maxkrieb Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Hallo allemaal,Afgelopen zaterdag zag ik een stukje in de krant staan over AdB. Gisteren de site eens grondig bekeken, testje gemaakt en bevestigd gezien wat ik al een fiks aantal jaren weet... Het leek me een verstandige keuze me in te schrijven. Zogezegd zogedaan. Nu in afwachting van wat er komen gaat...Groetjes,Max Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Hallo Maxen welkom op dit forum,Ja eigenlijk weten we het wel he?En dan is zo'n test ergens konfronterend maar ook een bevestiging en opluchting.Want door het zwart op wit te zien, kun je er ook wat mee gaan doen.Anders blijft het in je hoofd en kun je je er nog voor afsluiten. maar goed je hebt eenhele belangrijke stap gezet, naar verantwoording nemen. Want drank is een echte killer.Ik kan je de ADB behandeling echt aanraden, voor mij was het de ommekeer die ikzelf niet voor elkaar kreeg in al die jaren dat ik teveel dronk. En het forum, vooral de dagdraad en de maatjes die je kunt maken, lieten mij zien dat ik niuet de enige was, met deze moeilijke strijd soms. En dat maakt het al gemakkelijker. Gisteren was ADB toevallig (?) ook op TV, Eén vandaag, rond 18.30, kun je via uitzending gemist nog bekijken) en het is mooi te zien dat het percentage van slagen erg hoog is. dat kan jou ook moed geven om je alco-gebruik de baas te worden. Kom vaak hier zou ik zeggen en veel succes ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Goeie morgen Max.Fijn dat je je ook aangemeld hebt en een kijkje komt nemen op het Forum. Ja we zijn hier met z'n allen, de strijd aan gegaan om "nee"te zeggen tegen de drank. Het lukt ons. De een wat vlugger dan de andere maar we zijn allemaal aan het werk, om een drankvrij, en daardoor een beter leven te krijgen.Zodra je stopt met drinken, zie je pas, wat je je lichaam aan gedaan hebt, en dan hebben we het nog niet over wat voor ellende, drank allemaal te weeg kan brengen.Kom lekker bij wie is wie en praat mee over wat jou bezig houd. Als je trek in drank krijgt, kun je het het beste bespreken als dat lukt. Zo kunnen we je helpen om de eerste te laten staan.Welkom en ik hoop dat je veel baat zult hebben bij ons forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Dag Max,Welkom hier! Ben zelf ook nog niet zolang hier en sinds enige tijd gestopt met drinken. Het is fijn om hier gelijkgestemden te ontmoeten, want erover praten met je vrienden is niet gemakkelijk en soms onmogelijk. Bij mij is de schaamte groot om toe te geven dat ik een probleem heb, maar eenmaal op het forum valt dat weg! Iedereen zit hier in hetzelfde schuitje!Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxkrieb Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Goh wat leuk, direct al een paar aardige reacties! Krijg er een beetje vlinder in de buik gevoel van. Ik denk dat dit de stok achter de deur kan zijn om grip op de zaak te krijgen. Ik zal me iets uitgebreider voorstellen. Ik ben 39 jaar en woonachtig in de Achterhoek. Heb een goede baan en ondervind in mijn dagelijkse leven weinig problemen door m'n overmatige drankgebruik. Mijn partner drinkt niet en daardoor valt het des te meer op hoeveel ik consumeer. Ik kom uit een familie waar de drank altijd rijkelijk vloeit. Echte (aan de buitenwereld bekende) problemen heeft het nooit opgeleverd. Alleen bij m'n jongere broer is het wat uit de hand gelopen. Na een half jaar afkicken in Schotland heeft hij inmiddels zijn NA sleutelhanger "droog en clean voor een jaar" aan de sleutelbos hangen. Ook dat heeft m'n ogen verder geopend. groetjes,M Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Ook hier geen problemen naar de buitenwereld toe, maar dat wil idd niet zeggen dat je dan geen probleem hebt...Ook hier "gewoon" een baan, gezin en een goed leven, maar wel afhankelijk geworden van de alcohol...Een afglijdende schaal zogezegd.Goed dat je onder ogen ziet waar je mee bezig was, dat is stap 1!En nu stap 2! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Dank je Max, ja een voorbeeld voor je dus je broer, hoe het niet moet worden voor je,en hoe het wel kan, zelfs nadat het zo erg werd met hem. Het is best wel spannend hier te komen.Het kan je helpen om mee te lezen op de ditjes en datjes, dagdraad van vandaagen dan mee te gaan schrijven als je dat wilt. Het haalt de drempel omlaag en zekerals je eens vragen hebt, of het moeilijk krijgt, kunnen de mensen die dan online zijnje net een zetje in de goede richting geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SammyTanghe Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Dag Max,Bij mijn familie is drank ook van jongsaf een 'normaal' gegeven. Aperitiefje, ook door de week, pilsje of glaasje wijn bij het eten, biertje of glaasje wijn bij het TV kijken. Allemaal onschuldig lijkt het.Later kom je niet meer toe met de sociaal aanvaarbare hoeveelheden en gaat er stiekem nog één en ander door de keel. En steeds is er een excuus.Maar vroeg of laat komt HET besef er toch (eindelijk) een keer. Maar dan de stap zetten om er iets aan te doen... Die lijkt héél groot, maar je bent daarna zo gelukkig dat je dat drankduiveltje eens flink op zijn bek kan laten gaan en je motivatie groeit om dat verduiveld geslepen ventje af en toe een flinke mep uit te delen en kompleet murw geslagen in hoek kan zien liggen. Dat geeft een machtig gevoel hoor !Maar vergis je niet: het zou naief zijn om te denken dat het duiveltje