Spring naar bijdragen

Zaterdag, 20 juni 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Hunger games :)  Als je de film deel 1 goed vond moet je zeker deel 2 en helemaal deel 3 kijken! Deel 3 (en eigenlijk alle delen) vind ik echter niet geschikt voor +12 jaar en ouder. Nog beter lees de boeken. Dan kan je ook het laatste deel lezen wat nog niet uit is op film.

 

Over het verhaal van Gypsy

 

En zoals gisteren al aangehaald; Choose life......door hard(drug) verdwijnen alle redenen om voor leven te kiezen en blijf jij en die drugs alleen achter. Kies voor die *** big Television of beter gezegt; kies voor dat echte warme gevoel dat je gisteren had met iemand.

 

Je vroeg in de draad, hoe doe ik dat zonder drug. Nou bijvoorbeeld door met die vrouw waar je het contact gisteren zo waardeerde en je fijn bij voelt dit simpelweg te zeggen. Floep er eens uit van "wat gek eigenlijk, ik ken jou nauwelijks en vind het zo gezellig" Zeg iets waar een ander van doorheeft dat jij diegene haar aanwezigheid waardeert. Wie weet vindt zij het net zo gezellig als jij en wie weet ontmoet je zo een leuk contact.....open zijn naar een ander wat je voelt....zelf die deur openzetten....

 

Ik neem niet aan dat alles een leugen is, er zullen ongetwijfeld onderdelen gelogen zijn maar verder is dat irrelevant of je tegen ons liegt. Jij weet wat gelogen is en wat waar. Waar je liegt, lieg je vooral tegen jezelf. Dat is erg want samen met drugs ga je stuk aan dat liegen, bedriegen en verbergen.

 

Ik dwing mezelf om sinds ik nuchter ben het tegenvergestelde te doen. Zo open en eerlijk als ik maar kan, ook al is dat soms eng. Van de week was ik bang dat ik met eerlijk en open juist het contact met iemand zou verpesten, het tegendeel bleek waar. Ook van de week had ik het incident op mijn werk; er waren mogelijkheden om met leugens mijn rol veel minder erg te laten lijken. Ben 100% eerlijk geweest en kreeg een grote omhelzing van de coördinator/mijn begeleider en een berg lieve kaartjes van de collega's. Zowel met het eerste als het tweede voorbeeld kwam er juist daardoor het echte warme gevoel. Het gevoel van een erg goede vriendschap van een lieve betrokken vriendin en een begeleider en collega's die me fouten laten maken en vergeven, me oppakken en weer het vertrouwen geven in mijn werk. Werd gebeld 2x door begeleider in haar vrije tijd of het wel oke ging met me en toch vooral op vakantie moest gaan. Zo lief en betrokken van ze.

 

Ik heb alleen maar geblowd, paddo's gegeten en gedronken en heb geen ervaring met zwaardere drug. Maar mijn ervaring is dat ik mijn liegen bedriegen en verbergen inmiddels haat en van mezelf ben gaan houden door open en eerlijk. Dat gun ik jou ook :rose:  :heart: onder de riem, schop onder je kont.......gisteren is verleden tijd....welke kant ga je vandaag op met je leven?

 

De quote uit Trainspotting, de film waar pinkman het ook over had. Zo stoned als een garnaal gezien in de bios maar als ik het nu kijk krijg ik er zo een krachtig weerzin en walging bij, van die kant wil ik nooit meer op. Die kant is not to choose life.....

 

Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a **** big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suit on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing*** junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, **** up *** you spawned to replace yourselves. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?

 

*** staan voor schuttingtaal die ik moest weghalen om geen strafpunten te krijgen.

 

EDIT;

Wat YJ onbewuste mechanismen noemt en jezelf onbewust toestemming geven en LadyJane sjoemelen (grenzen oprekken met argumenten van buitenaf) noemde ik wat hard verbergen, liegen en bedriegen. Ik bedoel eigenlijk wat zij ook zeggen. Niet het bewuste liegen en bedriegen maar het intelligent oprekken van grenzen en voor een groot deel gaat dit automatisch en onbewust. Been there...done that...

