Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 juli


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

 Ik denk wel eens dat ik het mezelf niet gun. Dit deel snap ik niet van mezelf. Loop elke dag heel veel kilometers, rook al jaren niet meer en eet heel gezond maar die stomme drank.

Ik denk dat je hiermee dicht bij de crux komt. Het loont niet om te kijken wat en waarom je goede dingen doet voor jezelf, maar waarom je te weinig van jezelf houdt en vooral: hoe je dat kunt veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe doe je dat, dat herprogrammeren?

Ik hoorde eens: "Don't fix your problems, fix your thinking first!" 

Dat was het wel zo'n beetje voor mij.

Mijn herprogrammeren begon met: eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid.

En ik mag er geen reclame voor maken, maar bij de NA en de AA kon ik vinden wat ik nodig had. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig.................Je zou na een paar maanden nuchter te zijn eens een deel van een avond tussen drinkers moeten zijn. Herdefinieer "gezellig".

En als je dan toch bezig bent, neem rust en slapen dan ook mee.

Rust is in mijn ogen niet "verdoofd zijn", slapen heb ik pas geleerd nadat ik meer dan een jaar nuchter was, wat ik nu doe in bed is heel wat anders dan ten tijden van mijn zuipen, dat kan ik je wel vertellen.

Alcohol is chemisch gezien een heel best oplosmiddel, maar niet voor de zaken die we als mensen daarmee willen oplossen. C2H5OH

Het is een hard drug die je leven uiteindelijk verwoest, en het geniepige is dat het bijna ongemerkt geleidelijk aan gaat. Totdat je ineens in de goot of onder een brug ligt en je afvraagt hoe je daar terecht komt.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... en dan vooral omdat ik weet dat ik een nacht goed kan slapen en even nul zorgen heb.

Je houdt jezelf waarschijnlijk flink voor de gek. Zorgen lossen niet op in alcohol. Je vertikt het om er verantwoordelijkheid voor te nemen en je verdooft je waar je van denkt dat het slapen is.

's Morgens heb je een houten kop en zijn alle zorgen er nog, plus die er die dag nog bijkomen........ De stapel groeit en groeit, uiteindelijk eindig je in een bananendoos op het centraal station.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het niet voor iedereen jowan.

Je bent weer enthousiast bezig met spreading the word.

Het gros heeft gewoon bezigheden, functioneert redelijk, en daardoor duurt het juist lang om aan jezelf toe te geven dat het teveel is geworden. Dat is de eerste stap. Jij wilt ze meteen naar de finish trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Maar dat ik mezelf voor de gek hou weet ik want de zorgen zijn er nog maar ze zijn op het moment van onder invloed zijn bijna draaglijk.

Hou die er maar in, dat is al een hele winst. De erkenning dat je je voor de gek houdt en dat het lijkt alsof de zorgen draaglijk zijn. Dat is niet zo en dat weet je, je wil het gewoon even niet zien, er geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kate: ik kan het niet mooier maken dan het is, ik kan wel aangeven dat hoe eerder je inziet wat voor waanzin je aan het uithalen bent met gebruiken, hoe eerder herstel mogelijk is. Als je niet tegen mijn bewoordingen kunt, nodig ik je uit om het anders neer te zetten, anders uit te leggen. Of anders mijn geschrijf gewoon te negeren, daar kan ik best tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat strenge van je kan ook irritatie opwekken en juist averechts werken jowan.

Ik probeer het inderdaad op een wat positievere manier te brengen.

Kiezen voor jezelf en een helder leven. En niet bestraffend toespreken.

Zo komt het af en toe wel een beetje over bij je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de waarheid van een harddrugs misbruiker is niet leuk en hard. Bestraffend ben ik niet, daar herken ik me niet in. En ik kan in drankmisbruik ook werkelijk met geen mogelijkheid iets positiefs zien.

Maar je hebt waarschijnlijk daar gelijk dat als ik een baksteen verkoop, die gewoon ruw  en niet mooigemaakt over de toonbank gaat.

Ik ben slecht in het inpakken en met mooie praatjes verkopen van bakstenen, dat geef ik toe.....dat commercieel inzicht ontbreekt me.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...