Monster Geplaatst 8 september 2015 Rapport Geplaatst 8 september 2015 Ronja, geef niet op. Misschien wil je rust. Rust in je hoofd. Herstel heeft tijd nodig. Het komt goed. Gun jezelf de tijd. Je bent nu nuchter nodig. Jij hebt zelf de energie ook nodig. Heel veel sterkte. Schrijf maar hier als de gedachten teveel worden. We lezen mee en samen staan we sterker! ronja reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 9 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 9 september 2015 (bewerkt) Jullie reacties trekt mij er wel doorheen.Monster heb er wel over naa gedacht het klopt precies wat je zegt .Als ik avonds dronk dan had ik rust en ik kon ontspannen .Nu doe ik heel veel en sport er nog beinah elke dag 1 en half uur bij en slaap nachts niet , renn mij dus zelfs vorbei .Zou toch moeten proberen om ontspannen te kunnen wat voor mij heel moeilijk is .Van middag niet gaan sporten maar een uurtje gaan rusten. 9 september 2015 bewerkt door ronja
Monster Geplaatst 9 september 2015 Rapport Geplaatst 9 september 2015 Ronja, was het moeilijk om jezelf rust te gunnen? Vond je het raar van jezelf? IK VIND HET HEEL KNAP VAN JOU DAT JE OEFENT MET ZACHT ZIJN VOOR JEZELF. Een ander kan niet invullen wat jij nodig hebt, alléén jij kunt weten wat goed is voor jou. Geniet van je zachte momenten . ronja reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 10 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 10 september 2015 Haaa haa Monster lijkt net als of je mij kent of is het herkenning .Vind het zelfs eng om zacht voor mij te zijn dus begin toch maar erst met een onspanningslijst voor mij .Het eerste wat op mijn lijst komt is wandelen dat doet mij goed .Heb ook de spijkmat maar daar ben ik nog niet aan toe om deze te gebrjiken komt wel nog .Genieten vsn zachte momenten moet ik echt nog leren dus werk aan de winkel maar komt wel. Monster en erik reageerden hierop 2
erik Geplaatst 11 september 2015 Rapport Geplaatst 11 september 2015 Ergens zijn we allemaal met dezelfde soort punten bezig, hoe doe je dat aandacht geven en goed zorgen voor jezelf? We zijn ons er in elk geval bewust van. Â Leuk om zo in andere draadjes tips op te doen en te lezen hoe jij dingen doet. Â Wandelen is fijn he, wat mij wel eens helpt is dan een mooie omgeving opzoeken en al mijn zintuigen open en vooral geen doel hebben dat je x kilometer is zoveel minuten wil lopen. Nee kijk eens of het lukt dat je echt bewust bent van je voeten op de aarde, hoe die contact maken en afrollen. Wat ruik je? Hoor en of voel je de wind, de zon. Als je jezelf voorbij loopt is dit best lastig maar voor mij werkt het om dan heel zintuigelijk bezig te zijn met het zijn zegmaar. Ik had het laatst op bloten voeten gedaan, ook wel een aanrader :-) Â Succes. ronja reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 13 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 13 september 2015 Ja Erik dat doe ik ook kijk goed naar de omgeving de hemmel en de zon en dat is geweldig .Alleen met de natur bezig zijn .Voor de rest gaat het goed , ik kijk weer meer naar de positieve dinge in mijn leven in plaats van naar de negatieve die er zeker ook zijn . erik reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 25 september 2015 Rapport Geplaatst 25 september 2015 Ronja ik heb bewondering voor jouw schrijven hier, dappere dodo! ronja reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 25 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 25 september 2015 Wat lief van Jou Lady fleurt mij toch even op
ronja Geplaatst 8 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 8 oktober 2015 Even een update .Ik heb de revusal voor mijn vakantie afgebouwd zo dat ik toch kon drinken .Ik wilde graag gewoon vakantie en ook een beetje feesten .Ik had geen zin om de heele tijd te denken ik kan niet drinken .Ik had wel een leuke vakantie en natuerlijk avonds ook gedronken heb ik eer nu spijt van ??? Eigentlijk niet het is niet goed te praten maar het was wel mijn keuze .Kan mij op dit moment nog niet voorstellen en misschien wil ik het ook niet om op vakantie niet te drinken .Toch wil ik niet meer drinken maar tja het maar blijft toch .Ik vind het knap dat hier mensen zijn die er heel blij met zijn dat zij nooit meer drinken .Ik zelfs zit er toch tussen in wel of niet .In elke geval ben ik nu weer 5 dagen gestopt en het is best moeilijk weer , maar dat doe ik mij zelfs aan .Heb nu wel meer ervaring met stoppen en vind het nu ook niet meer zo eng .De eerste keer toen ik stopte was ik er vast van overtuigd dat het ook geen tweede keer voor mij zou geven dat is dus niet zo .Ik voel mij wel niet gefaald maar het heele proces van stoppen is toch moeilijker als ik dacht .Ik zit wel in een proces , al die flessen die ik niet gedronken heb , een spijkermat die ik heb , veel lesen en lernen wat ik hier doe .Ik geef het niet op en gaar verder .Wil nu de volgende 5 weken niks drinken en neem nu ook weer refusal .Mijn stock achter de deur.