zich zomaar laat buitenspel zetten. Je mag regelmatig opnieuw met hem de ring in ! Laat je dan niet K.O. slaan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxkrieb Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Zo, een week geleden heb ik me aangemeld. Iedere dag de site en het forum even bezocht. De eerste opdracht is reeds uitgevoerd en waarschijnlijk neemt m'n begeleider vandaag contact met me op. Ik ben heel benieuwd en kan bijna niet wachten voor de "officiële start". Het "officiële einde" was in ieder geval gisteravond. Afgelopen week was wel een vreemde. Het besef dat ik het opgebouwde patroon ga doorbreken en daar hulp van buitenaf bij heb gevraagd en ook krijg zoemt door mijn hoofd. Vorige week het dagboek eerlijk ingevuld. Het was mijn laatste week op de oude manier. Hoe de nieuwe wordt weet ik nog niet precies, de tijd zal het leren. Dat er wat moet veranderen laat het aantal van 102 consumpties me zien. Het was wel confronterend om te zien maar ik schrok er niet van. Ik wist natuurlijk dat ik (te) veel dronk. Meestal 1 fles wijn per dag, in het weekend vaak 2. Soms een paar dagen of weken niet. Ik zag mezelf eerder als stevige drinker dan als iemand met een probleem. De teksten die ik op het forum tegenkwam lieten me echter beseffen dat ik mijn situatie toch wel heel wat lichter opvat dan de meeste van jullie hier. Ik heb tot nu toe nooit een poging gedaan om te minderen. Ik weet ook nog niet of minderen een haalbare kaart is. Een week of maand stoppen is nooit een probleem geweest. Maar ja, wat ik nu ga doen is andere koek. Ik heb er zin in!Iedereen die dit leest heel veel kracht en strekte gewenst! Voor een ieder die geïnteresseerd is zal ik hier af en toe een update geven van de vorderingen.Groetjes,Max Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Nou Max,spannend, het gaat beginnen dus,je nieuwe levenhet zal niet gemakkelijk wordenen leuker kunnen we het niet maken:Den tegelijk denk ik; sta maar voor alles openBij mij viel het fysieke deel 100% mee, maar het emotioneleen psychische deel valt me bij tijd en wijle nog steeds zwaar.Ik dronk ook niet voor niets.Wat wel helpt bij de meesten is niet al te ver vooruit kijkenen per dag te beginnen met je besluit: vandaag neem ik de eerste niet.gaandeweg de begeleiding wordt je wel duidelijk wat voor jou haalbaaren/of wenselijk is. Veel succesen weet, je moet het uiteindelijk wel zelf doen, maar je bent niet alleen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fotograaf Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 quote: Originally posted by: maxvonkriebZo, een week geleden heb ik me aangemeld. Iedere dag de site en het forum even bezocht. De eerste opdracht is reeds uitgevoerd en waarschijnlijk neemt m'n begeleider vandaag contact met me op. Ik ben heel benieuwd en kan bijna niet wachten voor de "officiële start". Het "officiële einde" was in ieder geval gisteravond. Afgelopen week was wel een vreemde. Het besef dat ik het opgebouwde patroon ga doorbreken en daar hulp van buitenaf bij heb gevraagd en ook krijg zoemt door mijn hoofd. ..............Ik heb tot nu toe nooit een poging gedaan om te minderen. Ik weet ook nog niet of minderen een haalbare kaart is. Een week of maand stoppen is nooit een probleem geweest. Maar ja, wat ik nu ga doen is andere koek. Ik heb er zin in!Hallo Max,We lopen helemaal gelijk op. Ik heb me ook vorige week aangemeld en m'n eerste opdracht ingevuld. Ik krijg morgen bericht. Spannend, he?Ik probeer het ook eerst met minderen.Het forum maakt me sterker omdat ik veel herken.Succes,Elsa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxkrieb Geplaatst 15 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Hoi Elsa,Leuk dat je me volgt. Ik zal jou ook in de gaten houden. Kunnen we onze ervaringen delen. Misschien dat we hierdoor nog wat steviger in de schoenen blijven staan. Ik zal eens kijken of ik bij Wie is Wie wat meer info over je kan vinden.Ik heb zojuist de 2e mail van mijn begeleider met opdracht ontvangen. Daar ga ik vanavond maar eens mee aan de slag.Groetjes,Max Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 17 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2010 Hoi Max,Wees welkom.Heel verstandig dat je ingrijpt vcoor de alcohol je de das om doet.Heb zelf ook (nog) niet de gevreesde problemen van overmatig alcoholgebruik.Nog steeds een prima baan, een heel goede relatie.Maar daar speelt geluk een grote rol bij.Dat ik 's morgens niet aangehouden ben als ik naar mijn werk reed, dat ze daar niet merkten dat ik eigenlijk niet helemaal nuchter ben.Dat mijn partner het pikte dat ik vrijwel elke avond half(?) bezopen in mijn stoel in slaap viel.Als screensaver komen op mijn computer foto's voorbij en daar zitten er nogal wat tussen die op feestjes, op een terrasje enz. zijn gemaakt, nou als ik mezelf dan zie....Ik drink nu sinds 6-2-'10 niet meer en ik vole me zo ontzettend veel beter en, eerlijk is eerlijk, zonder dit forum had ik dat waarschijnlijk niet gered.Ik heb nu al in gaten dat je helemaal zonder C2H5OH veel prettiger leeft als je geen maat kan houden.Sterkte vriend en hou vol. Beter ten halve gekeerd dan volledig verdwaald (of zo iets, het geldt in elk geval voor jouw).Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ALTIJDLAM Geplaatst 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2010 BEN JIJ EEN BEKENDE VAN SUUSJE777? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden