Spring naar bijdragen

negen jaar gedronken en nu 5 weken niks meer

ronja

Aanbevolen berichten

Het ging mij echt goed van dag .Ik wil wel niet te enthousiast worden.Wel veel stress maar ik kan er veel beter met omgaan als ik niet drink .Ik denk nu niet ik mag niet drinken nee ik denk meer ik wil weer ervaringen en situaties en mij zelfs mee maken zonder te drinken .Eigenlijk ben ik best straight maar als ik drink niet dan ben ik veel labiler dus wil er echt voor gaan en blijf zeker heeeeel heeeeeel lang de refusal ochtens slikken .Over drie weken maak ik een stedentrip van 4 dagen met een vriendin 3 weeken geleden dachte ik nog dan gaar ik wel drinken maar nu weet ik dit zou niet goed voor mij zijn .Ik heb hier met haar over gesproken dat ik niet meer drink , zij wel matig maar dat kan ik kan het niet bij mij werd het een heele fles en dit wil ik niet meer.Dit wordt dus mijn eerste vakantie sinds 20 jaren zonder alcohol. Maar is ook een uitdaging een zou ook weer een nieuwe ervaring zijn en misschien ook een leuke ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een heele heftige situatie met mijn jongste zoon mee gemaakt had bijna de crisis dienst gebeld.Zo erg ook voor de oudste zoveel agressie wat de jongste in zich heeft .Nu moet ik toch met deze gevoelens omgaan zonder drank avonds maar heb het nu toch moeilijk .Zijn kamer is heelemal kapot getrapt , tv stoel deur alles kapot maar goed morgen een andere dag een hopelijk beter.

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een zorg Ronja, blijf geloven in jezelf! Zonder drank kun je deze situatie veel beter aan. Drank verdooft heel even, maar veranderd de situatie niet. Je denkt even sterker te zijn, maar na de verdoving komt alles dubbel zo hard weer bij je binnen. 

:rose:  :rose:  :rose: Voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja vraag eens of iemand vd Gemeente

bij jullie komt kijken naar de kamer van jngste

en vraag dan wat zij jou aanraden voor hulp.

Wie gaat op hem en broer passen als jij je stedentrip

maakt, wat tref je aan als je thuiskomt, wie deelt jouw

verantwoordelijkheid enz enz? Het is maar makkelijk

om de PGB te stoppen, maar wat dan?

Echt niet zo maar genoegen mee nemen hoor, ga

maar stennis maken. De Gemeensten willen ook bezuinigen

en jij bent misschien iets makkelijker te piepelen omdat

je de taal niet zo beheerst als de ambtenaren.

Er zijn ook klachtenprocedures mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve reacties .Ja lady jane ben al 3 maanden in gesprek met gemeente zij kennen mijn situatie .Diensdag definitief te horen gekregen dat het pgb voorlopig stopt .Ik kon het niet geloven. Volgens hun kon ik mijn buren vragen of zij hem af en toe willen nemen , of ik kon zijn begleider en de groep van het kind vragen dat zij het gratis doen en de laatste optie volgens hun was om het zelfs te betalen .Daar heb ik natuurlijk geen geld voor ben echt niet rijk heb net genoeg om te leven.Kind raakt dus nu ook zijn structur kwijt zijn vrienden ik werd overvraagd zijn broer kan het ook niet meer aan nu . Ik was er deze week zo kapot van dat ik geen stappen heb ondernomen .Gaar wel morgen het juridisch lokett bellen en de gemeente ben er nog niet klaar mee .Ik wil hem niet uit huis laten plaatsen maar zonder hulp kan ik het niet en zijn broer ook niet .Als jongste de heele tijd tehuis is hebben wij geen leven meer klingt erg maar is zo .Jongste nu 9 zat al 1 jaar op een dagbehandeling en was ook opgenomen bij ggz .Maar net als autisme gaat Odd niet over .Dit is zo erg maar hoop toch dat het nog goed komt .Ik heb iemand dat is ook de einigste die op hem de drie dagen kan passen maar dat doet hij ook maar 1 of 2 keer per jaar maar ben daar wel blij mee .Hey komt hier zodat de kids in hun gewone omgeving zijn .Maar naar drie dagen is hij ook gesloopt. Maar heb het wel even nodig even weg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had er ook nog nooit ovrer gehoord Aak, thnx

en Ronja, misschien kun je de Gemeente dan passeren

en hogerop een klacht indienen? Die staatssecretaris van Rijn

heeft wel wat goed te maken bij ouders/kinderen zoals bij jullie.

sterkte, want ik denk dat jouw roofbouwjaren van nu slopend zijn

en je jongste zoon zelf zal zich ook doodongelukkig voelen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed ik doe weer heel veel een sport ook weer Toch denkt mijn brain of ik heel veel aan drank is toch gek wil echt niet meer drinken doe ik ook niet ben niet van plan om weer te beginnen te stoppen te beginnen te stoppen dat wil ik mij besparen maar toch lijkt een kant van mij er behoefte aan te hebben , stom toch werd er moe van hoop toch dat deze gedachten en gevoelens gaan slijten

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronja, geef niet op. Misschien wil je rust. Rust in je hoofd. Herstel heeft tijd nodig. Het komt goed. Gun jezelf de tijd. Je bent nu nuchter nodig. Jij hebt zelf de energie ook nodig. Heel veel sterkte. Schrijf maar hier als de gedachten teveel worden. We lezen mee en samen staan we sterker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie reacties trekt mij er wel doorheen.Monster heb er wel over naa gedacht het klopt precies wat je zegt .Als ik avonds dronk dan had ik rust en ik kon ontspannen .Nu doe ik heel veel en sport er nog beinah elke dag 1 en half uur bij en slaap nachts niet , renn mij dus zelfs vorbei .Zou toch moeten proberen om ontspannen te kunnen wat voor mij heel moeilijk is .Van middag niet gaan sporten maar een uurtje gaan rusten.