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even een berichtje hier voor Gipsy.

 

Gipsy, ik begrijp dat het bericht van Loen aankomt als een beschuldiging. Het is niet leuk om beschuldigd te worden van liegen, zeker niet als er dingen niet gelogen zijn, dat kan heel onrechtvaardig voelen.

 

Maar misschien kun je wel wat met het idee dat het een soort vooropgezet plan was. Wat ik daarmee bedoel is niet dat je bewust het allemaal zo gepland had dat je gisteren ging drinken en gebruiken, dat geloof ik ook niet, maar wellicht zijn er toch onbewuste mechanismen aan de gang. Zou het kunnen dat je jezelf onbewust toestemming hebt gegeven om eens een avond helemaal door te zakken? Misschien wel een paar dagen geleden al, toen je die fles wijn in huis liet. En daarna stapje voor stapje, de frustraties over de tv te serieus nemen, het goede gevoel dat je had gebruiken om te gaan drinken, beginnen met drinken, sms'je kwam binnen, hier nog een berichtje plaatsen om jezelf niet heel slecht te voelen, en daarna ook: geloven in je eigen (irrationele) overtuiging dat drugs weggooien simpelweg geen optie voor je is. (Irrationeel, want natuurlijk is het WEL een optie.) En dat was het laatste zetje dat je nodig had om daarna alle remmen los te laten.  

 

Kijk, ik begrijp heus wel hoe het werkt. Even heel persoonlijk: als ik ergens gefrustreerd over ben, of juist heel opgewonden en blij en ik ga met die mind set stappen, zeker met een bepaalde vriendengroep, dan ga ik echt heel bewust NIET proberen om 1 glas wijn te drinken. Ik WEET gewoon van mezelf dat daarna het hek van de dam is. Ja, ik heb ook gebruikt in het verleden (coke) en eenmaal het eerste lijntje gesnoven was er echt no way dat ik kon ophouden. No way. En eenmaal bezig met snuiven vervaagden al mijn grenzen. Je kunt je er vast wel wat bij voorstellen, neem ik aan. 

 

Maar als ik dat eerste wijntje niet neem - of misschien beter nog: als ik gewoon thuis blijf als ik zo'n gevoel heb en ga mediteren of zo -  gebeurt er helemaal niets dat ik niet wil. Het gaat om die allereerste stap, dat allereerste zetje, dat moet je zien te voorkomen. Als je daar toch in mee gaat, is het namelijk hetzelfde als jezelf toestemming geven om de teugels te laten vieren. En dat is dus eigenlijk een soort vooropgezet plan.  Je hebt het zelf in handen Gipsy, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy ik ben het erg eens met wat Yo schrijft

herken het bij mezelf nog steeds

ik noem het sjoemelen

ik rek de grenzen op met argumenten van buitenaf

om mezelf toestemming te geven

aan dingen toe te geven

nu aan minder sporten, meer snoepen, meer eten,

meer lummelen, meer uitstellen, minder aan huishouden doen

minder aan sociale contacten werken, meer toegeven aan zelfmedelijden enz enz

maar vroeger aan (meer) drinken

Mijn omstandigheden zijn veranderd, maar hoe ik ermee omga, wat in goeie tijden beter gaat,

vervalt in slechtere tijden toch wat in oude patronen.

Daarmee is wat ik nieuw heb geleerd niet weg, maar ik moet meer moeite doen, daar weer bij te kunnen.

Ook bij mij is die knop nog niet helemaal om.

Misschien herken je er iets in, misschien werkt het bij jou heel anders

en misschien kun je er niets mee, maar voel je svp niet aangevallen.

Ook niet door Loen hoop ik, Loen en ik lopen hier al heel wat jaartjes mee

en we hebben al van alles meegemaakt. Ikzelf voel me wel eens te veel

betrokken, en merk dan ook dat ik nu bijvoorbeeld, ook het forum gebruik om

even minder met mezelf bezig te zijn. Soms even goed, maar ook uitstelgedrag natuurlijk,

want wat ikzelf nog te doen heb, wordt er zeker niet makkelijker door.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...