardlopen of een eind fietsen of zwemmen.....iets waardoor je meer lucht nodig hebt en borstademhaling simpelweg niet toereikend is. Dan ga ik zonder focus op ademhaling goed ademhalen en dat effect houd aan.

 

Bij zweven en wandelen moet ik ook denken aan een meditatieles met loopoefeningen waar de slowmotion wandeling en focus op elke stap en afbuiging van de voet en contact met de grond mij hielp te ontspannen (ook al was dat ook de 1e etage en is er feitelijk geen aarding) Heb ook wel eens iets mindfullness gedaan met lopen op blote voeten in het gras tijdens een workshop. En los van die workshop vind ik met blote voeten lopen op bijvoorbeeld het strand heerlijk ontspannend.

 

Toen ik echt met mezelf overhoop lag zo rond mei en ik aan de oxazepam zat om rustig te blijven hielp simpelweg alleen buiten zijn in de natuur en luisteren, kijken voelen ....bewust zijn me al om los te komen uit mijn hectische gevoel dat ik overhield van de zorgen om L net na poging 1. De drempel om dit te doen vond ik heel hoog de confrontatie met mezelf en het alleen in de natuur zijn...maar toch hielp het.

 

Deze vakantie ook gemerkt hoe fijn ik bergen vind en het simpele leven van rugzak op lopen, inspanning leveren, denken dat alle kanten op gaat en ik die zo tot rust kom. Opnieuw uitgevonden hoe effectief dit is.

 

En zweven als in een overdaad dingen bedenken en voelen en doordenken en doorvoelen waardoor je het gevoel hebt van he waar ben ik zelf....het gevoel van verbinding met jezelf kwijt zijn kan ook voelen als zweven. Echt als licht voelen, zwevend. Dat heb ik gehad op het HBO in de tijd dat de decaan mijn moeder opbelde met zorgen. (zie mijn draad ergens in de quotes van die donderdag) Ik was toen nuchter en ik weet nog goed hoe eng ik me voelde. Daarbij hielp grenzen stellen aan het rondmalen in eigen denken en meer communiceren met anderen. Opschijven, praten soms met vrienden, soms met mensen die verder van me af staan.....maar bij mij had het zweven denk ik te maken met alleen blijven denken en voelen en niks delen. Met het delen kwam de relativering, het perspectief wat ik niet eerder zag, het van me afpraten, het doorprikken van echte onzin gedachten.....Bij dit soort gezweef hielp mij een combi van soms alleen zijn op mezelf en de rust om te denken en soms veel communiceren om daarna in rust dingen te doordenken en te doorvoelen.

 

Herkennen jullie het gevoel van zweven ook en zo ja wat doe je ermee, wat helpt en wat helpt niet.......Ja ook ik bedoel dit vrij serieus.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...