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slecht slapen lees je wel vaker bij mensen die stoppen. Ik heb daar ook lang last van gehad.

Ik sliep af en toe een uurtje bij, als dat kon.

Voordeel is wel dat de uren die je nuchter slaapt, vaak dubbel lijken te tellen. En ... het wordt beter na verloop van tijd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaa haa Monster lijkt net als of je mij kent of is het herkenning .Vind het zelfs eng om zacht voor mij te zijn dus begin toch maar erst met een onspanningslijst voor mij .Het eerste wat op mijn lijst komt is wandelen dat doet mij goed .Heb ook de spijkmat maar daar ben ik nog niet aan toe om deze te gebrjiken komt wel nog .Genieten vsn zachte momenten moet ik echt nog leren dus werk aan de winkel maar komt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens zijn we allemaal met dezelfde soort punten bezig, hoe doe je dat aandacht geven en goed zorgen voor jezelf? We zijn ons er in elk geval bewust van.

Leuk om zo in andere draadjes tips op te doen en te lezen hoe jij dingen doet.

Wandelen is fijn he, wat mij wel eens helpt is dan een mooie omgeving opzoeken en al mijn zintuigen open en vooral geen doel hebben dat je x kilometer is zoveel minuten wil lopen. Nee kijk eens of het lukt dat je echt bewust bent van je voeten op de aarde, hoe die contact maken en afrollen. Wat ruik je? Hoor en of voel je de wind, de zon. Als je jezelf voorbij loopt is dit best lastig maar voor mij werkt het om dan heel zintuigelijk bezig te zijn met het zijn zegmaar. Ik had het laatst op bloten voeten gedaan, ook wel een aanrader :-)

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Erik dat doe ik ook kijk goed naar de omgeving de hemmel en de zon en dat is geweldig .Alleen met de natur bezig zijn .Voor de rest gaat het goed , ik kijk weer meer naar de positieve dinge in mijn leven in plaats van naar de negatieve die er zeker ook zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Even een update .Ik heb de revusal voor mijn vakantie afgebouwd zo dat ik toch kon drinken .Ik wilde graag gewoon vakantie en ook een beetje feesten .Ik had geen zin om de heele tijd te denken ik kan niet drinken .Ik had wel een leuke vakantie en natuerlijk avonds ook gedronken heb ik eer nu spijt van ??? Eigentlijk niet het is niet goed te praten maar het was wel mijn keuze .Kan mij op dit moment nog niet voorstellen en misschien wil ik het ook niet om op vakantie niet te drinken .Toch wil ik niet meer drinken maar tja het maar blijft toch .Ik vind het knap dat hier mensen zijn die er heel blij met zijn dat zij nooit meer drinken .Ik zelfs zit er toch tussen in wel of niet .In elke geval ben ik nu weer 5 dagen gestopt en het is best moeilijk weer , maar dat doe ik mij zelfs aan .Heb nu wel meer ervaring met stoppen en vind het nu ook niet meer zo eng .De eerste keer toen ik stopte was ik er vast van overtuigd dat het ook geen tweede keer voor mij zou geven dat is dus niet zo .Ik voel mij wel niet gefaald maar het heele proces van stoppen is toch moeilijker als ik dacht .Ik zit wel in een proces , al die flessen die ik niet gedronken heb , een spijkermat die ik heb , veel lesen en lernen wat ik hier doe .Ik geef het niet op en gaar verder .Wil nu de volgende 5 weken niks drinken en neem nu ook weer refusal .Mijn stock achter de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Ronja.

Ergens wel

en ergens niet tevreden.

Mijn vraag zou zijn: heb je wel keus denk je?

Om bijv. ook eens een vakantie zonder drank te proberen?

Want wat je schrijft is waar: het proces van stoppen steeds overdoen

gaat ook steeds zwaarder worden. En soms drink je daarna meer dan ooit.

Als een soort van inhaalslag.

Gelukkig heb jij Refusal. En slik je die weer.

Wat een leerproces toch, he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besankt voor jullie reacties en het klopt ook nog allemaal wat jullie schrijven .Jane ik heb wel de keuze maar vindt het ontzettend moeilijk om niet te drinken op vakantie .Dacht zelfs om eens te gaan oefenen en 2 dagen naar een vriendin te gaan waar ik ook altijd gedronken heb .Ik bezoek haar op dit moment niet meer daar ik niet drinken wil maar misschien moet ik het toch doen ook om eens en andere ervaring te maken .Zij drinkt zelfs niet .Van dag dag 6 en heb behoorlijk last om de draad weer op te pakken was het dat waard ??? Tja dat vraag ik mij nu ook af .Eigenlijk niet zo geweldig was het drinken ook niet , voelde mij ochtends beroerd en en en .Maar toch blijft er een maar .Nu gaat het langsam weer beter alleen ik slaap heel slecht altijd al .Ik heb heel veel nachtmerries en als ik drink heb ik deze niet , dan val ik in mijn bed en klaar ? Voel mij ochtens dan ook niet beter meestal nog slechterals ik gedronken heb maar ben dan wel niet zo veel wakker .Dat slapen is erg moilijk voor mij van alles al probeert maar niks helpt daarom heb ik ook gedronken .Het is natuerlijk niet de oplossing op lange termijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...