lady jane Geplaatst 8 oktober 2015 Rapport Geplaatst 8 oktober 2015 Heel herkenbaar Ronja. Ergens wel en ergens niet tevreden. Mijn vraag zou zijn: heb je wel keus denk je? Om bijv. ook eens een vakantie zonder drank te proberen? Want wat je schrijft is waar: het proces van stoppen steeds overdoen gaat ook steeds zwaarder worden. En soms drink je daarna meer dan ooit. Als een soort van inhaalslag. Gelukkig heb jij Refusal. En slik je die weer. Wat een leerproces toch, he.
ronja Geplaatst 10 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 10 oktober 2015 Besankt voor jullie reacties en het klopt ook nog allemaal wat jullie schrijven .Jane ik heb wel de keuze maar vindt het ontzettend moeilijk om niet te drinken op vakantie .Dacht zelfs om eens te gaan oefenen en 2 dagen naar een vriendin te gaan waar ik ook altijd gedronken heb .Ik bezoek haar op dit moment niet meer daar ik niet drinken wil maar misschien moet ik het toch doen ook om eens en andere ervaring te maken .Zij drinkt zelfs niet .Van dag dag 6 en heb behoorlijk last om de draad weer op te pakken was het dat waard ??? Tja dat vraag ik mij nu ook af .Eigenlijk niet zo geweldig was het drinken ook niet , voelde mij ochtends beroerd en en en .Maar toch blijft er een maar .Nu gaat het langsam weer beter alleen ik slaap heel slecht altijd al .Ik heb heel veel nachtmerries en als ik drink heb ik deze niet , dan val ik in mijn bed en klaar ? Voel mij ochtens dan ook niet beter meestal nog slechterals ik gedronken heb maar ben dan wel niet zo veel wakker .Dat slapen is erg moilijk voor mij van alles al probeert maar niks helpt daarom heb ik ook gedronken .Het is natuerlijk niet de oplossing op lange termijn .
Akkordeon Geplaatst 14 oktober 2015 Rapport Geplaatst 14 oktober 2015 Hoi Ronja, Heel herkenbaar, die verschillende schijnbaar tegenstrijdige gedachten. Voor mij wordt het duidelijk als ik bekijk welke gedachten van mij zijn en welke me door de verslaving worden ingefluisterd. Zo lang we niet opgeven gaan we vooruit! Succes!
Akkordeon Geplaatst 29 oktober 2015 Rapport Geplaatst 29 oktober 2015 Hoi Ronja, Laat je even weten hoe het gaat? Ik maak me wat zorgen... Je weet dat je ook welkom bent als het moeilijk is! Liefs
Meya Geplaatst 9 november 2015 Rapport Geplaatst 9 november 2015 Hey Roversdochter, hoe is het met je? Wat Akkordeon zegt: ook welkom als het minder gaat!
ronja Geplaatst 1 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst 1 januari 2016 Zoooo lees wel altijd mee maar heb lang niks meer geschreven. Hier gaat het niet dan weer wel en dan weer niet drinken.Een de laatste tijd meer wel als niet .Heb nu een andere verzekering en ik maak maandag een afspraak bij mijn huisarts voor een doorverwijzing naar de ggz.Blijkbaar heb ik er toch hulp bij nodig om heelemal te stoppen voor de langere termijn .Vind dit zo moilijk om er bij hulp te vragen maar ja ik gaar er gewoon voor .Ook wil ik de refusal weer opstarten .Klingt natuerlijk allemaal goed nu nog doen maar dat doe ik wel.Voel mij zo ook niet goed en het ging mij veel beter zonder elke avond te drinken .Zo dat eerst mal voor het eerste.
lady jane Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Geplaatst 1 januari 2016 ha Ronja, een goed 2016 dan toch maar zelf maken he! Fijn dat je de stap zet om hulp dat maakt je kansen groter. en meer schrijven hier ook maar dat weet je vast al. succes! ronja reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Geplaatst 1 januari 2016 Goed dat je hulp gaat vragen...samen sterk ronja reageerde hierop 1
Meya Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Geplaatst 1 januari 2016 Hey Roversdochter, fijn dat je weer schrijft. Juist schrijven als het niet lekker loopt he... Slim om naar de huisarts te gaan. Laat je het weten hoe het is gegaan? ronja reageerde hierop 1
Anouk Geplaatst 2 januari 2016 Rapport Geplaatst 2 januari 2016 Hoi Ronja, Â Goed dat je naar de HA gaat, laat je horen hoe het ging? Voor mij vandaag ook weer de draad oppakken, zal aan je denken! ronja reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 3 januari 2016 Auteur Rapport Geplaatst 3 januari 2016 Bedankt voor jullie reacties en morgen is het zo ver ik pak de draad weer op maar wat vind ik het toch moeilijk om open bij mijn huisarts te zijn maar ik gaar het toch doen .
huttula Geplaatst 3 januari 2016 Rapport Geplaatst 3 januari 2016 Succes Ronja Huisart is geen rechter Heeft het beste met je voor Eng ja..dat herken ik. Voor mij was het onterecht..het balletje is bij de huisarts gaan rollen. Ik hoop ook voor jou. ronja reageerde hierop 1
Meya Geplaatst 3 januari 2016 Rapport Geplaatst 3 januari 2016 Bij mij heeft mijn huisarts ook enorm geholpen. ronja reageerde hierop 1
smart Geplaatst 3 januari 2016 Rapport Geplaatst 3 januari 2016 Mijn huisarts vroeg ook geregeld hoe het met mijn alcoholgebruik was als ik langskwam voor wat anders. Er was geen veroordelende houding; juist een vriendelijke, met de vraag wat ik nodig had om er mee te leren omgaan. Â Succes! ronja reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden