Spring naar bijdragen

Na een tijdje meegelezen te hebben....


vino

Aanbevolen berichten

Ik denk er ook veel aan maar probeer mijn gedachtes steeds om te buigen. Niet van..ik mag niet meer drinken , naar waar komt toch die trek vandaan ? Ik ben niet op zoek naar diepe psychologische zieleroerselen maar probeer wel mijn gedrag en gevoelens wat te analyseren. Vind het wel grappig om te zien hoe mijn geest werkt.

Maar hindert het je , dat je er zoveel mee bezig bent ? Het is toch ook niet raar ? Heb echt wel het idee dat dat gaat slijten.

Succes en hou vol !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reacties. Altijd fijn om te horen hoe anderen erover denken en ermee omgaan. Ik denk dat zodra niet drinken een gewoonte is, de normaalste zaak is dus, dat ik er ook niet zo mee bezig ben in mijn hoofd.

Dus inderdaad een kwestie van tijd. Zelfs vanmiddag tijdens het wandelen denk ik eraan. Niet dat ik dan trek heb ofzo, maar meer van: het is nu al zo en zo lang, het gaat best goed, hoe voel ik me erbij enz enz het gaat maar door.

Tijd zal dit wel gaan oplossen denk ik. En in de tussentijd mijn gedachtes proberen op iets anders te focussen. Komt goed, heb er vertrouwen in.

Thanks again!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, vandaag een vriendin op bezoek gehad. Ze lustte wel een wijntje zei ze. Normaal zou ik (uiteraard) met haar meegedaan hebben. Ik schenk haar wijn in (wat eigenlijk niet lastig was, wel vreemd) en neem zelf iets fris. Ze vroeg niet eens waarom ik niet meedronk?! Dat verbaasde me. Ze liet het bij 1 glas en heb haar de fles meegegeven. Ze zei alleen: ' huh, krijg ik de hele fles mee?'. Maar verder niks.

Ben ik ook van mijn fles wijn thuis af. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, vandaag gaan we de 4e week in. Denk dat ik maar voor de hele maand ga. Daarna zal het een week moeilijk worden, want dan ga ik met vakantie. Ook dat zal wel goed gaan maar een fijne gedachte is het niet. Ik zie het zelf wel als iets 'engs' en ben best bang/ gespannen daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vino, je gaat goed! Drie weken alweer en dat waren hopelijk de drie lastigste.

Nu komt je vakantie toch wel dichterbij. Je bent daar al even mee bezig in je hoofd. Misschien kun je ook hier je patronen doorbreken en dat visualiseren?

's Ochtends hardlopen voordat het echt te warm wordt, waardoor je de dag daarvoor niet kunt drinken.

's Avonds een lange wandeling maken in plaats van te gaan hangen. Noem maar op, je kunt ze waarschijnlijk beter voor jezelf verzinnen.

 

Gefeliciteerd met je drie weken, goed gedaan :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ben je bang voor?

 

Maak dat concreet en dan kun je er wellicht anders tegenaan kijken.

Wat lichter en dat het jouw keuze is om géén alcohol te drinken.

Als het een besluit is, ga je ook in die richting denken.

Proberen wekt de indruk dat het ook fout mag gaan.

En dat wil je niet.

 

Komt goed, Vino...het is waarschijnlijk minder moeilijk dan je nu denkt.

 

En drie weken heb je al in the pocket! Yes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom dank jullie wel voor de tips en het vertrouwen. Degene met wie ik ga drinkt helemaal niet. Dus een heel groot voordeel. En zelfs als die zou drinken zou ik het niet doen. IK wil het namelijk niet.

Ik heb eens even nagedacht waarvoor ik precies bang ben. Het is eigenlijk niet eens angst maar 'raar' en 'anders'. Bang voor het onbekende. Het is zo gewoon voor me om 's middags terug op de kamer wijn te nemen ( en nog 1,2...) en dan gaan douchen en tutten voordat we weg gaan de avond in.

Dat patroon ga ik dus nu doorbreken. Wellicht is dat 1 vakantie zo doen en dan is dat ook weer gedaan.

O ja, ik ga zeggen dat ik aan de lijn ben mocht er een vraag of opmerking komen. Is niet vreemd, doe ik namelijk vaak aan. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strakke voornemens, strak plan. Ik heb er vertrouwen in als ik je zo lees.

Ben je tijdens de vakantie hier afwezig, of mogen we meegenieten van je avonturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een hele, hele zware dag gehad. Eindexamenstress. Niet voor mij maar van mijn zoon. We gingen er van uit dat hij falikant gezakt was. Maar wat bleek, hij heeft een herexamen! Het cijfer wat hij moet gaan halen is eigenlijk ook nog goed te doen. Dus wij waren zeer blij en euforisch met dit. De hele dag een uitgelaten stemming. Maar ook spannend. Van het moment dat het telefoontje kwam tot vannacht 3 uur maakte mijn hoofd overuren.

Ik kwam niet tot rust. Wat ik ook probeerde. Buikademhaling, afleiden enz. Ik wilde zoooo graag een wijntje om tot rust te komen. Bij mezelf gedacht: hoe komt dit, waarom, hoezo? De oorzaak was dus mij emotie ( blijdschap) waardoor ik hyper werd...en bleef.

Ik werd er gek van. Kwam niet in slaap daardoor. En een stemmetje zegt dan ook nog:als ik nu zou drinken, dan slaap ik. Grrr. Want dat klopt. Andere stem zegt dan: ja, dan heb je morgen een kater, dus dan voel je je ook beroerd en schuldig bovendien. En zo ging dat maar door. Heel vermoeiend...

Ik hoop dat het vandaag beter gaat.

ben er wel trots op dat ik niks genomen heb, maar o, wat had ik het zwaar. Wat ik nog het ergste vond is dat dit niet 1 trekmoment was(ja, dat was het wel) maar dat dat 13 uur duurde.

En over 3 weken weer....ongeacht de uitslag....pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Vino! 13 uur lang is erg lang en vervelend.

Maar je hebt dit doorstaan en je hebt een goede kans dat het nu een volgende maal stukken makkelijker gaat. Je ziet het aankomen nu.

 

Ik kreeg in het begin trek als ik opgetogen was, bijvoorbeeld over een goede werkweek. Daar stond ik ook van te kijken, want ik dacht dat ik alleen getriggerd werd door vervelende dingen. Nee dus.

 

Misschien voor de volgende keer wat eten inslaan? Met een volle buik wil de trek weleens wat minder zijn. Of misschien kun je iets anders verzinnen.

 

Voor nu: Top!

Topper%20dag%20blauw%20BIH.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vino, volgende keer niet weer

dan is het anders

want je weet nu dat jij ook mert stress

om kunt gaan zonder drank. Bovendien ben je dan ook al weer

een stuk verder. Dit is het leven, vol (onverwacht soms) stressmomenten.

Soms positieve stress, soms negatieve. Hoe je daar mee om gaat bepaal jij!

En voor nu deed je dat op een sterke manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel jongens! Ik hoop echt dat het over 3 weken, als de uitslag komt, beter gaat. Want dit was 3 keer niks. Oke, ik heb het goed gedaan maar ik weet of het me dan ook gaat lukken.

Dit was onverwacht. Niet die uitslag, maar het gevoel wat ik erbij had. Ga me op deze trigger voorbereiden. Blijdschap of teleurstelling. Nu nog niet, maar paar dagen voor de uitslag.

We gaan doorrrrr. Morgen toch alweer 4 weken :-)

O ja, die vakantie komt helemaal goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Vino, de stemming zit er goed in! Dat vind ik mooi om te lezen.

 

In de afgelopen vier weken heb je een rot dag gehad, waarin je erg chagrijnig was. En nu deze dag van vandaag.

Ik weet niet of je er nog achter bent gekomen wat dat nou die eerste keer was, maar in dit soort situaties leer je jezelf kennen.

Soms kun je zo'n reactie van jezelf uitdiepen en heb je er wat aan voor de toekomst.

 

Over het algemeen gat het prima met mij, maar soms zit er ook een slechte dag tussen en heel soms heb ik nog trek.

Vaak weet ik waar het mee te maken heeft en als ik me dat realiseer, kan ik er zelf om lachen.

 

Je schrijft hier op je eigen draad en dat wordt zo een soort logboekje waar je later nog wat aan kunt hebben.

 

Ik ben iedere dag weer opnieuw blij, dat ik niet meer hoef te drinken. Dat wens ik jou ook toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig kan dat zijn hè Vino, ik heb ook een aantal keren zware trek moeten weerstaan... Gelukkig woon ik vlakbij het bos, een flink eind wandelen biedt uitkomst voor mij... De stress eruit lopen, en moe en rustiger weer thuis komen.. Het is nu trouwens twee maanden geleden dat ik zo'n 'aanval' gehad heb, dus momenteel ff lekker rustig. Mocht het weer voorbij komen, dan ga ik gelijk weer een flink eind door het bos stampen  :)  Heb jij een mooi rustig gebied ergens in de buurt om even je hoofd helder te krijgen als je trek voelt? doet echt wonderen vind ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer en ik heb een vraag.

Ik lees regelmatig: ik 'hoef' niet meer te drinken. Wat bedoelen jullie daarmee? Is dat een gevoel? Kan me voorstellen: ik 'mag' of 'wil' niet meer drinken. Ga ik dat zelf over een bepaalde tijd merken en ook zo zien? Ik zit nu namelijk in de ik 'wil' niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf dat ook best vaak Vino.

Toen ik net gestopt was zat ik in de"ik wil niet meer-modus.

Dat bracht fitter worden, trots zijn, euforisch zelfs een poosje.

En toen ik later in moeilijke fases zat, crisis soms zelgs, was het: ik mag niet.

Ik wilde persé geen terugval dus kon me ook geen uitglijder permitteren, en bleef

in die fase op wilskracht droog.

Daarna volgde de fase waar ik nu nog in zit: godzijdank ik HOEF niet meer.

Het voegt niets toe, ik ben tevreden met hoe ik nu leef, drank mis ik echt nooit meer

en ik realiseer me dat ik zoals, ik met drinken bezig was, echt vast zat in de behoefte aan %

het ging al lang niet meer om drinken om gezelligheid, smaak of sfeer.

En die heb ik nu wel weer en daar houd ik van, net als weer, of eindelijk, van mezelf zoals ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Jane, Vino.

Ik heb een enkele keer nog trek, getriggerd door iets dat om mij heen gebeurt. Echt trek in de zin dat ik dat lichamelijk voel.

Ik weet waar het vandaan komt, ik heb geen wilskracht nodig om er af te blijven, ik weet zeker dat ik niet ga drinken. Ik hoef niet meer te drinken om met mijn triggers om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan jullie wel LJ en MG. Dus het klopt als ik denk dat die fase 'gewoon' komt. Wanneer dat is zal wel voor iedereen verschillend zijn toch? Lijkt me trouwens best fijn om in die fase te zitten :-)

Zoals ik al zei zit ik nu in de ik 'wil niet'fase.

Benieuwd wanneer de ik 'hoef' niet voor mij voorbij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat veel frummers wat ongeduldig zijn en het liefst alles tegelijk aanpakken.

'I want it All and I want it Now', dat een beetje.

Voor mij geldt dat zeker en het heeft me flink moeite gekost om dat wat om te buigen.

 

Gewoon dag voor dag doorgaan, Vino. Dat is al lastig genoeg in het begin. vertrouw erop dat het goed gaat komen en echt makkelijker kan worden voor velen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...